Sinds kort heb ik een Angelsound in huis, en ik vind het heeel leuk om het hartje te horen, zeker omdat ik nog niet echt beweging kan voelen. Nu heb ik een aantal Amerikaanse vriendinnen die me meteen gingen waarschuwen, dat het schadelijk zou zijn voor de baby, enzovoorts. Is dit een onderwerp waarover geen zekerheid is in dit vakgebied, of is het wetenschappelijk bewezen dat regelmatig luisteren (laten we zeggen dagelijks of echt meerdere keren per week) ECHT veilig is? Ik zou het natuurlijk nooit kunnen verkroppen als ik hierdoor mijn kindje kwaad doe, alleen voor mijn eigen geruststelling.
Hoihoi, Toevallig heb ik net een artikel uit de daily news geknipt dat angelsounds worden afgeraden. Ik was er eerlijk gezegd al niet zo happig op omdat je jezelf er erg onzeker door kan laten maken als je het hartje een keertje niet hoort omdat het kindje anders is gaan liggen. Bij het luisteren komt er straling/ warmte vrij wat het effect precies is om het kindje is lastig te onderzoeken maar vooral in het begin als het kindje al zijn/haar organen ontwikkeld kan deze straling/warmte een negatief effect op het kindje hebben. Imke
Dan ben ik er dus toch maar voorzichtig mee. Ik vind het in dit opzicht echter HEEL vreemd dat er op deze site zo veel reclame wordt gemaakt voor de Angelsound en dat ik vervolgens van een vk hier hoor dat het mogelijk toch onrustig is voor het kindje. Is misschien iets voor de beheerder van de site om over na te denken? Er staat zelfs een sticky bij Zwanger zijn met een directe link naar Medische Artikelen (Vosmedisch) Bedankt voor je antwoord! Zal het ook met eigen vk overleggen.
Hoi Evenstar, Ik lees je reactie en begrijp dat je je er best zorgen overmaakt.Ook snap ik je reactie ivm de advertering. Ik zie dat ik in mijn antwoord naar jou niet heb vermeld dat het voornamelijk gaat om het luisteren naar het hartje VOOR de 12 weken. Na de 12 weken kan je gerust naar het hartje van je kindje luisteren maar probeer dit te beperken. Dank je wel voor oplettende reactie. Imke