Plaats hier je bezuinigingstips; in deze barre tijden heeft iedereen daar wel wat aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik ga volgen...

Ben nu bezig mijn zoon zindelijk te maken. Scheelt straks weer luiers kopen ;)

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ik vind euroclix weer beter;)

3. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is toch alleen maar goed..? Ook als je het breed genoeg hebt, lijkt me.

4. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

@wendy ik kan me voorstellen dat je dat zelf niet doet. maar ik vind b merk gewoon lekker, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat lekker vind. en die ene fles cola in de 2 a 3 weken is het geld niet. bij ons gaan er namelijk 6 a 8 flessen b merk doorheen per week

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn tips.
    speelgoed kopen en verkopen op mp.Maar ook dingen die je niet meer gebruikt.
    ik ga ook naar kleding speelgoedbeurzen. Ook koop ik veel aanbiedingen! maar ook in de uitverkoop sla ik in voor het jaar erop. Speelgoed erg goedkoop, bij ons ging een winkel weg, sla ik in voor dec.
    hamsterweken, ik sla in! garage en diepvries en kasten zitten wat voller.

Ook ga ik zins kort naar een 2e hands winkel voor mijzelf, ik ben veel afgevallen en kleding is zo duur. ik heb een dure smaak....het voorjaar moest ik nieuwe kleding en vond achteraf wel erg veel geld.

nu kan ik het kopen voor een prikkie, was het even... en grappige is dat ik daar best veel nieuw met een kaartje koop.

Ook met uitstapjes kijk ik altijd naar kortingsbonnen of andere mogelijkheden voor korting of gratis!
    zo heb ik een dierentuinlidmaatschap, best duur, maar ik krijg op heel veel andere parken gratis ingang of korting.
    ook gaan we graag naar het bos of speeltuin...kost niks en is leuk.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier koop ik op voorhand.
    Vb.: als het speelgoed nu 1+1 lego gratis staat dan koop ik het nu al (heel veel neefjes en nichtjes dus altijd goed voor een verjaardag)..
    Rommelmarkten afschuimen. Heb 3 fietsen gekocht voor 45 euro voor de kinderen (beetje afdingen ook).
    En naar de kringwinkel gaan (glazen en tassen 20 cent en bestek 10 cent per stuk)
    Kleding op voorhand kopen. Als de solden beginnen kijk ik welke maat de kinderen volgend jaar hebben en koop ik nu al de kledij voor volgend jaar.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij gaan altijd eind juni op vakantie,scheelt heel veel geld!

8. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Ik lees ook mee! wat een hoop tips:)

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja dat is waar, maar dat je moet bezuinigen omdat je op het einde van de maand anders niet goed meet uitkomt, vind ik toch wel een vorm van "helaas". Maar bewust kopen is denk ik nooit slecht.

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    o,

kopen als het in de aanbieding is ipv als je het nodig hebt.
    Vb.: je gaat tomatensaus maken en je hebt een blik tomaten nodig. Ipv een blik te gaan kopen voor vandaag, koop ik dan 20 blikken als ze in de aanbieidng staan.
    Idem met de hamsterweken: heb zo wel 30 dozen van die knorrwereldgerechten gekocht (en maar 15 betaald dus)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Als je kinderen onder de 5 jaar hebt is dat inderdaad een hele goede tip.

Wij gingen ook wel eind april al. Ideaal

Nu kan het helaas niet meer.

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Haha, zo heb ik 10 blikken soep ingeslagen ;) voelde me echt een hamster :D

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Yep,

de kassierster keek nogal met mijn jaarvoorrad knorr dozen (ze kreeg 1 soort dan zelfs nog niet ingescand: de surinaamse roti).
    10 blikken soep is ook al wat natuurlijk

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Geweldig!! Buiten die 10 blikken soep had ik volgens mij ook nog 12 pakken roosvicee en veel vlees, dus er lagen alleen maar hamsterproducten in mijn kar....:)

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    nog eentje,

als je je tuin of terras aanlegt en je moet plantjes kiezen, kies dan voor fruit of groenten of zo.
    Wij moeten nog struiken kopen, maar ik ga zwarte bessen en frambozen en hazelnoten kopen. Ook struikgewas, maar je hebt wel gratis fruit.
    En basilicum of munt staat heel mooi op een terras.

16. Petra87

Petra87 Lid

1 aug 2011
    24
    0
    0
    Bij mijn ouders in het dorp zitten de C1000 en de Hoogvliet. Hier in het dorp de Lidl, Plus en AH en een dorp verder de Jumbo. Het is me opgevallen dat de Jumbo niet altijd de goedkoopste is (Hoogvliet bijv. per pak kattenvoer eigen merk € 1,50 goedkoper! Helaas nu 50 ct per pak omhoog gegaan, maar nog steeds goedkoper dan de Jumbo). De magere vruchtenyoghurt bij de Hoogvliet is net zo duur als die van de Lidl. Het voordeel van de Hoogvliet is dat je met de achterkant van de kassabonnen weer kan sparen voor gratis producten. Ik kijk altijd wat bij welke winkel in de aanbieding is en maak dan een lijstje met de spullen die ik nodig heb. Aangezien ik 1 dag per week bij mijn ouders ben is het een kleine moeite om daar meteen de boodschappen te doen :)

Verder koop ik veel boeken op bijv. een rommelmarkt of boekenmarkt. Hier heb je vaak goede/nieuwe boeken voor een paar euro. Als ik de boeken uit heb dan verkoop ik ze weer op MP. Ik volg een deeltijd HBO studie en kijk altijd eerst in de les of ik de boeken van de boekenlijst echt nodig heb en schaf ze daarna zoveel mogelijk via MP aan (zonde om boeken te kopen die je niet gebruikt). Als ik de boeken niet meer nodig probeer ik ze weer te verkopen via MP.

Kleding probeer ik zoveel mogelijk in de uitverkoop te kopen. Basic collecties komen niet vaak in de aanbieding, maar die kan je met veel dingen combineren. Ook probeer ik vestjes/jasjes e.d. te kopen die je makkelijk kan combineren en lang kan door dragen. Dus geen vestjes in modekleuren maar een goedkoper shirtje in een modekleur. (een vest is duurder en zonde als het na 1 seizoen alweer uit is). Oudere vestjes die ik niet meer naar werk e.d. aan kan, zijn vaak nog prima te gebruiken als ik naar de sportschool ga. (hoef ik geen apart vest voor te kopen).

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

- koken voor 2 dagen
    - 3 broden voor 2 euro
    - elke maand 200 pinnen en dat in vier enveloppes verdelen. 1 enveloppe is voor 1 week.
    - zondag is de makkelijke dag. Dan kook ik niet en eten we iets makkelijks
    - droger heeft de hele zomer en nu ook uit gestaan. Was lekker opgehangen
    - veel op de fiets doen
    - waspoeder ed in de aanbieding kopen. Grote partij want het bederft toch niet
    - kip enz koop ik bij de turk. Scheelt enorm!
    - fruit; elke vrijdag op de markt. Scheelt ook een hoop
    - nieuwe kleren voor mezelf: altijd leuk maar zus en ik hebben dezelfde maar dus ruilen we af en toe wat
    - groenten enz die te weinig zijn om een maaltijd van te maken gooi ik in de pan en maak ik soep van. Zijn de kids dol op
    - bijna geen a merken hier. Andere merken kan je ook op smaak brengen
    - weinig tot geen chips en dergelijken. Ook cola enz zelden.
    Tussendoortjes voor de kids zijn echt geen dure bumba koekjes ofzo. Nee soepstengels met smeerkaas, fruit plakjes gelderse rookworst enz. Vinden ze erg lekker en kost geen drol
    - ik koop niet zomaar kleertjes voor ze alleen omdat het leuk is. Ze krijgen het wanneer het nodig is bv nu de winter eraan komt
    - speelgoed hebben ze meer dan genoeg. Als ze ditzat zijn verkopen via mp en dan pas nieuwe
    - ik baad wel eens in hun badwater. Is nog lekker warm en ruikt heerlijk
    - tasjes meenemen als ik boodschappen ga doen. Kost toch elke keer 0,25 voor een nieuw tasje
    - oude kleren via mp verkopen
    - geen abo"s op tijdschriften. Sportschool enz
    - veel gratis activiteiten zoeken of die iig goedkoop zijn
    -

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou dat is mij ook al veel vaker opgevallen. Iedereen weet tegenwoordig dat je beter volkoren produkten kunt eten, dan de "geraffineerde" pasta/macaroni etc..... maar waarom is het in vredesnaam drie keer zo duur... terwijl ze er minder werk voor hoeven te doen omdat ze het volle koren er niet uit hoeven te zeven :(

Nou ja, en zo nog meer dingen.

Wij besparen hier tegenwoordig op kaas ;).... mn vriend at altijd een kilo :$ belegen kaas per week.... helaas heeft hij in april in hartinfarct gehad.... fikse waarschuwing dus. Ik denk dat we tegenwoordig met 500 gram in de maand kunnen... en dat is geloof ik al veel ;)

Maar ik zie hier verder goede tips voorbij komen. En het klikken op mailtjes etc zou ik ook meer kunnen doen.... ben wel aangemeld bij een aantal van die sites, maar heb er de afgelopen maanden hoegenaamd geen fut voor gehad om te doen... dus linearecta de prullenbak in.

Carpoolen, hoop ik vanaf november weer te kunnen doen. Ben momenteel zelf aan het reïntegreren dus andere tijden als mn collega. Maar helaas zit er bij ons bedrijf nog een reorganisatie aan te komen en haar afdeling kan dan wel eens aan de beurt zijn :(
    En tanken voor 70 euro p/m :$ hmmmm ik doe bijna 70 per anderhalve week. Mja ik rijd diesel en rijd dagelijks 110 km. Met carpoolen sparen mn collega en ik dus beide zo'n tank per maand uit.

Aanbiedingen/folder pluizen: ik woon in Duitsland en daar heb je de supermarkten vaak niet zo dicht bij, dus je "moet" met de auto voor je grote boodschappen. Ik check op zondag de folders voor de komende week, beoordeel de aanbiedingen en beslis dan dat ik die week boodschappen haal bij supermarkt X. Zo doe ik het ook in NL hoor, meestal na werktijd boodschappen doen en dan extra inkopen bij bepaalde supermarkten waarvan ik weet dat de houdbare produkten (buiten aanbiedingen enzo) over het algemeen het goedkoopst zijn.

19. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Even volgen, wat handig!

20. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011