Placenta aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biny, 10 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook voor en voelde onze zoon toen pas voor de eerste keer bij ongeveer 20 weken.
    Het is echt de hele zwangerschap een groot verschil met een placenta die achter ligt vind ik.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja nou idd, het is echt een ontzettende druktemaker, al vanaf de eerste echo... en ik voel het amper... vind het maar gewoon stom haha

Maar we hebben maar geduld... meer kunnen we niet doen:)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voel je dan de hele zwangerschap minder bewegingen of gewoon minder hard oid?

4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier ook placenta aan de voorkant en voel dr al een tijdje. Maar sinds een paar dagen ook echt goed/hard en ook aan de buitenkant. en elke dag wel een paar keer. Ben nu 22+4

5. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant en vorige keer ook. Het duurt wat langer voor ik het kindje voelde maar ik ben nu bijna 30 weken en voel het kind zo vreselijk hard schoppen dat ik me afvraag hoe het dan moet voelen als je de placenta aan de achterkant hebt.. komt dus vanzelf!

6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier ook placenta aan de voorkant en de vorige keer ook..
    M'n zoontje voelde ik pas vanaf 20-21 weken goed en duidelijk. Het voordeel was dat ik er nooit wakker door ben geworden haha :D dat hele harde schoppen ken ik ook niet. :)
    Nu weer, tot nu toe voel ik niks. :)

7. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Bij de eerste had ik mijn placenta ook aan de voorkant en toen voelde ik het al met 17 weken en mijn vriend met 19 weken. Best vroeg dus! Nu had ik het aan de achterkant en voelde ik het al met 13 weken dacht ik

8. Jenny13

Jenny13 Actief lid

13 apr 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste had ik de placenta aan de achterkant en voelde ik hem met 16 weken al goed. Mijn man een week of twee er na voor het eerst echt.

Nu bij ons meisje ligt de placenta aan de voorkant (schuin, dus 1 klein stukje onbedekt) en sinds 2 weken krijg ik om de dag een schop naar de zijkant.. :-D Als ik heel rustig lig, dan voel ik haar ook. Mijn man heeft haar nog niet kunnen voelen. Maar ik verwacht dat dat niet meer zolang zal duren.

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier pas met 28 weken dagelijks.

Ben benieuwd naar deze zwangerschap :)

10. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik voel de kleine vanaf 19 weken, nu met 21+3 voel ik het nog duidelijker. Aan de buitenkant is het helaas nog niet te voelen. Placenta ligt ook bij mij voor 😉

11. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bij mijn oudste (voorliggende placenta) voelde ik hem met 16 weken, echte schopjes. Mijn jongste (voorliggende placenta) voelde ik met 14 weken schoppen/botsen. Nu bij de derde met een achterliggende placenta zijn de eerste schopjes/botsingen waargenomen met ook 14 weken.

12. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Pfff nu 21 wk en eindelijk af en toe iets... derde kind, vond het erg lang duren. Ook placenta laag aan de voorkant

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nou herkenbaar pff.
    Bij de 3e voelde ik haar bij 12+6 duidelijk.
    Deze dus placenta volledig aan de voorkant en sinds week 20 voel ik m pas echt duidelijk. Daarvoor meer van: oh, wacht ff, was dat m? Hmm.. nu voel ik niks meer.

Wel een verschil en ik heb voor m'n gevoel ook heeeeel lang moeten wachten dit keer. :)

Ik hoop dat het bij jou ook snel komt. :)

14. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ook ik heb de placenta aan de voorkant.
    En voelde vanaf week 16 afgelopen zaterdag ..Plopjes..En sindsdien duwtjes heel lichtjes.

De gynaecoloog zei vanmorgen dat de kleine daardoor erg zijn best moet doen om mij te laten voelen dat hij er is..😍😍

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste lag placenta achter en voelde ik baby voor eerst rond 20 wkn, met 24-25 wkn werd dit dagelijks.

Bij mijn tweede lag placenta achter en voelde ik baby voor het eerste rond 13 wkn, met 18-20 wkn werd dit dagelijks.

Bij mijn derde lag placenta voor en voelde ik baby voor het eerst rond 10 wkn, maar... duurde het behoorlijk lang voordat het dagelijks werd ;). Ik denk wel zeker tot 24 wkn. Was duidelijk verschil met de tweede. Heb zelfs een keer een controle bij VK gehad waar ze het hartje niet kon vinden omdat placenta in de weg zat.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe is het nu bij jou?

Ik voel sinds gisteren onder in mijn buik kleine plopjes. Al durf ik er gewoon niet vanuit te gaan dat dit de baby kan zijn ;) denk aldoor dat het mijn darmen zijn.
    Het zit echt helemaal onder in mijn buik. Vandaag 20 weken echo, ben zo nieuwsgierig.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jammer he dames dat je het dan gelijk zo laat voelt:)

Ik voelde hier eergisteren wel 3/4x achter elkaar iets! Zelfs ook 1 keer aan de buitenkant :D
    Al is het allemaal wel heel zacht

Verder voel ik... om de dag denk ik ongeveer 1-2x een zacht iets en daar blijft het nog bij.

Ik ben benieuwd hoe het over een paar weken gaat zijn!

@nescio dat zal vast wel de baby zijn hoor! :D

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Deze middag de 20 wekenecho gehad, en het is echt de baby. :D De placenta ligt er trouwens niet voor, maar gewoon hoog. Dat ik haar nu nog niet echt voel heeft meer te maken met hoe de baby beweegt.

Verder zag alles er goed uit, we hebben een paar mooie profielfoto's kunnen maken zelfs.

19. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier ligt de placenta ook weer aan de voorkant.
    De vorige zwangerschap ook, maar toen voelde ik mijn zoontje al duidelijk bij 17 weken.
    Bij deze zwangerschap voel ik sinds kort af en toe wat beweging of een plopje, maar echt niet veel nog!
    Een wereld van verschil met de zwangerschap van mijn oudste (placenta achter) die voelde ik al met 14 weken en heeft me de hele zwangerschap bont en blauw geschopt;)

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Fijn dat alles goed is! :D

Deel Deze Pagina