Placenta aan de voorkant hebben.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lizzy1301, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik geloof niet dat je dan meer kans hebt op een stuitligging ;)
    Mijn kleine ligt steeds met het hoofdje omlaag en waarschijnlijk blijft dat tot de bevalling zo
    (zegt de gynaecoloog) mijn vorige kindje lag ook niet in stuit :)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Volgens mij is dat onzin idd. Ik heb 2x de placenta aan de voorkant gehad en beide keren geen stuitligging. Ik heb de vk er ook nooit over gehoord.

3. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik heb beide placenta's aan de voorkant (tweeling) Dus ik voelde ze pas heel laat schoppen, nu voel ik ze wel heel goed omdat ze wat meer kracht hebben, maar voornamelijk onderin en aan de zijkant.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja heel normaal...duurde bij mij tot 22 weken ;)

5. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Dus er zit een verschil tussen placenta aan de voorkant en voorliggende placenta?? Want ik heb dus een voorliggende placenta!! Echt niet leuk want ben vandaag in het ziekenhuis geweest met een beste bloeding bij 18 weken zwanger...
    Die voorliggende placenta groeit in de meeste gevallen met de baarmoeder mee naar boven, als dit niet zo is dan is een keizersnede nodig omdat de placenta de opening blokkeert zeg maar... en de kans op bloedingen blijft aanwezig!
    Daarnaast is bij een voorliggende placenta de kans op bv stuitligging wel groter! (is mij vandaag verteld...)
    Al met al is de voorliggende placenta dus niet leuk! Krijg nu vaker controle op de liggen van de placenta. Nou... ik heb liever geen echo omdat alles goed is dan een echo omdat die stomme placenta dwars moet liggen!!!:x
    Ben echt fftjes uit mijn doen vandaag... :(
    Alles ging zo lekker joh en dan ineens zo'n bloeding... ben echt helemaal kapot en moe nu.
    Heb de meest rare horrorverhalen gelezen op internet en jaaaa ik weet dat je die verhalen niet op moet zoeken maar ik wilde met een plaatje meer duidelijkheid over hoe die placenta dan ligt...
    Donderdag weer op controle bij de vk en dan zal ik al mijn vragen eens afvuren!!
    Pffff Ben echt super down eventjes nu!!

6. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant liggen. Sinds vorige week (zwanger week 20) voel ik de kleine vaker dan voorheen. Nog niet echt heel goed, maar hij/zij heeft van die dagen dat het anders ligt.

De kleine ligt wel heel vaak met het hoofdje naar beneden. is dat ook een oorzaak van als de placenta aan de voorkant ligt? Ik mag morgen weer naar de verloskundige en zal dan ook een en ander navragen...

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    over de 3d echo.. wij hadden juist een hele mooie 3d echo(zie banner). ze had der hoofdje net tussen me placenta en me rugwand liggen.
    dus denk dat het net geluk hebben is

xx sky

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sanntje, even een opbeurend berichtje voor jou! Bij m'n schoonzus is de placenta heel mooi meegegroeid naar boven. Hoop dat dit bij jou ook gaat gebeuren!

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hier ook een voorliggende placenta ik voelde ondanks dat de kleine al vroeg bewegen (onderin net boven schaambeen) de laatste 1,5 week zelfs elke dag en het is zelfs al voelbaar voor mijn hubbie

10. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook mijn placenta aan de buikkant, en voel helaas nog geen leven.
    Morgen 16 weken zwanger.

Deel Deze Pagina