Bij enkel glas tempexplaten voor de ramen zetten in de winter. Misschien leuk decoreren zodat het niet zo raar lijkt Scheelt enorm voor de warmte en tempexplaten kosten bijna niks.
Ja, als het water heeft gekookt, doe je het in de pan op het vuur en dan de pasta/rijst erin. Wij hebben een vrij grote waterkoker van bijna 2 liter, dus dan hebben we meteen genoeg water.
Dat had ik ook gelezen ja, maar ik gebruik altijd gewoon witte azijn in het wasverzachtervakje. Schoonmaakazijn is om je wasmachine te reinigen, is volgens mij niet goed voor je kleding! Correct me if I'm wrong...!!
Wij gaan vanaf volgend jaar betalen per keer dat je de container aan de weg zet. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Nog een tip, zet je spaargeld op een spaarrekening waar de rente het hoogst is. Dit wisselt erg, je moet dus de rentes goed in de gaten houden. Kan je ook honderd(en) euro per jaar schelen.
ik had hier van een van jullie de tip gezien om 200euro te pinnen en dan 50euro per week in een enveloppe te stoppen. Dank! hele handige ga ik gebruiken. Alles wat ik dan niet gebruik in die week (soms heb ik voor minder boodschappen) ga ik dan van tanken, of houd het even appart om te tanken, zo spaar je voor een volle tank en is het steeds een beetje.
heb je nachtstroom en een waterbed doe er dan een klok tussen zodat het waterbed alleen nachts verwamt word.
Geen dank werkt echt prima hier. En wat overblijft gaat gewoon in de volgende enveloppe. Eind van de maand kijken we wat over is en kopen we iets lekkers ervan of mag het avondeten iets aparts zijn
En als het kan, voor een wat langere tijd vast zetten. Dit levert vaak nog meer rente op. Maar niet te lang aangezien de rentes nogal veranderen in deze tijd. Bij rentedaling kan dit in je voordeel werken, bij renteverhoging in je nadeel.
Goede tips, ik blijf meelezen. Tip voor een uitje, September is het feestmaand bij Blijdorp. Ze bestaan 155 jaar. 12,50 per entreekaartje.
ik kijk altijd voor kaartjes van te voren, ik betaal nooit de volle prijs! soms koop ik ook via marktplaats, maar dan is het wel verstandig goed op te letten.
ik gebruik theezakjes ook meerdere keren. normaal pakte ik bij elke kop een nieuwe, maar je kan er een hele pot mee zetten. dit is wel voor dezelfde dag ik ga niet bewaren voor morgen. nou kost een theezakje niet zoveel, maar als het kouder word drink ik veel thee op een dag dus wel 6 zakjes per dag
Ik doe soms wel 2 dagen met een zakje thee. Soms drink ik maar 1-2 kopjes per dag dus dan bewaar ik het gewoon in de koelkast tot de volgende dag. Gebruikte koffiepads kan je trouwens gebruiken als gootsteenontstopper. Laat afkoelen, scheur het zakje door, kieper het in het afvoerputje en spoel met de koude kraan.
Over theezakjes gesproken. Heb soms wel ontstoken/geïrriteerde ogen door een jarenlang aanhoudende chronische verkoudheid en allergieën. Ik laat dan een zakje kamillethee trekken (5-10 minuten) laat het afkoelen en leg het op m'n oog. Werkt heerlijk verzachtend en de ontsteking is ook nog eens binnen no time weg! Als het bij beide ogen is moet je uiteraard wel 2 zakjes gebruiken, en na gebruik weggooien i.v.m bacteriën.
-zelfgemaakte kadootjes zijn ook leuk. ik koop voor zoontje om te maken vaak wat bij Tiger of action, zoals een houten giraffe die hij verft voor oma.. voor vrienn etc maak ik vaak zelfsamengestelde pakketjes; mandje bij action kopen, vullen met bijv allerlei douchespullen, of juist kookspullen. inpakken in folie en strik erom met kaartje.. -we houden ons aan een weekmenu. ik schrijf op wat we van maandag t/m maandag gaan eten, dinsdags doen we altijd boodschappen bij de Jumbo. we kopen bijna nooit extra aanbiedingen! we zijn met zn drieeen, en boodschappen kosten gemiddeld 60 euro incl luiers, billendoekjes, 1x verse bloemen per week(dat kan ik niet laten.. ), en brood van de bakker! we eten brood vd bakker omdat dat langer lekker blijft, dus eten we ook echt alle sneetjes op, eerst gooiden we die vaak bij de dierenweide af .. -dure aankopen kijk ik eerst op MP -ik koop een aantal dure merkkledingstukken voor zoontje waar hij langer mee moet kunnen doen, zoals jas en schoenen, de rest haal ik bij goedkope winkels. -vaker fiets pakken ipv auto, scheelt veel benzine! -vaatwasserblokjes haal ik bij Big Bazaar. laatste x was dreft platinum per zak maar 3 euro!! -overzicht maken van inkmsten/uitgaven!