Ach ja ... heb mijn deel van stupide opmerkingen hier ook wel gehad. Ik haal mijn schouders tegenwoordig maar op, de meeste mensen hebben gewoon geen benul: vriendin: - ja, weet je, mijn buurvrouwtje (het zijn ook altijd buurvrouwen, nooit opgevallen???) en haar man konden ook niet makkelijk zwanger worden en toen gingen ze op vakantie en POEF ... zwanger terug! Misschien moeten jullie dat ook doen? Nou weet je, als DAT het antwoord is, dan zou de ziektekostenverzekering wel mijn vakantie van 3 weken naar de Bahama's vergoeden he! - misschien moeten jullie er niet zo veel aan denken. Anders ga je ook negatief worden en dat kan nooit bevorderlijk zijn?! Ja, top advies ... ik zal er NIET aan denken als ik 's avonds om 8 uur die spuit in mijn buik zet, okee??? Mijn gyn: - (na onze tweede vmk): Ja, het is gewoon dikke pech, is de natuur he, er zal dan wel iets niet goed zijn geweest. (overigens had ik net daarvoor om verdere onderzoeken gevraagd, en die kreeg ik niet want ... "dikke pech - niets aan te doen" (donder toch op) Zaten dus ook 6 weken later in Dusseldorf) Mijn vervangende huisarts: Ik was EIN-DE-LIJK natuurlijk zwanger (de eerste keer dus), en had in de 5e week als vochtophopingen. Ging dus niet goed. Ik bel mijn ha, krijg ik de vervangster aan de lijn want eigen ha op vakantie. Wij zouden een week later zelf op vakantie gaan dus ik kneep 'm wel en wilde onderzoeken (suiker, schildklier). Haar opmerking: "Nou ja, 4 van de 5 zwangerschappen eindigen toch in een miskraam " Ik was gewoon TE uit het veld geslagen om haar van repliek te dienen wat een ongelooflijke muts is dat. Probleem is wel, mijn HA is met pensioen en zij heeft de praktijk overgenomen. Ik ben nog altijd niet bij haar geweest, weiger ook pertinent Maar met stip op nummer 1 ... mijn VADER en zijn vriendin: - ja, ik wil even met je praten. We (pa en vriendin dus) vragen ons af of het wel zo handig is dat jullie dit willen. Jij hebt een drukke baan, wie gaat er dan voor het kind zorgen. En jullie zijn de jongsten niet meer. En we vragen ons af of *man* wel vader materiaal is, want lang geen werk en jij doet zoveel. (die kwam ff op een verjaardag van rechts, was echt zo vreselijk teleurgesteld, zo boos, en heb hem gezegd dat als hij werkelijk zo over zijn oudste dochter dacht, dat ik dan klaar was met hem) Verders ... heb ik geleerd "buik op, rug af", mensen weten niet beter ...
Hele fijne botte opmerkingvan m'n baas toen ik weer naar het ziekenhuis moest en hij vond dat ik verlof daarvoor moest opnemen, terwijl er is afgesproken dat ik dat voor echo's niet hoef te doen: tja, je kiest hier tenslotte toch zelf voor.... Oei...ik kan je 1 ding zeggen: ik heb er echt nooit voor gekozen dat het op deze manier moet! :x Precies de reden waarom ik er ook niet over praat met collega's. Juist om dit soort opmerkingen te voorkomen. Ik kan het nu op onwetendheid gooien wanneer ik toch dit soort opmerkingen hoor. Zelfbescherming!
Mijn baas na ma na Isci. Je moet je er wel gauw over heen zetten. Anders lukt de volgende ook niet. Dan zal Je niet zo zwanger raken hoor. Ik heb me er ook zo over heen gezet toen ik een miskraam heb gehad. Ik wist niet dat ik toen zwanger was maar dat is hetzelfde. Grrrrr nee verdriet dat is er gewoon weg niet. Ik ben er nog kwaad om Als ik er weer aan denk
Pfff ja jih sommige mensen hebben echt totaal geen benul met wat ze zeggen!! Moet ik heel eerlijkk zeggen dat k t zelf ook wel eens gezegt heb hoor! Voornamenlijk zo net nadat we ongeveer 1jaar bezig waren, waarvan 6maanden mmm. En je hoorde op tv: zwanger maar mk, dat k dan ook zei: ja maar jij kunt tenminste zwanger worderen!! Uit pure wanhoop laat maar zeggen! Nu weet ik natuurlijk wel beter! En zo'n mmm maakt je in die 2 jaar ook wel 10 jaar volwassener!! En idd die leeftijdsdiscriminatie..... Pfff verschrikkelijk! Gek word je ervan!! Ja natuurlijk ben k jong! Ze zeggen toch altijd, hoe jonger hoe beter de behandelingen gaan?? Uhhu ik zie het..! Voorlopig zijn we dan nog wel ff bezig Idd van die opmerkingen dat je denkt.... Heb jij wel een hart? Of zit daar gewoon een zwart verschrompelt boontje! Negeren klinkt idd wel als de beste optie!! Maar als ik me 'goed' voel wil ik de discussie nog wel eens aangaan! En dan zullen die lui t weten ook!
Enne eerlijk? Ik heb wel een hond genomen en dat doet me heel erg goed!! hij is zoooo lief!!! een kleine chiwuawa! (wel een kruising hoor maar hij heeft zo'n leuk koppie!!! (maar goed t was dan wel mn eigen idee en geen goedbedoelde advies die me int verkeerde keelgat schiet )
Ik was met een vriendin in de supermarkt. Zij heeft een kindje en vierde sinterklaas. Ze moest nog snoep en een banketstaaf kopen. Dus ik zeg: "mmm lekker, een banketstaaf, ik pak er ook een. We vieren wel geen sinterklaas, maar toch..." Zegt zij: och, als jullie eens kinderen hebben, vieren jullie ook sinterklaas!". Ik was net ff niet eraan aan het denken! Zij koppelt echt alles aan het hebben van kinderen!
pff tja ik denk dat mensen vaak geen houding weten te geven of inderdaad er geen reet van snappen! inderdaad de opmerking van jullie zijn nog jong...daar kan ik ook helemaal van over de zeik raken...tja de behandeling gaan echt niet door tot mijn 40e hoor!! ivf 3 betekent ook hier einde verhaal...of ik er nou 25 ben of 40 ben
Bah wat een domme opmerkingen allemaal! Hier zijn ze ook al voor een groot deel langs gekomen. Ik klap daarna helemaal dicht en ben tegen die persoon niet meer open over onze behandeling. Puur zelfbescherming, kunnen ze me niet meer kwetsen. Mijn schoonzus heeft ons minstens 10 keer verteld dat ze binnen 1 keer zwanger was terwijl het voor hun eigenlijk nog niet zo nodig moest, domme trien! En dan ook nog tegen ons zeggen dat het zo fijn is dat we gewoon op vakantie kunnen. Ruilen? Deze opmerking heb ik ook gehad ! Toen ik reageerde dat ik nu helemaal geen eisprong heb, omdat ik in de overgang zit werd dat niet begrepen. Ik ben er nu nog verbaasd over.
Ik word gewoon boos bij al die opmerkingen die voorbij komen . En natuurlijk vaak altijd mensen die zo maar zwanger worden die dat doen. Of idd ouders . Strijkkraal@ bij ons was het anders om s ouders het is maar goed dat er nog geen kindjes zijn jullie hebben geen vaste banen pff ik had een tijd geen werk nee. [ terwijl we in het ziekenhuis liepen.] En wetend dat hun 7 jaar er over gedaan hebben manlief te krijgen. Of je loopt in de winkel met ze en gooit s vader de papers in de kar pff . Dit gebeurde in begin dat we net begonnen waren met proberen zwanger worden . We hebben hier nooit op gereageerd mis wel even met een blik laten weten dat we het niet leuk vinden. Nu gebeurt het niet meer , ze zijn natuurlijk verdrietig dat ze geen opa en oma worden.
Marnat bah wat een k*t opmerking van je s ouders! Mensen zijn soms zo hard bah. En dan zelf 7 jaar erover gedaan.
Sommige mensen snappen het ook echt niet!!!! Zelf heb ik het geluk in ronde 7 al zwanger te zijn en gun jullie dit geluk ook van harte. meiden heel veel sterkte en hoop voor jullie allemaal op een wonder. @ marnat, jee wat moeilijk dat een wondertje er voor jullie niet zal komen, voor jou heel veel sterkte dit gemis een plekje te kunnen geven.
jeetje zeg wat een rot opmerkingen allemaal, krijg er zelf gewoon een rot gevoel van!! wat kunnen mensen soms gewoon echt dom en kwetsend zijn!!
Idd maar nu is het definitief voor ons ! En dat komt dan toch wel hart aan he! Zo als je weet heeft s moeder kanker en nu merk je dat de tranen geen oma opa worden en die rot ziekte wel veel samen komen bij hun. En nog wel vaak raar doen is onze ogen veel over kanker hebben , en niet de leuke dingen aan horen . Als we er zijn over al over heen praten zeg maar , Niet vragen hoe het met ons gaat. ns niet even bellen nee moeten wij doen , ze komen hier ook niet en dat snappen we wel ze kunnen de 6 trappen niet goed meer op komen. Als ze ons een week niet gezien hebben piepen ze al . Heel frustrerend kan ik zeggen. Ik zie mijn ouders en zusje ook niet vaak maar dat denken ze dus wel is ons gevoel. We laten het maar zo . Als we er zijn gaat s vader ook vaak aan de loop en gaat dan niet even bij ons zitten .
Ook zo'n pijnlijke, als mensen nog niet weten van je problemen: Wanneer beginnen jullie eens aan kinderen? Wordt t niet eens tijd voor jullie of willen jullie geen kinderen ofzo?! Mensen staan er echt niet bij stil dat t misschien wel niet wil lukken, zien t als zelfsprekend want ja, alweer een tijd getrouwd (inmiddels bijna 3jr) , gelovig, dus tsja, wel raar dat ze nog niet zwanger is... Int begin maakte ik me er met een grapje vanaf: "nee hoor, nog even genieten met zn twee!" Nu kaats ik soms de opmerking terug: "soms is WILLEN niet genog hè?" maar dat ligt er echt aan wie er tegenover me staat. Marmat: heb al een op andere topics naar jou gereageerd maar het lijkt me vreselijk om tot de conclusie te moeten dat kindje einde verhaal is.. Jij zult dan vast vaak de opmerking krijgen "dan adopteer je toch gewoon of neem je een pleegkind". Maar soms kan dat niet, of wil je dat niet... Het lijkt me vreselijk om je te beseffeb dat je nooit mama zal worden, nooit oma... Ik hoop dat jij en S elkaar niet kwijt zijn geraakt in deze MMM. Wens jullie veel sterkte samen!
Idd het is heel moeilijk , je hebt vast al eens verhalen gelezen van mij hoe ik er nu in sta , [ in een blog van iemand reageer jij en ik ook wel , daar heb je vast al gelezen hoe ik er mee om probeer te gaan. En nee heb eerlijk gezegt nog niet de opmerking gehad , dan ga je adopteren of pleeg kind nemen. Op Moment ben ik heel erg bezig het een plek te geven , nee die op ties zijn nog niet aan de orde zijn we nog niet mee bezig of aan toe zeg maar. Je snapt me vast wel. Als je mijn manlief bedoelt nee we zijn me kaar niet kwijt geraakt juist eerder dichter bij elkaar gekomen.
O, ik was er nog eentje vergeten. Ik vroeg mijn leidinggevende voor wiens rekening de uren waren die ik afwezig was ivm onderzoeken/behandelingen. Zei ze: 'Doktersbezoek is voor eigen rekening'. Toen ik vervolgens aangaf dat ik dat niet zo eerlijk vond, en dat dit niet echt een eigen keuze was, zei ze: 'Je maakt toch de keuze dat je kinderen wilt?' En toen ik daar weer op inging, kwam de uitsmijter van de eeuw: 'Als ik mijn ogen wil laten laseren, moet ik daar toch ook vrij voor nemen'. Tsja, uitgeluld. Ze heeft hier later wel haar excuses voor aangeboden, toen ik aangaf dat ik dit wel een heel kwetsende opmerking vond. Heb trouwens in overleg met de arbodienst wel voor elkaar gekregen dat we het fifty fifty doen met de uren. Maar goed, je hebt al zoveel aan je hoofd met die onderzoeken en behandelingen, dan wil je graag wat support vanuit je werk, en niet nog een ingewikkelde situatie erbij ...
Ja al die opmerkingen helaas herkenbaar: Wat wij vaak te horen krijgen is: 1) "Ach, ze kunnen tegenwoordig zoveel" Nog een uitspraak waar ik niet tegen kan: 2) "Het komt wel goed!" Dan denk ik echt hoe weten jullie dat nou of het goed komt? Dat weet onze arts niet eens maar jullie wel...!:x of 3) "Jullie zijn nog jong" Ja we zijn 27 en 28 en dat wil zeggen dat we NU graag ouders willen worden en niet over 3 jaar. alsof het dan ineens minder erg is pfff... Ja sommigen mensen begrijpen er helemaal niks van helaas!!
Van mensen (lees: vrienden en vriendinnen) die al kinderen hebben: 1. Kinderen hebben is niet zaligmakend hoor. 2. Ja dit krijg je er dan ook bij (slapeloze nachten, poepluiers etc.) 3. Weet waar je aan begint, nu kun je nog terug. (ja deze heb ik echt 2x gehoord, dat ik denk --> , maar zeggen ze...nu ze er dan wel zijn wil ik ze heus niet kwijt hoor....).