Plaats hier je bezuinigingstips; in deze barre tijden heeft iedereen daar wel wat aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ik doe dingen trouwens ook niet snel in de was. Stinkt het niet en zitten er geen vlekken in dan draag ik het gewoon (een) andere k(e)er(en) weer. Soms strijk ik even iets met strijkwater om het even op te frissen, of hang het buiten om te luchten met mooi weer. Veel wassen is ook niet goed voor de kleren zelf, dus met minder wassen gaan je kleren ook langer mee. En zijn er dingen die je graag op een hogere temperatuur wil wassen (bv. handdoeken) dan kan je ook het alsnog op 30 graden wassen en die handdoeken strijken, daar gaan de bacteriën (mochten die nog niet dood zijn gegaan van de zeep zelf) ook van weg. Alleen ik ben niet zo bacterievrezerig, en iedereen is daar natuurlijk anders in.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Roomkaas kan je trouwens ook zelf maken, met melk en een beetje azijn of citroensap.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Als we weg gaan nemen we altijd wat voor de lunch mee. Kost geen drol en je komt niet steeds op hetzelfde uit zoals MAC of pannenkoeken of of of ...

En we hebben standaard een flesje water in de tas ... mocht de kleine dan dorst hebben hoeven we niet meteen een flesje te kopen!

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Het recept voor die vlokken sunlight had ik al eens van gehoord, maar een vriendin van mij beweert dat als je dan 30 graden was draait, je vaak nog kleine stukjes zeep terug vindt. De stukjes schijnen niet goed op te lossen zegt ze. Ik heb hier geen ervaring mee, maar vind vloeibaar gewoon prettig:D

5. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    -Groente/fruit/vaatwastabletten haal ik bij de Lidl, is best getest en het goedkoopst. Vleeswaren/kaas/melk zijn bij de Lidl ook t goedkoopst. Brood kost daar iets van 80cent en wij vinden het heerlijk! Halen iedere week zo'n 3 broden. Overige boodschappen haal ik bij de Bas, die heeft ook goede aanbiedingen.
    -Luiers/wasmiddel ed bij het Kruidvat, en heeft ook bijna altijd goede acties zoals 1+1 gratis.
    - 's winters hebben we de haard aan, en bijna geen verwarming. Man kapt weleens ergens een boom om voor gratis hout. En is ook romantisch toch!!:) Energieverbruik is daardoor laag.
    -al vaak gezegd; alleen handdoeken/beddegoed in de droger
    -af en toe naar de action, hebben ook leuk/goedkoop speelgoed!

Ik bespaar liever op zoveel kleine dingen zodat we bv toch lekker op vakantie kunnen!!

6. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik haal brood bij de plus 3 voor 2 euro. en cola van het goedkoopste 39 cent voor 1 1/2 liter. voor gasten heb ik dan wel echt cola in huis. wij kopen weinig chips, koek, snoep ect. is niet goed voor de lijn en ook voor je portomonee. wij gebruiken handdoeken voor na het douchen 2x en dan de was in. het water reservoir van de toilet kunnen we instellen.

7. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik gebruik ook zo weinig mogelijk de droger maar waar hangen jullie alles op? Boven hebben wij 3 slaapkamers en die zijn bezet. Op zolder gaat mn was enorm stinken, is voor mij ook geen optie. En ik wil ook niet door de was naar boven moeten lopen als ik het aan de trap ophang.

Nu heb ik 2 rekjes boven de droger en wasmachine hangen (in de bijkeuken). Kan daar net 1 was kwijt.

8. koekie monster

ik hang de was op zolder idd. waarom gaat het dan zo stinken. heb daar geen last van eigenlijk

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb ook een vrije kamer over voor de was, heb je denk ik ook wel nodig idd.....

Maar veel goede tips hier dames, echt super! :)

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Superveel goede tips, heb zelf helaas niets toe te voegen!

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Geen idee. Huis is nu zo'n 8 jaar oud. Dakraam open en we hebben daar speciaal een afzuigingssysteem aangelegd. Hoe kan het dat het daar zo stinkt? Hang het op en de volgende dag is het droog en haal ik het eraf en dan stinkt het al.

Wel hebben we een eigen bedrijf thuis en is op zolder ons kantoor. Veel papier en mappen wat daar staat. Verder is daar ook opslag voor spul. Kan dat daar mee te maken hebben?

12. koekie monster

ik zou het echt niet weten. ik heb mijn zolder ook helemaal voor staan met spullen. ik hang het op een staant wasrekje op. daar kunnen 2 wassen tegelijk op. ik heb helemaal geen droger dus ook mijn beddengoed e.d.

13. Islah

Islah Niet meer actief

O, dat zou best kunnen! Heb geen idee eigenlijk. Ik gebruik zelf namelijk gewoon de zelfgemaakte vloeibare, of waspoeder van Euroshopper. Maar wanneer ik een donkere/zwarte was draai dan gebruik ik altijd vloeibare zeep omdat je dan idd soms witte vlekken tegenkomt van het poeder (zelfs wanneer ik extra spoel). Maar heb begrepen dat poeder voor de machine beter is, dus ik gebruik dan maar poeder voor alles behalve voor donkere dingen. Gebruik sowieso meestal gewoon wasmiddel uit de winkel, want wij hebben vaak maar 1 was per week. Of soms 2, maar toch, echt veel is het niet. En die van de Euroshopper is ook redelijk goedkoop, dus in ons geval is zelfgemaakt niet echt nodig.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    :$ voor bezoek wel echte cola en zelf b merk? Dat zou ik dus noooooit doen. Nou drinkt mijn man altijd merk cola, maar de gasten krijgen hier gewoon hetzelfde als wij hoor..

15. Islah

Islah Niet meer actief

Zelf brood maken is trouwens ook lekker en goedkoop (en daar heb je echt geen broodbakmachine ofzo voor nodig).

16. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    wij hebben een houtkachel dat scheeld ook aardig in de kosten. het voordeel is ook dat ik mn was er voor kan drogen en dus geen droger nodig heb.
    ik heb van iemand gehoord dat je ook je was met azijn kunt wassen. als je een vaatwasser heb je vaatwastableten doormidden knippen, ( kun je dubbel lang mee doe).
    ik heb ergens gelezen om restjes (niet gebruikte) groente in de vriezen, hier kun je dan weer soep van maken.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij houden alles al 4 jaar bij in excel.
    We hebben vaste maandbedragen voor boodschappen(250 euro incl. pampers etc.), benzine(70 euro per maand) en cadeautjes voor verjaardagen.
    We hebben het geluk dat we de auto niet hoeven te gebruiken voor werk. Houden de km stand bij zodat we kunnen zien wat we waarvoor verrijden. En gebruiken een kasboek voor de boodschappen. We pinnen zo min mogelijk.

Als je tv+int+tel. abonnement afloopt ook even contact opnemen met je eigen provider, zo besparen wij nu 10 euro per maand.

Kleding+speelgoed voor de kleine via marktplaats en lenen.

Zorg dat je niet rood kunt staan en koop alleen dingen als je ze ook echt kunt betalen (behalve een huis). Lenen kost een heleboel geld.

Wat wij nu ook regelmatig doen is ipv uit eten te gaan samen thuis wat uitgebreider te koken. Kost niet veel extra maar is wel heel gezellig.

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    En je zwarte/ donkere was. Blijft dat hier ook mooi mee? Vind dat dat soms al grauw wordt met speciaal wasmiddel.

19. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb laatst ander wasmiddel gekocht. Zal het nog eens een x proberen. Heb een uittrekbaar waslijn. 5 lijnen en ik houd er (als het kan) steeds een lijn ertussen zodat het niet zo dicht op elkaar hangt.

20. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Heel veel dingen die ik hier zie doe ik al.

Wij zijn begonnen met bezuinigen op de vaste lasten. Dus kijken welke abonnementen er waren en welke wel of niet nodig zijn.

Daarnaast loont het om ook als je niet over wilt stappen met bijvoorbeeld energie / zorgverzekering te vergelijken en dan bellen met je huidige leverancier. 9 van de 10 keer krijg je dan op je huidige contract ook een korting. (oke ik zeg wel dat ik over ga stappen, maar dat doe ik toch niet...)

Voor boodschappen hebben wij een vast weekbudget. Wat er over is gaat in een spaarpot voor leuke dingen (uitstapjes / vakanties).

Verder doe ik mee met geld terug acties. Als je erop gaat letten zijn er best veel. Meestal zet ik ze ook even op mijn blog:
    Geld verdienen op het internet!

Ook op trynow kun je vaak proefmonsters aanvragen. Vaak zit er ook een kortingsbon of gratis proberen bij als je het daarna in de winkel koopt.

Als ik iets koop op internet kijk ik of ik dit via euroclix / moneymiljonair kan doen. Dan krijg je weer punten die je later uit kunt laten betalen (meer info ook op mijn blog).

Een heleboel dingen levert je niet gelijk heel veel op, maar als je alles bij elkaar optelt dan zijn het toch leuke bedragen.

Deel Deze Pagina