Lichaam na de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NieuwWolkje, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Dag dames,

Hoe was jullie lichaam na de bevalling?

Hebben jullie je oude lichaam terug gekregen?
    En even strak als ervoor?
    ;)

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik had na ongeveer een jaar mijn oude lichaam wel weer zo'n beetje terug. Heel iets minder strak, maar als je bedenkt dat ik bij 1.73 meter 60 kilo woog/weeg en 23 kilo was aangekomen, vind ik het nog meevallen!
    Ik heb er overigens niks voor gedaan, dus als ik écht had gewild, had ik strakker in mijn vel kunnen zitten denk ik. Het verbaast me eigenlijk hoe weinig er van die enorme buik is overgebleven!

Het enige wat trouwens écht aan stevigheid heeft verloren, zijn mijn borsten. Ik heb nu een heel bescheiden a-cup, en ze zijn niet stevig meer, maar zitten gelukkig nog wel op dezelfde plek, haha!

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Toevoeging: voor mijn eerste zwangerschap had ik ook een a-cup, maar die neigde tenminste nog naar een b-cup, nu neigt ie meer naar aa...
    De nieuwe zwangerschap heeft er trouwens wel meteen weer een gunstig effect op!

4. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Inmiddels zit ik wel weer op m'n oude gewicht van voor de zwangerschap (zo'n 3 jaar geleden).
    Maar het buikje is gezellig gebleven. Heb er ook niks aan gedaan qua sporten enzo.

Hier ook slappe hap wat betreft de borsten. Een cupje kleiner en minder stevig, maar niet echt te klagen hoor! ;) Ik houd ze een beetje in shape door elke morgen borst-oefeningen te doen.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Binnen een half jaar was mijn buik weer zoals voor de zwangerschap. Redelijk stevige huid, en slank.
    De rest was al eerder weer net als normaal, behalve de borsten inderdaad. Dat zal wel niet meer goedkomen :).

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier was het echt blubber en flubber.
    daarnaast is mijn schildkleir door de zwangerschap naar de piep gegaan dus ben ik 30 kilo aan gekomen na de bevalling dus mijn oud figuur heb ik nooit terug gehad.

mijn borsten zijn wel gegroeit van een volle c naar een e

7. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik was denk ik na 4-6 maanden weer mezelf. Zelf iets slanker dan voor de zwangerschap. Heb er weinig extra voor gedaan, we na een paar maanden weer sporten langzaam opgepakt.
    Mijn buik was iets slapper maar viel me nog reuze mee, borsten komt echter niet meer goed denk ik hihi. Wel nog dezelfde BH maat, maar gewoon minder vol. Gelukkig niet erg gaan hangen :) Ben benieuwd hoe ik uit deze zwangerschap kom!

8. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik ben bij mijn 1ste zwangerschap 25 kilo aangekomen en 2 maanden na de bevalling zat ik weer op het gewicht voor de zwangerschap.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik in z'on slechte relatie zat dat ik door de stress en spanning enorm afviel dus geloof niet dat me dat nu weer zal lukken.
    Ik heb alleen een beetje striae overgehouden aan de zwangerschap, mijn buik en borsten waren weer hetzelfde als voorheen

9. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik was na 9 maanden weer mn oude ik. niet gesport en was 16 kilo aangekomen..alleeeeeennn mn borsten, had altijd een volle cup c, mooi stevig

toen een DD, daarna ingezakt en kan mn oude bh's echt niet meer aan, nu dus weer hetzelfde verhaal...

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    aahh wordt zo bang van die borst verhalen haha
    Heb/had maar een acupje, blijft er straks dan niks over?

Mijn mams kreeg borsten met haar zwangerschap en zijn daarna gebleven dus ik heb nog hoop!

Denken jullie dat het ook met leeftijd te maken heeft hoe je hersteld?

11. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik ben wel weer slank geworden, ik hoor vaak van mensen dat ze niet aan m'n lichaam kunnen zien dat ik 2 kids heb, ik zwijg dan, maar denk intussen, wacht maar totdat de kleren uit zijn.
    Straie op m'n buik, hang billen (valt wel mee, maar wel minder stevig dan voorheen). Borsten kun je het niet meer noemen, dus lang leve de voorgevormde bh's.

Dus kortom: met kleren aan lijkt het nog wel wat, zonder kleren een klein drama

12. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    helaas ben ik een beetje uitgerekt op mijn buik! Nu uiteindelijk 8 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap! en na al dat harde werken nu weer zwanger haha Ik kan dadelijk weer opnieuw beginnen!!!!

13. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik viel meteen na de bevalling 10 kilo af, maar die laatste kilootjes kreeg ik er niet zonder problemen af. ging lekker dieten wat goed hielp, maar ja was ook vrij snel zwanger dus ben nog niet op mijn oude gewicht geweest.
    wat borsten betreft: ik heb er een maatje groter aan overgehouden, maar wel slappe hap hoor haha!
    nu beginnen ze weer wat voller en strakker te worden :D:D
    maar van genieten zolang het kan

14. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hier 1,5 week geleden bevallen en na 4 dagen was mijn buik weer zo goed als voor de zwangerschap. Wel nog wat slapper, maar veel mensen kunnen niet geloven dat ik zo kort geleden bevallen ben. Tijdens mijn zwangerschap was het ook alleen buik en verder niks tot nauwelijks op andere plekken aangekomen.

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    O, Griekie, jij boft!!
    Ik was echt over mijn hele lijf dikker geworden, maar ja, 23 kilo kun je ook niet alleen op je buik kwijt....
    Ik herinner me dat ik 4 weken na de bevalling nog 11 kilo te gaan had, maar wij hebben thuis geen weegschaal, dus ik heb meer mijn kleding als leidraad genomen. Ik pas inmiddels weer in spijkerbroeken maatje 27 (nu overigens alweer niet meer), en dat had ik nooit verwacht!

16. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwam pas weer op mijn oude gewicht met behulp van dieeten. Ben wel op mijn oude gewicht gekomen en pas ook weer gewoon in mijn oude broeken.

Wel is mijn buik een slagveld. Een stuk minder stevig en ik ben echt net een zebra. In de laatste weken van mijn zwangerschap is mijn buik enorm gegroeid met als gevolg en streepjescode van striae op mijn buik.

Nu ja, ik denk maar zo, veel meer schade kan mijn huidige zwangerschap in ieder geval niet meer doen. :D

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Ik durf wel weer gewoon in bikini, maar mn lichaam is wel veranderd hoor, vooral veel vel over op mn buik.

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Na een half jaar woog ik weer hetzelfde als voor mijn zwangerschap (62 bij 1.73) en was alles weer strak en plat. Op mijn borsten na dan, die zijn gewoon verpest voor de rest van m'n leven :p. Ben toen van een B naar een D gegaan in 1,5 maand tijd en had enorme straie. Met borstvoeding zelfs uitgeschoten naar een E. Als je dan weer naar een B terug gaat dan blijft er iets te veel velletje over om het nog mooi te kunnen noemen ;). Gelukkig ook nu vrijwel geen straie op mijn buik (2 kleine streepjes aan de zijkant, meer niet). Heb goede hoop dat het na de bevalling op den duur allemaal wel weer hersteld net als de vorige keer :)

Geestelijk herstellen is wat anders, ik was altijd vrij though, maar kan geen kinderfilmpje meer zien zonder te huilen. En dát is dan helaas niet minder geworden hihi!

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Voor zover ik er nu over mee kan praten:

Nog 1,5 kg dan zit ik weer op mijn gewicht (56,5 kg). Ik was er 13 aangekomen.
    Heb straie op mijn billen (jaja, ik maar smeren op mijn buik, zucht..).
    Mijn buik is zeker niet zo strak meer, maar dat was al na de eerste zwangerschap (miskraam). Ook past maatje 34 niet meer, mijn heupen zijn breder geworden. Al is maatje 36 nog geen schande ;).
    Mijn borsten zijn van A naar een leuke B gegaan *blij* maar of dit zo blijft (zeker als de borstvoeding straks stopt..) weet ik niet natuurlijk. Ik hoop heel hard van wel ;)

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik durf ook wel weer in bikini, maar alleen als ik mag blijven staan!:D

Deel Deze Pagina