Ik heb bijna 2 weken terug mijn mirena laten verwijderen. Ik heb geen kinderwens en zodra ik ongesteld wordt ga ik beginnen met de pil. Maar nu vraag ik mij wat af. Een paar maand terug bleek bij de gyn via een inwendige echo (die gemaakt werdt wegens verzakking) dat ik gewoon een eisprong had met de mirena. Maar ik had geen menstruatie. Omdat ik nu ineens behoorlijke buikkrampen heb en misselijk ben, maar er in geen velden of wegen een menstruatie te bekennen is ben ik bang dat ik wellicht rond het verwijderen van de spiraal een eisprong heb gehad. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat als dat zo is het ook nog in zou kunnen nestelen toch? Ookal is de spiraal er net uit? Ik maak mij waarschijnlijk veel te veel zorgen haha.
Ik had tijdens de Mirena ook gewoon een eisprong. Het eitje kan niet innestelen zolang de Mirena erin zit. Maar zodra die eruit is, zou het eitje in principe gewoon kunnen innestelen hoor. Dus als jullie vlak voor het verwijderen van de Mirena (of erna natuurlijk) onveilig hebben gevreeën, kan het dus zijn dat je eitje is gesprongen, vervolgens bevrucht is, en gewoon in kon nestelen omdat je Mirena net rond die innestelingstijd weg was.
Wij hebben kort voor het verwijderen van de mirena wel sex gehad. Daarna niet meer onveilig uiteraard.
Dan kan het best dat je een eisprong rond de verwijdering van de Mirena had, en dat dit eitje dus bevrucht is geraakt van het sperma dat vlak voor die verwijdering al in de baarmoeder aanwezig was. Je zou, in principe, nu dus zwanger kunnen zijn... Het verbaast me trouwens dat de arts die jouw Mirena verwijderde hier niks over aan je heeft gevraagd Bij het maken van de afspraak om de Mirena te verwijderen hadden ze al tegen jou moeten zeggen dat je geen onveilige seks mag hebben vlak voor de verwijdering (ongeveer een week van tevoren). Maar tijdens die afspraak had de arts jou nog een keer moeten vragen of je onveilige seks hebt gehad afgelopen week. Best onverantwoord dat hij/zij dat dus niet heeft gedaan, vind ik... Ik ben wel heel benieuwd of je nu zwanger bent, of dat je toch straks nog ongesteld wordt. Succes in ieder geval!
Sterker nog, ik heb de dag ervoor de afspraak gemaakt en hij kon gewoon direct verwijderd worden. Er is niks over gezegd of gevraagd.
Het was trouwens een vervangend arts. Ik was de bloedingen tijdens de seks zoooo beu dat ik liever geen 3 weken wou wachten tot mijn eigen arts weer terug was als dat niet nodig was. Ik heb ook aan de assistente gevraagd of hij op korte termijn verwijderd kon worden en ook de arts heeft er op dat moment niks van gezegd. Vroeg wel waarom en de lijst klachten die ik van dat ding kreeg waren genoeg redenen om hem eruit te halen, maar hij heeft niks gezegd over onveilige seks voor die tijd.
Ik heb de datum van mijn afspraak bij de gyn opgezocht. Toen was er een eicel aan het groeien zag ze op de echo toen ze alles controleerde. Op basis daarvan en de cyclus die ik hiervoor had zou ik ongeveer rond de tijd van het verwijderen van de spiraal een eisprong hebben gehad. Of net een dag of misschien 2 daarvoor. Ik heb vanmorgen een test gedaan (niet met ochtendurine) en die was negatief. Enorme lage buikpijn en lage rugpijn gehad met vlagen. Ook wederom misselijk, net als gisteren. Maar nog steeds geen menstruatie. Nu dus maar heel erg hopen dat dat morgen of overmorgen ofzo nog gaat komen.
Die van mij gaat er dinsdag uit maar ze hebben mij van te voren ook niets gezegd! Wellicht omdat het is i.v.m kinderwens al hebben ze mij geen eens de reden gevraagd waarom ik wil verwijderen Ik ben ook erg benieuwd of je nu zwanger bent of niet. Wanneer ga je weer testen?
Ik heb vandaag negatief getest dus ben niet zwanger. Die arts wist bij mij dat ik momenteel geen kinderwens heb en nog is het niet gemeld. Nu 2,5 week na verwijderen van de spiraal dus kans dat ik alsnog zwanger zou zijn lijkt mij nihil.