plaatsen spiraal, eerst soa test

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Ikzelf, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een onontdekte chlamydia (en ws ook de spiraal zonder test) hebben hier gezorgd voor volledig vernaggelde eileiders.

Ik heb maar twee bedpartners gehad en zou ook gezegd hebben 'ik kan geen soa hebben'. Ook huisarts zei: jij bent totaal geen risicogroep. Maar ja, ik had het wel, met alle gevolgen van dien.

Dus: liever het zekere voor het onzekere en testen!

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook een spiraaltje laten plaatsen, er is geen woord gerept over een SOAtest.

3. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Zo'n 10 jaar geleden een Mirena laten plaaten bij de gyn en toen ook SOA testen gehad.

Waarom stijgert iedereen zo bij een SOA test voor een spiraal maar hoor ik niemand klagen over de SOA test die je krijgt bij de vk/gyn als je zwanger bent? Omdat het dan je kindje aangaat is het in ene geen probleem?

Ik denk dat er in beide gevallen (spiraal en zwangerschap) goede medische redenen zijn om het zekere voor het onzekere te nemen en SOA's uit te sluiten.

Wat de kosten betreft: 100€ in 5 jaar (zolang blijft een spiraal meestal zitten) is 20€/jaar. Dat is volgens mij minder dan andere vormen van anticonceptie.

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Eén bedparner, ben ik nu mee getrouwd en is de vader van mn kind. En toch een SOA test bij de zwangerschap en bij het plaatsen van de spiraal. Beiden vergoed....

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

dan ga je toch naar de GGD? daar doen ze hem voor niks mits je nog onder de 25 bent. anders gaan ze wel moeilijk doen maar zou het verhaal dan even uitleggen en dat je maar een beperkte test nodig hebt voor alleen die twee soa's.
    Hier ook uitgebreide testen gehad aan het begin van mn zwangerschap die krijgt ook iedereen. Maar ben blij met dit topic want ik ga toch wel voor mn spiraal dan een soa test doen. Ik ben mn bedpartner erg trouw maar andersom weet ik dat niet 100% zeker.

6. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Mijn gyn heeft hem bij mij 5 mei '15 gezet zonder enige pardon!

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Als je jonger bent dan 25 kun je bij de GGD gratis een SOA test doen!
    Je hebt daarvoor geen verwijzing van je huisarts o.i.d. nodig, je kunt gewoon zelf contact opnemen met een kantoor bij een grote stad bij jou in de buurt. Ze kunnen de uitslagen van jouw onderzoek doorsturen naar je huisarts als jij dat wilt.

Deel Deze Pagina