Plaats hier je bezuinigingstips; in deze barre tijden heeft iedereen daar wel wat aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    wat betreft de thee drinkers, ik heb jaren gelden een theepot (thermo) gekocht. deze kost een 10tje bij de blokker, gaat 1 liter in, zo hoeft de waterkoker maar 1x aan. vul me beker met warm water en dan de pot.
    zakje ernaast en 1 zakje hele dag gebruiken.
    ik doe het zakje niet inde pot, anders krijg je van die vieze donkere thee dat je suiker nodig gaat hebben tegen de vreselijke smaak.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Bij Bruna hebben ze nu heel veel goede boekjes in de aanbieding

Ik heb sowieso twee verjaardagen en was voor 3,50 per kind klaar. Boekjes waren afgeprijsd van 9,95 naar 2,99 en 3,99

Als je daar vast van koopt voor verjaardagen kun je ook heel goedkoop uit zijn ( een cadeautjes voorraad)

3. Islah

Islah Niet meer actief

En voor als je niet een thermoskan hebt, een metalen theepot of fluitketel (die gebruik ik soms als theepot) houdt het ook langer warm.

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    -Ik vul enquetes in.
    Niet van die win enquetes maar echt van een bedrijf.
    Als je aan de voorwaarden voldoet krijg je 1 euro per onderzoek.
    Vanaf 10 euro kun je laten uitbetalen.
    Ik laat altijd uitbetalen vlak voor de decembermaand.
    Alle beetjes helpen.
    Alleen heb ik dit jaar niet alles ingevuld waar ik een oproep voor kreeg.
    En zit nu dus nog maar op 12 euro of zo.

Ik heb geen mobiel abbo maar een prepaid kaartje.
    Ik waardeer elke maand 10 euro op. En heb dan 300 smsje gratis de volgende maand.
    Daar redt ik het prima mee.

Lege flessen spaar ik veel langer op.
    Als ik dan een keer veel extra kosten heb lever ik de flessen in scheelt altijd weer.
    Heb ook al eens geleerd dat mensen de statiegeld bon apart inleveren en het geld elke keer in een potje doen.
    Schijnt aan het einde van een jaar nogal een bedrag te zijn.

Voor de wasmachine e.d gebruik ik de nachtstroom

Ik heb een speciaal potje voor geld dat ik "vind"
    Ik heb namelijk nogal regelmatig eens dat er geld uit de wasmachine komt rollen.
    Dat gaat in dit potje. Geld van dingen die ik op Mp verkoop gaat daar ook in. Als ik dan iets extra's wil doen pak ik geld uit dit potje. En dit zijn soms nog leuke bedragen ook!

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    owww dat doe ik ook. flessen zo lang mogelijk opsparen. en dan inwisselen en er niet2 of 3 euro afgaan maar 10 ofzo. tikt lekker aan als je dan net ff krap zit of extra aanbiedingen wilt meenemen van je budget.

6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    ik geloof wel dat het niet zo goed is om theezakjes te lang te bewaren...ivm looizuur ofzoiets?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    geen idee

Maar ik vind het erg vies smaken

8. knap

knap Niet meer actief

Mijn tips.

Koop je medicijnen op voorraad paracetamol en al die dingen vul het op tijd bij. Zo dat je het zo kan pakken en maar een of twee keer per jaar je voorraad hoeft aan te vullen.

Als je toch gek ben op vlees maar het te duur vind. ( zo als ik) koop in de aanbieding maak portie.s. En neem minder er van dan je normaal zou doen. Bijvoorbeeld gehakt ballen neem minder gehakt en doe er paneermeel ei en uien knoflook en zo door heen maak je ballen kleiner.
    Snij je boomstammetjes( nu in de reclamen bij de c1000 door 2 en en zo heb toch iedereen in het gezin een stukje vlees) en jus. Geen pakjes gebruiken maar zelf experimenteren.

Weet hoe moeilijk het is maar het scheelt misschien toch een euro per maand neem je oude tasjes mee en koop niet steeds nieuwe en als je het toch doet gebruik ze als pendaalemmerzakken.
    Shampoo delen via een andere fles en er dan water bij doen doe je er langer mee. Zelfde met afwasmiddel doe wat in een bakje en doe er water bij. Doop je spons in het bakje als je gaat afwasssen dan doe je ook langer met je afwasmiddel.

Ik rook maar wel het goedkoopste van het goedkoopste. Geen sigaretten of losse pakjes shag kopen maar een bus van bijvoorbeeld 13.50 met filters en probeer er een week mee te doen. In plaats 7x6 euro scheelt toch een hoop. Je moet ze alleen zelf draaien met z.n apparaat voor de rokers onder ons.

Geen huisdieren nemen. Vind het toch in de kosten schelen. Hoe gek ik ook op huisdieren ben.

Luiers de goedkoopste nemen. Zo dra ze zindelijk zijn de luierdoekjes afschaffen en de billen met wc papier afdoen. Mega pakken wc papier inslaan. Scheelt ook altijd wel.

De tip van de droger die ga ik eens gebruiken. Die gebruik ik echt te veel een goede droogtoren kopen zo dat ik hem in mijn huis kwijt kan. En dus minder de droger gebruiken. als ik in de winter mijn verwarming aan hebt staan daar wat kleding op leggen is het ook snel droog plus wat vocht je huis in voor droge neusjes haha.

Tip via tips leuk. Topic dit.

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
  10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb niet terug gelezen maar mijn allerbelangrijkste bespaartip:

Koop GEEN halffabrikaten of kant en klaar producten!
    Dus geen gescharpte worteltjes, geen zakjes aardappelblokjes, geen gesneden kipfilet, geen zakken voorgesneden salade etc etc.. Scheelt zo ongelofelijk veel!

- niet roken (het is uiteindelijk toch het laten verbranden van geld)

- geen tijdschriften ed kopen

- geen huisdieren

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Wij hebben ook echt veel bespaard met het afschaffen van de kant en klaar en half fabricaten. Toen ik nog werkte was het allemaal ff makkelijk, makkelijk. Nu eten we net zo makkelijk aardappels, vleesje, groente. En maak ik alles zelf, ook pasta sausjes (alleen nasi gebruik ik een bakje voor).
    Het enige kant en klare wat ik soms haal zijn poffertjes of pannekoeken. 1,39 voor een pak daar maak ik het zelf niet voor. Maar zeker de stoommaaltijd, maaltijdsalades, de wereldgerechten, en al dat soort dingen, daar sparen we centjes mee uit.

Ik merk ook dat het nu met meelezen, en elkaar helpen nog meer een drive achter zit om het goedkoper te doen. Dat helpt mij zeker ook!

Het huisdieren ben ik mee eens, alleen ik krijg zoveel liefde van mijn 4 monstertjes dat ik ze toch echt niet weg doe. Het zijn mij kindjes geworden in de tussentijd, en ach kinderen kosten toch ook geld ;)!

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik heb nog niet alles gelezen dus weet niet of de tip er al tussen staat. Wij hebben van onze vaste winkels allemaal klantenpassen en ook airmilespas. Met de punten hiervan doen wij de extraatjes. Dit jaar dus gratis naar de efteling geweest met airmilespunten.
    Mijn portemonnee is wel heel dik.

Ook google ik altijd eerst kortingscodes voordat ik iets online bestel.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We kopen in principe geen merk. Bij de AH is huismerk en vooral Euroshopper een stuk goedkoper. Ook bij de Lidl is het niet zo duur.
    Luiers in de aanbieding kopen. Of een goedkoper ander merk als pampers proberen, wie weet bevallen die ook. Hier kopen we dus naast pampers ook vaak een ander merk die dan in de aanbieding is.
    We kijken ook of de ziektekosten, telefoonkosten, tv enz goedkoper kan en stappen dan over
    Ik heb een oude mobiel en daarbij een goedkoop abbonement. Scheelt vaak echt veel in de maand.
    Marktplaats daar kan je ook veel (soms nieuwe) producten vandaan halen
    Meedoen met spaarprogramma's. Ik doe mee met moneymiljonair en Invotes. Duurt even voor je wat hebt maar is wel lekker meegenomen.
    Lid worden van een bibliotheek ipv alle boeken nieuw kopen

14. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dagje uit naar het strand is goedkoper dan naar pretpark of dierentuin en bijna net zo leuk.

15. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lid van bieb worden is idd goedkoop maar wel goed bijhouden wanneer de boeken weer terug moeten anders loopt het ook snel op.

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik zit nu in de ww.. Dus wij moeten ook besparen.
    Niet alles meer merk artikelen kopen.
    En nu ik toch thuis ben, de vaatwasser niet meer gebruiken. Ik doe nu dagelijks zelf de afwas. Is het ook nog sneller klaar, je verbruikt minder water en je hoeft geen vaatwastabletten te kopen.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Leuker maar of het goedkoper is hangt natuurlijk erg af van wat je doet met eten en drinken! :D

18. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    mee eens. wij zijn laats dan weer es naar een dierentuin geweest via vakantieveilingen en hebben hier een heerlijke picknick mee naartoe genomen.
    uiteindelijk daar alleen een ijsje gekocht.

wij wonen (heel) dicht bij het strand en dan ga je eigenlijk bijna nooit. als we dan gaan zetten we de auto op de oprit bij schoonouders, want de parkeerkosten zijn nu niet om over naarhuis te schrijven..pffff.... enne dat maakt het goedkoper, want dan eten en drinken we daar, en maken alleen ff een kleine wandeling. in de tuin lig je net zo lekker ;)

19. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    heb een soort aluminiumfolie achter de verwarming geplakt (te koop bij een bouwmarkt) om extra energie te besparen. Warmte verdwijnt dan niet door de muur naar buiten, maar wordt teruggekaatst de ruimte in.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief niet de boodschappen laten doen

Deel Deze Pagina