Hier ligt de placenta ook aan de voorkant, en volgens diegene die de echo met 20 weken heeft gemaakt is dat de meest voorkomende plek en volkomen normaal dus. Wat het voelen betreft, het is de eerste maar met 18 weken voelde ik hem wel al lichtjes. Nu met 24 weken kan mijn man hem zelfs soms aan de buitenkant voelen. Maar dat dit niet vaker is, komt denk ik meer doordat het een kleine dondersteen is. Hij kruipt gauw weg als mijn man zijn hand ergens op mijn buik legt, of houdt gelijk op met trappen. Bij de gyn deed hij dat ook, ze wilde het hartje luisteren maar zo gauw ze het dacht te hebben gevonde draaide hij weer weg. Ik kon het voelen maar zij schoot even in de stress. Als ik jou was zou ik me hier niet druk om maken, zolang de placenta maar niet voor de bmm zit kan het geen kwaad. groetjes, Krissa
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ik voel de kleine al vanaf een week of 16. Wat het meer gedempt voelen betreft.... oef, moet er niet aan denken dat mijn placenta aan achterkant bijv. had gezeten want ik voel echt genoeg hoor! Iedere dag, een paar weken geleden voelde ik het al zelfs van de buitenkant (wel heel laag rechtsonderin) en mijn blaas is ook de pineut de hele tijd. Maar ik heb dan ook wel een kleine druktemaker in mijn buikje! :-D (heb haar op de 20 weken echo bezig gezien en alle ledematen deden mee, haha)
Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Ik hoef mij geen zorgen te maken. Het is mijn eerste dus alles is nieuw voor me en soms ook een beetje eng. Liefs, Leila
Bij de eerste had ik de placenta aan de achterkant, nu aan de voorkant. Het grootste verschil bij mij? Als ik mijn had op mijn buik leg, voel ik veel duidelijker mijn eigen hartslag, waardoor ik echt nu goed moet voelen of iets een schop of het kloppen van mijn eigen hartslag is. Bij de eerste had ik dat helemaal niet. Soms zie ik mijn buik ook bewegen op het ritme van mijn hart, heel bizar! Maar verder, nee, voelde de eerste met 14 weken, deze ook....alleen iets minder vaak, maar dat is volgens mij meer omdat dit kindje rustiger is.
Nee hoor, geen zorgen! En bij veel dingen vooral in het achterhoofd houden dat iedere vrouw anders is en elk lichaam ook, dat geldt voor hoe je reageert op hormonen, wat je lust tijdens je zwangerschap, hoeveel je aankomt, hoe je buik groiet, enz. En bij twijfel vragen aan de VK!
nee joh is helemaal niet erg, bij mij zit ie ook aan de voorkant en voelde de baby voor het eerste heel even met 16 weken..toen en paar dagen niet.met 18 weken iets duidelijker maa ook niet elke dag en nu voel ik em wel elke dag spelen en rondrennen. dus geen zorgen het is heel normaal hoor.
Dat laatste herken ik... Ik slaap super momenteel.. nachten van zo'n 10 uur lukt met gemak.. heerlijk.. Ik weet sinds de 20 weken echo dat de placenta voor ligt.. Aan de ene kant jammer dat je de kleine dan iets later voelt, maar voor de nachtrust.. een uitkomst.. ohja.. zo nu en dan denk ik de kleine te voelen, maar helemaal zeker ben ik daar niet van
Ik voelde de baby pas voor het eerst met 20 weken en daarna steeds een beetje meer, beetje gedempt aan de binnenkant; je kon het niet voelen aan de buitenkant. De afgelopen weken vooral 's avonds lekkere schoppen en stompen dat je buik ervan omhoog komt, maar pas een week vrijwel heel de dag en ook 's nachts en hoe!
Is heus niet erg, is gewoon normaal. Alleen aan de buitenkant zal je de kleine iets minder voelen. Ik heb hem ook aan de voorkant. Sinds een week voel je hem bij mij pas duidelijker aan de voorkant terwijl ik hem zelf van binnen al vanaf 18 weken voelde.