Vraag over bewegingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saskia86, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Ik wilde graag vragen wat jullie ervaringen zijn, want ik word er behoorlijk onzeker van! Ben nu 28 weken zwanger en voel de kleine sinds week 22/23 elke dag. Ik weet dat je vanaf week 28 de kleine iedere dag moet voelen. Dit is ook het geval hoor! MAAR: op internet en sommige vk ( heb niet iedere afspraak dezelfde) zeggen dat je er op een regelmaat in moet gaan voelen. Nou bij mij is dat duidelijk (nog niet) het geval. Sommige dagen is ze rond dezelfde tijd actief, andere dagen niet. Kijk en ik voel haar iedere dag, wat is je probleem zullen jullie misschien denken, maar het maakt me iedere keer onzeker als ik haar in de ochtend nog niet gevoeld heb en later in de ochtend weer wel. Het gaat mij om die regelmaat, die er volgens sommige zou moeten zijn maar nog niet is, wat is jullie ervaring??

2. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Hier ook niet echt regelmaat! Zo lang je haar meerdere keren per dag voelt lijkt me het geen probleem? Check anders even bij je vk

3. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Het belangrijkste is dat je je kindje wel meerdere keren per dag voelt, ik kan me niet herinneren dat mijn baby echt regelmaat had in haar bewegingen. Alleen 's avonds was ze altijd mega druk.

Maak je niet te druk, als hij/zij maar dagelijks beweegt.

4. Liekj

Liekj Niet meer actief

Hier ook niet perse een heel stipt schema hoor.
    Als je de kleine maar goed voelt zou ik me niet te druk maken en evt bij de volgende controle bespreken..

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Hier is er nooit regelmaat in de bewegingen geweest, ben nu bijna 39 weken zwanger. Ik heb wel eens momenten gehad dat ik ineens dacht 'hey, ik heb haar nu toch al een hele tijd niet gevoeld' en dan was ze ineens weer heel druk aanwezig.

6. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Oooh gelukkig! Ik werd er zo onzeker van!!!

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Regelmaat? Want je kindje is een robot? Lijkt me behoorlijk onzinnig van de mensen die daar verwachten. Geen zorgen maken dus.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dubbel.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn kinderen zijn nu 6 en 3 en er zit nog steeds geen regelmaat in 😉
    Zonder dollen, vaak merk je wel bepaalde reacties, mijn baby is heel rustig als ik druk ben, maar begint uitgebreid te spartelen zodra ik dan zit. Ook schopt ze terug als er een echo wordt gem, dus wat dat betreft herken ik wel patronen, maar zeker niet dat ik haar elke dag rond een bepaalde tijd voel. Bij alle zwangerschappen ervaar ik wel een stukje eigenheid, de oudste was redelijk rustig, maar maakte altijd grootse bewegingen, de middelste was juist heel actief, maar kleinschalig, veel gekietel en getrappel, maar nauwelijks grote schoppen. Deze laatste beweegt heel vaak, maar telkens kort en heftig. Dus daar herken ik een patroon in, maar ook alleen omdat ik het met elkaar vergelijk en zie dat mijn oudste kinderen nu nog steeds zo zijn. Dan zoek je ook makkelijker naar het patroon. Maar echt een ritme, ik zou me daar niet druk over maken, je kindje reageert nog veel te veel op jouw ritme, dus als jouw dag iets anders verloopt, zal je kindje andrs bewegen.

10. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Hier ook absoluut geen regelmaat! De ene nacht lig ik wakker van dat geschuif en getrap en is ze 's ochtends aan t slapen...de volgende nacht slaapt ze als een roosje en is ze juist in de ochtend heel druk.

Geen zorgen maken hoor. Als je die bewegingen maar voelt!

11. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! Sommige reacties uit je omgeving kunnen je zo onzeker maken! Pfff! En het is ook mijn eerste zwangerschap! Maar vond het heel fijn om jullie ervaringen te lezen! Super bedankt!

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Mijn VK zei vanaf 30 weken zo'n 10 keer per dag een beweging voelen. Bij mij is het de ene dag 10 keer en de andere dag 50 keer.
    Als je je zorgen maakt de VK bellen!

13. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel haar ook al sinds een week of 21 dagelijks. Nu ook 28 weken, maar ook niet echt regelmatig hoor. Vaak begint ze 's ochtends rond een uurtje of 9. Maar ook weleens 1 of enkele uurtjes later. Wij willen ook weleens uitslapen toch? ;)

Zolang je haar iedere dag een aantal keer voelt, lijkt mij dat er niets aan de hand is. Ik heb van mijn vk een folder "leven voelen" meegekregen. Daar staat informatie in over de bewegingen. Maar ik lees niets over dat het met regelmaat moet zijn (maar dus wel elke dag).

Deel Deze Pagina