Ik heb ook mijn placenta aan de voorkant (ook eerste kindje) en ik voelde mijn kindje rond de 18 weken. In de auto voelde ik opeens een soort van knappende luchtbelletjes. Pas met 20 weken begon ik het iets beter te voelen, en met 27 weken begon ik echt voetjes te voelen aan de zijkant van mijn buik. Nu met 34 weken voel ik nog steeds het meeste aan de zijkanten (mijn rechterzij is ook erg beurs) maar mijn hele buik gaat nu ook op en neer. Je moet even geduld hebben.. ik ben nu 34 weken en ik denk nu soms zelfs nog, ik ben 'nog maar' 34 weken, het is nooit goed
hoi dames bedankt voor al jullie reacties maar voelen de bewegingen nou ook nog anders met een voorliggende placenta of hetzelfde en hoe voelt het dan? groetjes
de bewegingen zullen iets lichter zijn niet zo hard als dat het aan de achterkant zou liggen.. maar als je op je zij zal liggen voel je het heel duidelijk haha dan denk je soms jaja het is goed!!
Hier zat -ie ook aan de voorkant, maar voelde hem met 17 weken voor het eerst al bewegen. En duidelijk ook!
Hier ook de placenta aan de voorkant en voelde ook rond de 17 weken voor het eerst beweging. Sinds een week of 5 is het echt heel duidelijk en sinds een week of twee zie je mijn buik ook echt bewegen. Het is mijn eerste kindje dus of het anders voelt dan wanneer de placenta achter ligt weet ik niet.
Hoi! Ik heb ook een voorliggende placenta. Boven-rechts. Ik heb links een strookje waar geen placenta zit en daar voel ik wel duwtjes en porretjes. Maar rechts valt nog steeds tegen hoor. Ik voel de baby nu wel elke dag maar pas met 22 weken echt duidelijk. De VK waar ik mijn 20 weken echo had zei dat tot 28 weken elk levenstekentje een kadootje is en dat je vanaf dan je dagelijks wat "moet" voelen. Dit is mijn derde zwangerschap trouwens en ik merk erg veel verschil met een voorliggende placenta. Bij mijn andere twee voelde ik ze veel eerder en was ook veel eerder van de buitenkant het golven van mijn buik zichtbaar.
Ik heb ook de placenta aan de voorkant, ik voelde onze kruimel kriebelen rond de 16 weken, nu zijn het echt schopjes sinds 2 weken (dus vanaf week 19 ongeveer)
Het ligt eraan waar de baby tegenaan komt dan. Want je voelt het over het algemeen minder, omdat de zenuwen in de buik een stuk beter bereikbaar zijn dan die in de rug. Als de placenta voor ligt, dan moet de beweging daar doorheen voordat het de zenuwen raakt. Dat is inderdaad van binnenuit, maar in de placenta zit geen gevoel dus het moet daar eerst doorheen. Het zal dus ook van je eigen gevoeligheid afhangen lijkt me. De ene persoon reageert al op zachtjes aantikken en een ander moet je porren voor hij wat voelt. En daarnaast is de ene 'voor' de andere niet. Hij kan over de hele voorkant zitten, voor-boven of beneden, of meer naar een kant. Kortom, er valt gewoon niets over te zeggen Waarschijnlijk geven ze de waarschuwing om mensen gerust te stellen. Zoals je hier leest loopt het net zoveel uiteen als bij mensen die de placenta achter hebben.
Hier ook placenta aan de voorkant... tot gisteravond niets gevoeld, terwijl ik haar eerder overduidelijk heb zien schoppen! Sinds gisteravond dus plopjes.. het voelt nog wat vaag, maar ik heb bij mezelf bedacht dat ik zo veel plopjes heb gevoeld, dat het mijn darmen niet kunnen zijn . En vanochtend voelde ik dit ook weer, dus weet het nu echt bijna zeker!! Ben vandaag precies 20 weken..