Wat leuk! Hier gemiddeld genomen mijn menu: Ontbijt: 2 broodjes met zoet of hartig beleg, kopje thee Tussendoor: banaan of liga of gedroogde perzik, thee Lunch: 2 broodjes of 2 crackers met hartig beleg, glas warme melk Tussendoor: fruit of koekjes of gedroogde perzik, thee Avondeten: AGV of rijstgerecht of pasta of (het liefste maar bijna nooit..) PATAT Tussendoor: koekje of gedroogde perzik, warme melk. Ik eet vaak een paar gedroogde perziken tussendoor omdat ik merk dat ik flauw wordt maar niet zo zeer trek heb in eten. Dan hoef ik niet te snoepen ofzo maar voel ik me een stuk beter
ontbijt:1 boterham en kop thee tussendoor ontbijtkoek lunch 2 boterhammen tussendoor fruit en iets zoets avond aardappels, groente en een klein beetje fruit en toetje thee met koekje en chips kan er niet vnaf blijven
Het is voor mij erg wisselend, ligt er echt aan of ik moet werken of niet. Voor een werkdag eet ik: Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met worst, glas melk Tussendoor: vaak iets van fruit, soms 1 boterham Lunch: 3 of 4 boterhammen met worst en/of zoet, melk Tussendoor: vaak iets lekkers Avondeten: zeer wisselend (pasta/rijst/aardappels met groente en vlees) Tussendoor: soms chips, soms mandarijnen, soms rijstwafel met smeerkaas, soms niets. Op een vrije dag eet ik minder. Dan ben ik vaak van huis weg en vergeet ik het. Dan haal ik ergens een broodje oid voor de lunch.
Mijn dagmenu op een werkdag: Ontbijt: kom yoghurt met cruesli en een glas water. Pauze 10 uur: 2 boterhammen. Lunch: 2 boterhammen, appel en sinaasappel. Pauze 3 uur: liga, sultana of iets anders van dat. Avondeten: Wisselend, pasta, rijst, ovenschotel of aardappels, vlees en groenten. Avond: niets meer. Verder nog ongeveer 4 koppen thee en een aantal glazen water tussendoor.
Op een doordeweekse dag: 8.00 uur: grote kom magere yoghurt met 2 eetlepels gebroken lijnzaad, muesli, 1 appel in stukjes en wat rozijnen. Glas water erbij. 9.30 uur: plak ontbijtkoek zonder boter 12.00 uur: 2 boterhammen (tegenwoordig weer vaak met hagelslag of hazelnootpasta, maar ik probeer eigenlijk gezonder te eten...). 2 bekers melk. 14.30 uur: fruit 17.30 uur: 1,5 bord avondeten (AVG, pasta of rijst). Bakje magere yoghurt met suiker na. 's avonds: fruit als ik trek heb en vaak melk met nesquik.
Ontbijt: 1 bruine boterham met abrikozenjam Tussendoor: 1 stuk fruit wat we in huis hebben Lunch: 3 bruine boterhammen met kaas, vleeswaren en 1 zoet. Tussendoor: 1 stuk fruit wat we in huis hebben of een koekje Diner: vlees of vis, groenten en dat met aardappelen, pasta of rijst. Rond 21.00 uur neem ik nog wat dat kan vanalles zijn zoals fruit, stukje kaas, bakje vla etc. De hele dag door drink ik water/ thee en en het avond eten 1 bakje koffie (ja met melk Ʃn suiker).
Vandaag heb ik dit tot nu toe gegeten: 's morgens een glas melk met nesquik (schrijf ik t zo goed??) Op dit moment is het een kommetje melk met smacks (kan morgen zo maar weer wat anders zijn haha ) Beschuitje met boter en kaas Volkoren cracker met chocopasta 1 sneetje witbrood met sesamzaadjes en een klein beetje eiersalade Ik heb net een salmiak lolly gegeten Ik ga proberen straks nog wat fruit te eten en vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten. Eet alleen dus misschien gooi ik wel een pizza in de oven. Over de hele dag drink ik veel thee met een klein beetje suiker en thuis vaak Ice tea of capri sun multivitamine. Ik moet echt elk uur wel iets eten, kleinere porties dat wel. Anders komt het er weer uit..
Hier verschilt het echt per dag wat ik eet en hoeveel ik eet. Vandaag ziet het er als volgt uit: Ochtend: 1 tarwe boterham met hagelslag 1 tarwe boterham met pindakaas Tussendoor: Niets Middag: 1 tarwe boterham met kaas 2 tarwe boterhammen met jam 2 plaatjes ontbijtkoek met boter Tussendoor: Niets Avond: gekookte aardappels met bonen en kip uit de oven. Vanavond tegen 20 uur neem ik denk ik nog een kop thee met een stuk fruit en/of ontbijtkoek. De gehele dag drink ik water of thee.
Gemiddeld eet ik op een dag: Ontbijt - een kom joghurt met muesli of een kom melk met cornflakes. Kop thee. Tussendoor - fruit of koekje en kop thee of glas sap. Lunch - 1 bruin broodje met kaas of vleeswaar plus een bakje kwark, anders 2 bruine broodjes met beleg. Kop thee erbij. Tussendoor - fruit of koekje of stuk ontbijtkoek plus thee en een paar glazen water. Avondeten - normale portie plus toetje en glas water. 's Avonds - glas water of kop thee.
Ontbijt: 2 boterhammen met beleg (wisselt wat, maar wel altijd iets zoets) en een glas sap Tussendoor: koekje/liga of fruit met water/thee/sap/cola light/... Lunch: 3-4 boterhammen met appelstroop met water/thee/sap/cola light/... Tussendoor: koekje/liga of fruit met water/thee/sap/cola light/... Avondeten: normaal bord warm eten, soms maaltijdsalade en soms een toetje of ik bewaar dat voor later op de avond (en eet ik het dan niet, dan eet ik later op de avond vaak nog een boterham of twee beschuitjes, anders kom ik de nacht niet door)
Leuk dit! Heb wat ongezondere weken achter de rug met veel m&m's en nesquick maar zit nu weer op de gezondere toer Ontbijt: Groente fruit shake, met spinazie, appel, tomaat, banaan en twee crackers met la vache qui rit. Tussendoor: Latte machiato en bakje special k Lunch: Groente & fruit shake met kiwi, spinazie, wortel & tomaat. 2 crackers la vache qui rit en pindakaas. Halve avocado. Tussendoor: plak geitenkaas en de rest van de fruit shake. Avondeten: Thaise curry met garnalen en rijst (vaak AGV, pasta o.i.d.) en vanavond bij de 'borrel' nog een verse haring! zo'n zin in Oh en verder ergens op de dag vaak nog een beker warme Nesquick... en heel veel groene thee & munt thee en max 2 koppen koffie op een dag.
Oh en ik vergeet de optimel bij het ontbijt en meestal de magere yoghurt met roosvicee na het avond eten...
Oeii, Jullie zijn allemaal heel gezond. Mijn baby heeft volgens mij veel suiker nodig of zo . ontbijt: koffie verkeerd, vivit rode vruchten, boterham pindakaas tussendoor: appel lunch: witte boterham eiersalade of zo en minstens 2 bruine boterhammen pure hagelslag, 2 bekers optimel tussendoor: dropjes/chocola avondeten: pasta bolognese (oid), salade, ijs met slagroom tussendoor: veel marsepein, chocola, zelfgebakken cake/koekjes/taart. Raar genoeg taal ik niet naar chips, noten of toastjes. Ik moet duidelijk wat beter opletten. Maarrrr ik drink veel water tussendoor, neem al mijn vitaminen en ben 'nog' maar 12 kg aangekomen.......
Jetje, haha je wil niet weten hoeveel chocola en koekjes ik de eerste weken heb weggesnoept .. Denk dat mijn beebje veel omega 3 en vitamine b nodig heeft ofzo ... aan de enorme trek in avocado en haring te zien ... Hier nu op 25+3 4 kilo aangekomen...
Ontbijt: muesli reep met een breaker Tussendoor: 2 witte broodjes met chocopasta en een appel Lunch: 4 bruine boterhammen met pindakaas Tussendoor: appel en 3 koekjes Avondeten: macaroni
ontbijt: 2 volkoren boterhammen met boter en vlokken 10 uur: 2 volkoren boterhammen met smeerkaas en tomaat en 1 glas perzikyoghi 12 uur: 2 boterhammen met smeerkaas en tomaat en 1 glas perzikyoghi 13 uur: meestal kop thee met suiker 14 uur: 2 stuks fruit (niet elke dag) of bv een kitkat (ook niet elke dag) 15 uur: kop thee met suiker en wat lekkers 17 uur: avondeten; 2 scheppen groente, 2 aardappels en stukje vlees 2 glazen melk/optimel ed 20 uur: 2 glazen ijsthee en vaak een koek of wat anders lekkers dit is een gemiddeld dagje en voor mijn doen eet ik nu veel boterhammen en wat lekkers ergens bij