Volgens mij wel, ik zie het onderwerp in ieder geval regelmatig terugkeren. Ik heb het ook, was er iets specifieks dat je erover wilde weten?
Hier ook. Het enige verschil met een placenta aan de achterkant is dat bij de voorkant het wat langer kan duren eer je bewegingen van je baby voelt. Het hoeft niet maar het kan.
Dat was mijn vraag ook, ik ben nu bijna 21 weken en voel soms iets bewegen maar nog niet veel. Dat is dus normaal bij een placenta aan de voorkant?
Hier ook voorliggende placenta. Voelde vanaf 17 weken wel "iets" maar niet veel, vanaf 21-22 weken wordt het steeds meer (en harder ) en nu zie ik zelfs de buik al bewegen.
Ja dat is idd normaal. Bij mij ligt de placenta niet helemaal voor maar rechtsvoor zeg maar en aan die kant van mijn buik voelde ik minder leven als in de rest van mijn buik. Ik ben nu bijna 24 wkn zwanger en nu voel ik beeb overal in mijn buik schoppen en kriebelen etc. Verder is het ook zo dat je nu nog niet elke dag je baby hoeft te voelen.
Hier ook de placenta aan de voorkant, ik voelde de baby al heel vroeg schoppen, rond 13 weken, maar dan alleen heel erg laag of aan de zijkant. Nu voel ik de beeb eigenlijk overal. Wel waren de echos lastiger ivm met overgewicht en de placenta aan de voorkant...
Bedankt voor de reacties, zal dus nog iets meer geduld moeten hebben... Weet iemand of dit trouwens ook nog gevolgen kan hebben voor de bevalling?
Hier ook 1tje met de placenta aan de voorkant. Alle 3 de keren gehad Je voelt het inderdaad wat later schoppen en voor een 3D echo is het niet zo erg gunstig, kindjes gaan vaak met het gezicht erin liggen
Hier ook aan de voorkant! Ik voelde hem al vrij vroeg maar aan de zijkanten. Het is nu wel leuk dat ik de klok erop gelijk kan zetten dat hij tussen 22 en 23u mijn buik als stootkussen gebruikt. Heerlijk gevoel (nog wel)
bij mij ligt ie ook aan de voorkant! het duurde even maar voel der heel goed bewegen en me buik beweegd er ook bij! zo leuk
Hallo, Zie dat je ook een novembermama bent net als mij. Als je wilt kun je je aanmelden bij de novembermama's in het subforum Bevalingslijst. Daar zitten er nog meer en dan kun je meteen je ervaringen delen en zul je ook zien dat er meerderen zijn die nog niet veel voelen. Ikzelf trouwens ook niet, ben dan wel 19 weken zwanger maar ik heb de placenta niet aan de voorkant.
Hier ook aan de voorkant, ik begon rond 20 weken zachte duwtjes te voelen, vooral in de (volle) blaas. Pas sinds ongeveer 25-26 weken was het echt duidelijk en kon je het van buiten ook voelen als het een harde schop was. Zien bewegen kun je het bij mij pas vanaf 28 weken, sinds die tijd ook echt goed te voelen van buiten. Wat mij opvalt is dat als het kindje draait, met de rug naar je buik toe, je dus meteen de helft minder voelt. Ik heb al een paar keer een schrikmoment gehad omdat ik weinig meer voelde. Niets aan de hand natuurlijk, maar ik merk dat direct in het gevoel.
Hier ook placenta aan de voorkant en zwanger van de eerste. Ik voel haar al wel een tijdje, maar rond de 24 weken ietwat duidelijker. Maar het blijft een zacht gevoel. Ben benieuwd of het nog duidelijker en zichtbaarder wordt. Er schreef iemand over een voorliggende placenta, dat is wat anders. Dan ligt je placenta voor de opening zeg maar en heeft het wel consequenties voor de bevalling. Groot verschil hoor.
Is idd moeilijk om een 4d echo te laten maken, haha.. mijn kleintje kruipt steeds met het gezichtje tegen de placenta
nou las ik toevallig dit weekend in een tijdschrift dat een placenta aan de voorkant v/d buik meer risico geeft op een stuitligging bij de bevalling. daar hoor ik hier niemand over en had het nog nooit eerder gehoord, dat zal toch ook niet zo zijn toch?!! (hoop ik)