Voor de gene die een dak kapel hebben laten zetten. Wat waren jullie ongeveer kwa kosten kwijt? Vind het zo uiteenlopend wat ik op internet terug vind dat ik door de bomen het bod niet meer zie. Zitten er over te denken om op zolder een dakkapel te laten maken
Toevallig zijn wij er net mee bezig, wij verwachten nu over +- 3 weken onze dakkapel, wij hebben 1 van 5 meter, en zijn inc. Plaatsen en zonder binnenafwerking, maar wel met 2horren, rolluik over de hele breedte en 2 ventilatieroosters 7200 euro kwijt. Het verschilt heel erg, wij hebben meerdere laten komen, we hadden offertes van 5500 euro, 6800 euro, 7200 euro, 9800 euro, en 11000 euro.. Uiteindelijk hadden win het beste gevoel bij die van 7200 euro. Ook bij ons komt hij op zolder trouwens..
ik weet niet wat het kost, maar vraag wel eerst een vergunning aan! wij wouden het ook op onze zolder laten doen, maar kregen uiteindelijk geen vergunning......
Wij hebben er een laten plaatsen zonder binnenafwerking, wel 2 draaikiepramen en 1 vast raam. We waren 4.900,- kwijt. Maar de binnenafwerking en heel de zolder opnieuw mooi maken kost ook best wat, ik weet het niet precies, maar toch zeker wel 2.000,-
Wij waren 10.000 euro kwijt, inclusief nokverhoging, horren en ventilatie roosters, en alle ramen kunnen open. Hij is over de hele breedte van het huis. Informeer of een vergunning noodzakelijk is, dit is per gemeente en oer dakkapel anders. Hier moest het sowieso ivm de nokverhoging.
Wij willen ook een dakkapel laten plaatsen maar prijzen lopen echt uiteen van 5500 tot 12000 euro (voor 5,20 meter breed) dit zijn prijzen zonder binnen afwerking Ligt er ook aan of alles prefab gebouwd is en of ze alles gewoon timmeren en welk afwerkingsmateriaal er gebruikt wordt aan de buitenkant Als je de oude dakkapel zelf afvoer gaat er 250-300 euro af Als je zelf het dak doet gaat er bij sommige zelf 1000-1200 euro af (man is dakdekker geweest) Hier hebben we voor de achterkant geen vergunning nodig (wel voor de voorkant)
Heb een hele handige man dus het is puur het dakkapel zelf en het plaatsen de rest kunnen we zelf. Wij hoeven daar geen vergunning voor aan te vragen in onze gemeente dus dat zit ook wel goed. Nu het geld nog Is ook niet voor nu hoor maar met het oog op de toekomst zou het er een keer van kunnen komen . Hopenlijk binnen een jaar of 3
Gister toevallig een bedrijf op bezoek gehad. Wij hebben een prijsopgave van 11.000 euro doorgekregen, voor een dakkapel van 7,5 meter, ramen vrij in te delen inclusief afwerking binnenkant.
Wij zijnvandaag begonnen met een dakopbouw waar twee dakkapellen op komen. Ben zo blij dat mijn vriend zelf zo handig is. Hij is ze namelijk zelf aan het maken,scheelt een hoop geld als ik het zo lees.