Duidelijke tweede streep na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Brotherhood, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brotherhood

4 aug 2008
    90
    0
    0
    Ik heb vorige week woensdag (8 oktober) na 5 weken zwangerschap een miskraam gehad, die ochtend voordat het bloeden begon was de zwangerschapstest al erg licht en het duurde lang voor er een streepje kwam (ongeveer 10 tot 15 minuten). Van woensdagmiddag tot zaterdag heb ik gevloeid waarvan donderdag heel erg met stolsels en weefsel. Nu gister en vandaag heb ik een zwangerschaptest gedaan om te kijken of het nog lichter geworden was een aantal dagen na die tijd. Maar nu zijn beide dagen de strepen juist duidelijker dan de laatste 2 testen voor de miskraam? Ik maak mij zorgen dat niet alles eruit is. Zou je mij kunnen uitleggen hoe dit kan?

Bij voorbaat dank.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi brotherhood.

Ook al is het vruchtje weggehaald de hormonen zijn nog in je lichaam aanwezig. Daardoor blijft het streepje gekleurd. Dat dit nu helderder is dan voor de miskraam zegt niets.
    Je kan beter over twee weken indien je dit prettig vind nog een test doen dan zijn e hormonen wel uit je lijf.

Nog 1 tip: altijd de tijd van aflezen aanhouden volgens de gebruiksaanwijzing daarna is het aflezen van de test NIET meer betrouwbaar.

Imke

3. Brotherhood

4 aug 2008
    90
    0
    0
    Hallo Imke,

Dankjewel voor je antwoord, ik ben ondertussen in het ziekenhuis geweest en mijn hcg was de eerste keer (maandag) 40 De baarmoeder leek schoon en volgens de gyn. ook geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap want er zat geen vocht in mijn buik ?. Maandag weer terug, misschien dat er nog wat weefsel zit maar dat is nu nog niet te zien. De streepjes op de test worden steeds donkerder. Ik blijf erg onzeker zo.

4. Brotherhood

4 aug 2008
    90
    0
    0
    mijn hcg staat ondertussen op 527. wat nu?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

afwachten op de echo maandag. Als je hcg nu stijgt zit er toch nog weefsel. Ik zou niet meer testen, dat is toch niet betrouwbaar nu en geeft alleen maar onzekerheid.

Mirjam

6. Brotherhood

4 aug 2008
    90
    0
    0
    Hallo Mirjam,

Dankjewel voor je reactie, ik snap wat je bedoelt met testen maar daar heb ik niets over te zeggen, het ziekenhuis test mijn hcg om de dag en ik kan niet zeggen, oke maar vertel de uitslag maar niet. Wordt er wel helemaal gek van. Echo is ondertussen geweest en er was niets te zien wat het allemaal nog vreemder maakt. Geen bbz althans nog niets van te zien. Geen weefsel in de baarmoeder dan zou de mond nog open moeten staan etc.
    Nogmaals dankjewel voor je reactie.

Deel Deze Pagina