De titel zegt het al denk ik Mijn tweede kleine ligt nog in stuit en volgende week krijg ik een nieuwe echo om te bepalen hoe en wat Nu zegt de verloskundige dat een draaigpoging helemaal geen pijn doet maar degene die ik ken en dit gehad hebben spreken dit erg tegen Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn De reden dat ik dit eigenlijk vraag is dat ik heel erg twijfel of ik wel een draaipoging wil Mijn buik doet nu al erg veel pijn, zonder dat er iemand aan zit En eraan zitten doet dus nog meer pijn (het gewone voelen van de vlos bedoel ik dan)
Is natuurlijk per persoon verschillend. heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt, maar een goede bekende van mij wel! Bij haar deed het echt veel pijn! Ik wil je niet bang maken, maar als ik lees dat je VK heeft uitgelegd dat het helemaal geen pijn doet is dit niet helemaal waar... Bij mn vriendin was het wel zo dat ze heel slank en tenger was en er weinig ruimte was voor draaien. Klein buikje, klein vrouwtje... Ook moeten ze het kindje echt " bij kop en kont" pakken om het te kunnen draaien en dat moet wel even stevig gebeuren anders lukt t niet... Maar bedenk wel dat de andere optie (niet laten draaien) ook geen pretje is, dat betekent dus een risicovolle bevalling of een geplande keizersnede. laat je hierin goed voorlichten! Je kan het altijd proberen en indien het niet meer gaat ermee stoppen?
Bedankt voor je bericht druif Ja het is inderdaad voor iedereen anders maar ik vertrouwde het niet helemaal toen de vlos zei dat het geen pijn doet Vandaar dat ik liever ervaringen hoor hier Ik twijfel heel erg of ik het uberhaupt wil omdat de baby geschat word op minimaal 8 pond maar waarschijnlijk 9 en dan is een stuitbevalling toch geen optie
Ik zou zelf denk ik ook niet voor een gewone bevalling kiezen maar een keizersnede. Maar ik zou toch eerst proberen te draaien! Een keizersnede heeft wel veel impact op je herstel en de eerste dagen/ weken met de baby ( moeilijk zelf het bed uit kunnen, je baby tillen, veel pijn etc)
Ik heb hier geen ervaring mee maar ken wel iemand die het ook had en zij vondt het reuze mee vallen! Een andere vriendin die het oook heeft gehad vondt het wel heen pijnlijk. Dus het verschild ook denk ik.. Ik denk dat ik het toch geprobeerd had als ik jou was, een ks lijkt mij persoonlijk echt helemaal niets..
Ik heb het in december gehad, en eerlijk gezegd stelde het bij mij 'niets voor'. Ik weet ook dat er heeeel veel verschillende ervaringen zijn, maar ik zou het zo weer doen! En daarentegen: uiteindelijk is het bij mij niet gelukt en heb ik na een poging tot natuurlijk, alsnog een keizersnede gehad. En dat is me vies tegen gevallen, ben nu 16 weken verder en nóg niet hersteld. Natuurlijk weet ik dat je altijd kans hebt op een ks, maar bij een stuitligging is de kans eenmaal groter. Succes met je beslissing!
Heel bijdehand van me, en zeker niet aanvallend bedoeld, maar weet waar je voor kiest! Een KS is écht geen oplossing! Dan 100000 keer zo lief een pijnlijke draaipoging (al ken ik geen pijn bij die draaipoging).
Ik bedoelde te zeggen dat ik EERST voor een draai poging zal gaan, aangezien ik echt geen KS zou willen!!! En een natuurlijke bevalling met een stuitligging zal, zeker in geval van TS met een kindje van 8,9 pond zeker de nodige risico's met zich meebrengen en daar zou ik persoonlijk niet voor willen keizen...
Ik heb ook niet gezegd een keizersnee de oplossing is, maar ik wil alle opties overwegen en dus ook via ervaringen van anderen
Ik heb ook een draaipoging gehad en vond het alles behalve prettig. Het is idd per persoon verschillend dus ik snap niet dat je VK zegt dat het geen pijn doen. Mijn gyn zei dat het wel pijn kon doen. Maar goed, het was uiteindelijk niet gelukt , geen beweging in te krijgen. Het is een keizersnee geworden. Succes!
Ik praat ook niet voor mezelf, maar voor een vriendin en zij vond het meevallen, deed geen pijn, alleen werd ze op het laatst niet lekker, omdat de kleine tegen haar maag geduwd werd. Toen zijn ze dus ook gestopt. Deze week doen ze nog een poging -hoewel de kans natuurlijk érg klein is omdat het vorige week niet lukte. Maar ze ziet er op zich niet tegenop - en hoopt ondertussen gewoon dat kleintje tóch gedraaid is en het niet nodig is.
Nou Takhen, je kent mijn verhaal wel, maar bij mij deed het dus heel veel pijn en heb me daarna een dag of twee niet lekker gevoeld! Het is natuurlijk bij iedereen anders, maar zeker niet altijd zonder pijn!
Mijn zus heeft het laten doen en die heeft er niks van gevoeld, denk dat het eraan ligt hoe groot het kind is en hoeveel ruimte je hebt...
Bij een vriendin van mij moest het kindje ook gedraaid worden en daar zag ze enorm tegen op. Ze is toen op internet gaan zoeken naar tips om zelf voor elkaar te krijgen dat hij goed zou gaan liggen. Een ervan was dat ze een koptelefoon met muziek onderaan tegen haar buik moest houden, zodat het kindje zou proberen om daar met zijn hoofd naar toe te gaan. Ze probeerde dit, en het werkte! Misschien was het toeval hoor, maar toch, je kan het altijd proberen. Als het werkt is het een stuk fijner natuurlijk!
hahaha mijn schoonmoeder zei al dat mijn man maar tussen mijn benen moest gaan liggen en tegen de baby moest praten maar dat is een bakerpraatje hoor want dat zou anders betekenen dat baby;s altijd met hun hoofd naar boven blijven liggen omdat ze mama daar beter horen maar proberen kan altijd zeggen ze dan
Ik heb ook een draaipoging gehad bij de eerste, hij lag ook in een stuit,maar ik heb meteen gezegd na die poging nooit weer ik vond het alles behalve prettig is ook een ks geworden. Maar dat is idd voor iedereen verschillend ik zou zeggen laat je niet gek maken en doe wat je gevoel je ingeeft. Je kunt het altijd proberen en vind je het onprettig worden dan geef je dat toch aan dan stoppen ze wel hoor. Heel veel s6
inmiddels heeft ze de 2e draaipoging gehad: Het is niet gelukt, maar wederom geen pijn en dit keer ook niet ziek ofzo ervan. Ik kan me voorstellen dat misschien het draaien van de baby (het moment dát je kindje draait) wel pijnlijk is. Ik vond dat sowieso op het laatste moment als ukkie flink lag te bewegen, dat het dan érg gevoelig was, gewoon omdat er weinig plek is. Maar oke je kan altijd aangeven dat ze moeten stoppen, dat het niet gaat. En dat van te voren aangeven.
Ik heb bij de 2e ook een draaipoging gehad. Bij een 2e zwangerschap schijnt het wel makkelijker te gaan en minder pijn te doen. Het viel mij erg mee, deed wel wat pijn maar niet heel erg, en je kunt op ieder moment aangeven dat je niet meer wilt. Na die tijd voelde het nog wel beurs. Helaas is de draaipoging bij mij niet gelukt omdat mn zoontje al te erg lag ingedaald. Dezelfde avond is hij ook nog geboren (3 weekjes te vroeg). Stuitbevalling viel mij alles mee. Bij de 1e ben ik 2 uur bezig geweest met persen en die lag wel gewoon met hoofdje ingedaald, vond ik echt geen pretje. En de 2e was er naar 3x persen al. Dat schatte van gewicht daar klopte bij mij beide keren niets van. Mijn oudste zou niet zo groot en zwaar zijn, nou die was 52 cm en 3800 gram. Mijn jongste zou weer niet zwaar zijn, 3 kilo bij geboorte, die was 3200 gram bij geboorte maar die moest nog 3 weken, dus die was zeker wel weer zo zwaar geworden als zn grote broer. Ik ben wel blij dat ik voor een gewone bevalling gekozen heb dan voor een keizersnee. Nu was mijn herstel veel korter dan bij een keizersnee. Je moet er rekening mee houden dat je dan ook een tijd niet mag tillen en bukken etc. en met nog een kleintje rondlopen is dat niet heel handig. En als het niet wil, je bent toch al in het zh dus dan lig je als nog zo op de ok voor een keizersnee. Maar gepland zou ik hier zelf niet zo snel voor kiezen.