Deze opmerking kreeg ik net even : Dan kom je toch gewoon later in de mmm (tenzij je nu 34 ofzo bent natuurlijk, dan is het verhaal anders) Sorry moest hem even delen . En nog wel door 1 van de meiden hier .
als je 1 of 2 maanden eerder was begonnen met proberen? Ik lees dat zo vaak van de mmm mamas dat je er gewoon voor moet gaan want je weet niet hoe lang het duurt en ik wil niemand voor het hoofd stoten natuurlijk maar maakt het uit als je iets later begint dan? Dan kom je toch gewoon later in de mmm (tenzij je nu 34 ofzo bent natuurlijk, dan is het verhaal anders) Zo dan . ging om uitstellen van de wens zeg maar .
Heb t ff teruggelezen op t topic waar die opm vandaan kwam via jouw laatste reacties, beetje vage opmerking idd. denk dat ze bedoeld dat als je liever nog even wacht, dat dat ook moet kunnen en je niet al eraan hoeft te beginnen als je er niet aan toe bent, alleen omdat er gezegd word dat je nooit weet hoelang t duurt... missch zoiets? Maar ze had al door dat t niet zo'n handige opmerking was, anders zet je er niet neer " wil niemand voor t hoofd stoten" . Slik de opmerking dan in denk ik, zeker tov jou in jouw situatie! Knuffel!
Je hebt gelijk ik slik hem ook wel in. Maar hij kwam hart aan omdat ik geen keus had eerder de mmm in te gaan door mijn oude arts . Wou hem toch even kwijt kan ik het weer afsluiten snap je.
chantal85@ Lieve meid wij mmm meiden slikken ook al veel door al die rot opmerkingen wij hoeven toch niet altijd alles maar te slikken .
Absoluut niet marmat! En daarom heb ik dit topic ook geopend. ff de frustraties van je afschrijven! Vind t trouwens wel goed dat je er meteen naar haar toe op reageerde! Wilde t scherpe randje er voor je afhalen, maar goed, is ook niet aan mij, das aan haar. Ben nu eenmaal een type dat graag zorgt en er niet tegen kan als mensen worden gekwetst! Stomme gyn... maar dat even terzijde! Hoop dat je goed kunt slapen zo. Ik kan de slaap nog niet vatten, lang leve de smartphone! Maar ga t maar weer proberen! Truste!
En ik bedoelde dat die miep haar opmerking in had moeten slikken hè? Maar dat had je wel door toch? Anders nogmaals bij deze!
Net een uitnodiging op de mat van de basisschool bij ons in de wijk. Of we op de open dat wilde komen om te kijken of we ons kind daar misschien naartoe willen sturen....
chantal85@ Ja ik werd wel slaperig maar snapte wel dat je die miep bedoelde . Heb je toch nog goed geslapen? Ik wel wel later dan ik wilde maar goed het is gelukt. Een uitnodiging pff die voeld hard aan , maar ze gooien dat soort dingen gewoon bij alle mensen in de brievenbus . hier wel een een peuter gym reclame in de deur gehad , niet naar kijken hup in de papier bak.
Wat ik trouwens ook heel verbazend vind is de hoeveelheid vragen die ik nu krijg of het wel gepland is. Vriend en ik zijn bijna 6 jaar samen, waarvan al ruim 5 jaar samenwonend en ook al een tijd in een koophuis. Onze leeftijden zijn 'normaal' om een kind te krijgen. En dan heb ik dus al minstens 10 keer moeten horen of het wel gepland was. En dus óók van mensen die in de mmm hebben gezeten. Afhankelijk van wie het is reageer ik dan met: Als je ervoor naar het ziekenhuis in Belgie gaat is het over het algemeen wel gepland hoor. Die geschrokken gezichten zijn dan mooi... Waar bemoeien ze zich mee zeg?! En wat heeft het antwoord nou voor meerwaarde? Verder ook nog gehoord: Ja, je moet je voorstellen dat er een soort wolk is waar alle kinderzieltjes op zitten. Die zoeken dan ouders uit waar ze graag willen zijn en als het dus nog niet is gelukt dan is er nog geen kindje dat bij jullie wil zijn. (Waaaat??? Ik ben dus niet goed genoeg als moeder? En een kindje kiest er wel voor om bij verslaafde ouders te zijn die het kindje verwaarlozen? Hoepel even heel gauw op zeg!!!) En: Je moet wel goed in je vel zitten hoor, want kindjes willen graag bij een blije moeder zijn. Volgens mij een variant op het 'er niet zoveel mee bezig zijn'. En goed in je vel zitten is verdomd moeilijk als behandelingen steeds mislukken. (En dan nog heb ik dat niet eens zoveel meegemaakt)
Ik kan er ook wel een boek over volschrijven. Het meest irritant zijn nog wel de via via via verhalen, iedereen kent wel iemand , de schoonmoeder van de tante van de nicht van de buurvrouw van de slager op de hoek die na 15 jaar proberen het opgaf, er niet meer mee bezig was en JAWEL!! 30 jaar later was ze opeens zwanger. Zucht, of ik daar nu zo blij van moet worden haha.. Wat ik nog het ergst vond was dat mijn moeder een keer de opmerking kreeg: Hee, je moet eens tegen je dochter zeggen dat het tijd wordt dat je oma wordt! En daar zat ik dus naast. Vond het vooral zielig voor mijn moeder, die wist niet wat ze moest zeggen en ik weet dat het haar veel verdriet doet. Plus dat ik het hondsbrutaal vind dat mensen er uberhaupt op zo'n manier naar vragen. Zo onnadenkend!:x
Ik vraag me af of mensen echt wel zo onnadenkend zijn. Soms zijn mensen ook gewoon klootzakken. heel de wereld weet dat dit moeilijke dingen zijn, waar je voorzichtig in moet zijn. 5 dagen nadat onze eerste kindje uit mij was gekomen, waren de kids van mijn schoonzus een beetje irritant. Zegt ze: wees blij dat je geen kinderen hebt, heb je er ook geen last van! Tja, uit beleefdheid zeg je er maar niks van, maar je kunt haar wel wurgen! Binnen een week kregen we van haar een mailtje of we al over de schrik heen waren, een collega van haar man was overleden en dat was zo erg... Verder weinig kwetsende dingen gehad, behalve een vrouw die mij ging uitleggen wat een MA was per mail en dat het allemaal niet zo erg was. Ze was zelf namelijk erg snel weer zwanger van haar dochter. Dat heeft ze ook uitgebreid tijdens een etentje verteld waar meerdere mensen bij waren (bij ons thuis, dus kon echt niet weglopen). Ging ze ook nog vragen hoe het met een pasgeboren kindje was van andere mensen (alleen de man was er, zijn vrouw thuisgebleven met de kleine om ons te sparen). Zegt die man: zeg, is dit voor jou niet heel moeilijk om aan te horen. Ik zo: ja dat is het, maar ik ben heel blij dat het goed gaat met jullie kindje. Zo erg, dat zout in de wonden smijten door een vrouw die het zelf ook meegemaakt heeft. Gelukkig zijn er ook heel veel lieve mensen (zoals die vader van dat kindje) Dus ik denk, dat sommige mensen het ook gewoon uit rottigheid doen, om hun eigen ellende te verwerken ten koste van een ander. Wat ook een pijnlijke is: dan zal het wel niet goed geweest zijn, het kan beter nu sterven, als na de geboorte. Tegen een vrouw van 50 met borstkanker zeg je ook niet: Je kunt maar beter nu sterven aan 1 ziekte als op je 80e aan meerdere ziektes... Dan krijg je ook een klap voor je kop. Ik denk dat mensen waar het moeilijk gaat, gewoon wat minder sociaal moeten zijn tegen dit soort mensen. Die vervelende vrouw heb ik nu volledig geblokt en dat doet haar pijn, maar dan gaat ze wel nadenken wat ze nou doet en zegt (al valt het kwartje niet hoor). En als het kwartje dan valt, kwetst ze andere mensen er ook niet meer mee.
jee, wat een herkenning helaas Vorig jaar stonden we op het punt op wintersport te gaan (alweer, helaas geen zwangerschap). Komt een vriendin langs met haar dikke buik en zegt:" ik ben zooo jaloers op jullie! Lekker op vakantie! Ik baal echt dat ik niet mee kan! " Uh, ruilen?!
K weet niet of ie al genoemt is, maar zo zei een kennis laast, zal ik het je man even voordoen!? hahahahah grootse schik dat hij had. On oh wat deed het mij pijn. Er zijn een stelletje lomperikken hier op deze aardkloot pffffff
hoi meiden, Echt erg wat ik allemaal lees, heb lang niet alles gelezen maar veel herkenbaar. Mijn vriendin tegen mij, je moet geduld hebben. Zelf inmiddels moeder van de vierde in 6 jaar tijd. Sta ik ergens buiten een sigaret te roken, komt er een oude man aan. Zegt hij: zie haar dan, staat ze te roken en is ze ook nog zwanger. De mensen eromheen kwamen op voor mij ik was helemaal perplex. De allerergste die pijn deed tot op het bot. Vooral omdat ik zeker weet dat die van een stel komt waar ik jarenlang bevriend mee was, zij was (zogenaamd) jarenlang mijn beste vriendin. Jarenlang lief en leed gedeeld, ze wisten alles van onze onvervulde kinderwens en ons verdriet. Voordat wij er voor mochten gaan, moest we 4 jaar wachten ivm herstellen na een psychose. Op een gegeven moment heb ik door omstandigheden het contact met dit stel verbroken. Een paar weken later kregen we een anonieme brief, met een krante artikel dat over kinderen ging met ouders met psychische problemen. Dat deze kinderen het heel slecht hadden. Met een briefje erin gericht aan mijn man en mij. Jullie moeten hier maar eens even goed over nadenken, voordat jullie dit een kind aandoen. Nu ik het op schrijf word ik er weer helemaal naar van. Wij weten gewoon zeker dat het dat stel betreft, heel zeker en dat doet nog het pijnst, van mensen waar je alles jarenlang mee hebt gedeeld. Hoe slecht ben je dan. Voor ieder die dit leest, heel veel sterkte en suc6 in de mmm. Ik hoop dat voor ieder van jullie de droom van een wondertje snel uit mag komen. Liefs
Zoiets kreeg ik ook pas te horen, dit is het ergst wat iemand tegen me gezegd heeft over onze kinderwens. Als ik er aan denk kan ik zo weer gaan huilen. Moet er ook steeds aan denken als ik iets lees of zie over mishandeling/verwaarlozing, hebben die kinderen dan echt liever die ouders dan mijn man en ik? Dacht het niet!
dit MEEEN JE NIET!!! ik word gewoon zoooo kwaad als ik dit soort dingen lees! die mensen hebben geen hart!!! gadverdamme! gaat het wel met je meis?? wat een Klijers! echt waar!!! verschrikkelijk!! Ik hoop echt zo erg met heel mn hart dat het eindelijk een x mag lukken bij iedereen die deze wens heeft!!! Ik ben laatst ook nog verschrikkelijk uit mn slof geschoten hoor, omdat iemand er weer een grote mond over had! Ik ben ook benieuwd wanneer de dag komt dat ik ECHT ontplof... sommige mensen verdienen het eens om te voelen hoe dit voelt. en dan zullen ze wel anders piepen. want dat zijn dan vaak ook nog mensen als er iets met hen mankeerd, dan is het DRAMA! en kunnen ze het over niets anders hebben dan over zichzelf.. want oh wat zijn ze zielig! bah! Kotsmisselijk word je dr van! ik merk ook dat ik niet te veel op dit topic moet kijken want ik voel me gewoon echt verdrietig als ik dit allemaal lees... nou meiden... we blijven ons best doen!!! Xxx