Zwangerschaps yoga?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweetlakecity, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wanneer zijn jullie begonnen aan yoga?
    Ik vind de begin data zo moeilijk.
    tot wanneer doe je aan yoga? Wat is het prettigst?
    Ze doet 3 modules. Elk vier lessen.

23/9-30/9-7/10-11/11 (O)ntspanning
    week 43,44, 45 en 46 is er geen les
    18/11-25/11-2/12-9/12 (K)racht
    16/12-6/1-13/1-20/1 (C)concentratie

hierna komen weer de lessen maar haar rooster liep niet verder door.

Ik vind de 23e beginnen zo vroeg al. ben dan pas 16 weken ofzo.
    maar daarna eigenlijk zo laat. 2 maanden later is mijn uitgerekende data.
    Moeilijk moeilijk.
    Iemand tips of ervaring met yoga?

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik ben in de 14e week al begonnen met zwangerschapsyoga. Deed daarvoor easy flow yoga en dat ging gewoon niet meer omdat mijn buik al vrij snel begon te groeien. Bij ons is er ook geen standaard plan, maar bedenkt ze elke les wat ze gaat doen en vraagt ons ook of er iets is wat we speciaal willen. Nu zitten er een paar tegen de bevalling aan dus doen we wat meer beval houdingen en dan zo weer een lesje ontspanning.

Je kan gewoon beginnne wanneer je zelf wilt, of vraag het anders even aan haar. Als je lekker vroeg begint ben je meteen een stuk beter dan al die meiden die er al lang opzitten en inmiddels zo groot zijn dat ze niet zo soepel meer bewegen :)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Misschien kun je nog ergens anders terecht? Ik had een yogajuf die gewoon voortdurend doorging. Je kon elk moment instromen en ze had gemengde groepen. In het begin was ik dus de dunste (ben met 23 weken begonnen, maar dat was vrij laat, kwam door de vakantie). En op het laatst de dikste!
    Elke les begonnen en eindigden we met ontspanningsoefeningen en daartussenin deden we wat rek- en strekwerk en ademhalingstechnieken enz. Dat beviel me eigenlijk allemaal wel....

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik ga nu de 23 beginnen.
    heb haar maar gebeld en kan na 20 jan gewoon wat extra lessen nemen wanneer ik zelf wil.
    Vond ik wel slim bedacht.
    Ik kon ook wel beginnen bij kracht maar ik wilde niet te krap tegen me data aanlopen.
    Op de 23 zal ik 15 weken zijn.
    Net zo mooi als jij pila.
    bedankt voor de antwoorden.
    x

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben met 18 weken begonnen, en blijf lekker door gaan tot het niet meer gaat :)

6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik ben pas met 26 weken begonnen, en het loopt tot bijna mijn uitgerekende datum.
    hier heb je niks te kiezen, maar wordt je gewoon ingedeeld bij een groepje waar op dat moment plaats is

7. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik ben 2 weken geleden begonnen en heb nog 2 lessen
    (volgende week en de week daarop)
    Ik heb 1 op 1 les en vind het heerlijk....

Deel Deze Pagina