Plaats hier jouw gehoorde opmerkingen uit je omgeving omtrent jullie zwsch.wens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chantal85, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Het lijkt me eerder dat vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen naar Italie gaan en zwanger worden niet op de die trappen bevrucht worden, maar in dokterskamertjes...

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
  3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    nog meer mensen die hun frustratie willen delen?

4. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Ik ben (nog) niet zwanger maar ik kan nu al niet wachten op bepaalde opmerkingen. :)

Ik ben werkeloos en heb geen inkomen en we hebben geen supergroot huisje. We wonen in een flat. (Hier wonen we sowieso nog wel 3 tot 5 jaar omdat de prijzen zo gedaald zijn dat we anders met hele hoge schuld weggaan).

Mijn schoonvader ziet mij niet zitten. :)

Ik ben 25, mijn vriend bijna 30 dus we zullen nog wel te jong zijn.

We zijn net 3 jaar samen, dus ook daar opmerkingen over. Veels te kort natuurlijk.

Verder hebben we 2 honden, dus we zullen wel horen of dat samen zal gaan etc etc etc etc. Jup. Ik kan er nu al genoeg bedenken.

Oh, en niet te vergeten ik heb overgewicht. :)

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    9 dagen overtijd? Al getest?

6. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    de opmerking van mijn moeder heeft me het meest geraakt
    ik snap dat niet, ik was gelijk de eerste maand zwanger en bij je zusje was ik de pil vergeten.

Ze had het niet door hoe het aankwam en ze bedoelde het goed maar had wel zoiets van en bedankt mam

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook al vele reacties gehad.

Je moet er niet zo mee bezig zijn, dan lukt het niet. (Iemand die binnen 6 maadnden zwanger was)

Ik moet op vakantie gaan (ga heel vaak weekendjes weg)

Nu hoor ik dat ik afleiding heb van verbouwing ik misschien straks wel spontaan een dikke buik heb. Natuurlijk na 4,5 jaar niet lukken en vele behandelingen lukt het nu spontaan wel met anti-stoffen in het zaad)

Dat kinderen ook niet alles zijn.
    Zijn er nog wel meer hoor, maar die wee k niet zo goed meer

@sopy: welke arts had je in het mck? Loop daar ook, maar vind dit wel een hele rare opmerking eigenlijk.

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Fijn als mensen jou vergelijken met zichzelf of met de kennis van de dochter van de nicht van een vriendin.... frustrerend!

9. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Jazeker. 4x Allemaal negatief. Verschillende testen.

Ook geen enkel teken van (aankomende) ongesteldheid. Ik ga nu pas van het weekend weer testen. Mijn langste cyclus dag afgelopen jaar was 40 dagen en daar zit ik vandaag ook weer op.

10. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen wij na 19 maanden de stap hadden genomen om naar de huisarts te gaan zei hij "Je hebt een keer een positieve test gehad (dat is helaas mis gegaan na 5 weken), dus alles doet het. Ga nog maar beter oefenen."

Ook de opmerking "Je moet er niet zo mee bezig zijn" hoor ik vaak. Eh.. ik meet elke dag mijn temperatuur op.. hoe bedoel je er niet zo mee bezig zijn.

Misschien maken sommige mensen van die vervelende opmerkingen omdat ze zich gewoonweg geen houding weten te geven op zo'n moment.

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @zowie; Oh ja heel fijn die "je moet er niet zo mee bezig zijn" opmerkingen. volgens mij staan die met stip op 1! Lekker zon huisarts... inmiddels wel bij de gyn terecht gekomen?

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zowie: wat een nare huisarts heb je! Wat is dat nou weer voor een opmerking?!

13. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chantal. Ondertussen zijn we via een andere huisarts bij de gyn. terecht gekomen. 5 maart hebben we de tweede afspraak.
    Vandaag een verjaardagsfeestje gehad. Mijn achternichtje haar 1e verjaardag. Was erg leuk, maar wel moeilijk met al die baby's en kleintjes.

14. carma

carma Niet meer actief

Een veel gehoorde hier is
    ACH JE HEBT EEN GEZONDE DOCHTER DAN LAAT JE HET DAAR TOCH BIJ!!
    Wie zijn die mensen om dat voor ons te bepalen bah!!

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Oh dat lijkt me ook vreselijk om te horen!

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Bij ons ligt de oorzaak bij mijn man, hij heeft heel slecht zaad.
    De vriend van mijn vriendin zei op een gegeven moment:
    'Het komt wel goed, echt! Je lichaam moet er gewoon klaar voor zijn'
    Het was goed bedoeld, maar ik kon er helemaal niets mee...
    Mijn lichaam was er verdorie al ruim een jaar klaar voor!
    Toen ik na de 1e ICSI-behandeling zwanger raakte, wist hij ook nog een 'Ik zei het toch' eruit te gooien... ;)

En hoe vaak ik nu al niet gehoord heb dat wij een volgende tenminste kunnen 'plannen', want het is tenslotte in 1x gelukt... :$
    Ik begrijp gewoon niet hoe mensen dat kunnen denken, want die beseffen echt niet wat een mazzel wij gehad hebben. Het maakt me ook verdrietig omdat ik dacht dat die mensen echt begrepen hoe het zat, maar nu ons meisje er is lijken ze dat spontaan te zijn vergeten...

17. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Woede en verdriet, onmacht en ongeloof.. dat is een beetje wat ik voel bij het lezen van dit topic. Onvoorstelbaar hoe wreed mensen in hun opmerkingen kunnen zijn, al dan niet bedoeld.

Laat ik voorop stellen dat ik me geen voorstelling kan maken van hoe heftig en zwaar de mmm is. Wij gaan na 16 maanden "goed oefenen" nu naar de ha om te vragen hoe verder. Wij hebben in juli 2011 mensen om ons heen verteld van onze plannen, mensen zijn dus op de hoogte.

Mijn broers en zussen hebben in totaal 12 gezonde kinderen en zeiden onlangs op mijn verjaardag dat ze maar niet snapten waarom het bij ons zo lang duurde aangezien zij toch hadden laten zien hoe het moest... zucht..

De meest kwetsende opmerking komt echter van vrienden die het zelf niet makkelijk hebben gehad. In totaal 4 miskramen, alle onderzoeken in het ziekenhuis wel gehad en 2 meisjes die beide met 27 a 28 weken geboren zijn maar hier (gelukkig!!) goed doorheen zijn gekomen. Mijn vriendin heeft de neiging te vragen: En, nog niets??
    Nu maar gezegd dat ik het zelf wel aangeef als er iets te vertellen valt. Die vraag wordt ook altijd gevolgd door: je moet er niet mee bezig zijn, je wil te graag en dan gebeurt het niet!
    De laatste keer trok ik het even niet en heb ik gevraagd of ze daarmee bedoelde dat ik het over me zelf afriep. Tja, op een bepaalde manier wel vond ze.
    Toen heb ik gerefereerd aan de ontzettende angst van haar vriend dat hun 2e meisje ook veel te vroeg geboren zou worden en gevraagd of zij dan ook vond dat dat zijn schuld was...
    Dat is natuurlijk complete onzin, net zoals dat je het mij moeilijk kan verwijten dat ik nu nog niet zwanger ben...

Even van me afschrijven.. heerlijk!

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lizz@ Wat vind ik dat laag van je vriendin pff.
    Terwijl ze toch goed moet weten hoe je je voelt.
    Vraagje heb jij haar gesteund toen het mis ging bij haar?
    Dit soort mensen moet toch weten hoe het voelt , of heeft ze nu zo iets ik heb er nu 1.
    Sorry meis dat ik het zo zeg , maar zo komt ze mij nu over.
    Dikke knuf en hoop echt dat je het geluk mag mee maken.

19. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lieve lizz
    Soms kunnen opmerkingen extra pijnlijk zijn als ze van mensen komen waar je het totaal niet van verwacht.
    Ik wens je veel succes nu je aan de voet vd MMM staat! Als je vragen hebt stel ze gerust via een privebericht!!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lizz@ Je mag mij ook vragen hoor via pb als je ergen niet uit komt of even kwijt wilt.

Deel Deze Pagina