Blegh vandaag bij de 20 weken echo gebleken dat het ook echt een dikke placenta is... Er zit oo de placenta nog een 'bobbel'.... Schijnt een placenta te zijn met grote bloedvaten.... maar doorbloeding is wel gewoon goed
Laten we het hopen haha, verder alles gelukkig goed! Ik voel wel iets ja, toch wel elke dag minimaal 2 propjes... Van de week zelfs 5x ofzo achter elkaar! En man heeft het ook 1 keer gevoeld Er zit schot in de zaak haha, hoe is het met jou? Voel jij al iets?
Haha ja hier ook, sinds de echo dagelijks schopjes, vooral als ik ga zitten en bij het wakker worden. Voor mijn man is het nog niet te voelen, nog even geduld
Ik heb ook mijn placenta voor liggen en voel sinds 15 weken heel licht af en toe wat. Dit is mijn 4e zwangerschap en herken het gevoel zeker. Helaas is het alleen nog geen sterk gevoel. Ben ook echt benieuwd wanneer ik de kleine echt goed ga voelen.
Wat ik me afvraag, mijn placenta ligt ook aan de voorkant, zal je dan ook de bewegingen gaan zien van de kleine in je buik als je wat verder in de zwangerschap bent? Een vriendin van mij haar buik ging aan het einde echt helemaal heen en weer, zo bizar....
Hier ligt de placenta ook aan de voorkant. Vorige week voelde ik een aantal dagen gekriebel, alsof er een vlinder fladderde. Maar nu al paar dagen niet meer. Ook al weet ik dat ik geduld moet hebben, maakt het mij deze weken wel wat onzeker. De kwaaltjes zijn afgenomen en verder voel je niks. Mijn buik groeit, maar het is ook nog geen échte zwangerschapsbuik. Lijkt mij echt een heel fijn gevoel om je kleintje dagelijks te voelen!
Vraagje voor jullie. Bij mijn echo bij 9w6d zei de echoscopiste dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Blijft dat nu zo de hele zwangerschap? Of kan ie nog "naar boven" groeien met het groter worden van de baarmoeder?
Ja dat kan volgens mij nog wel, zelfde dat als de placenta voor de uitgang ligt dat nog omhoog kan schuiven zeg maar. Maar de placenta zal sowieso voor een gedeelte nog aan de voorkant liggen.
Biny, ik lees nu pas je vraag sorry.. Op een gegeven moment voelde ik met de placenta voor onze zoon ook goed hoor.. maar achteraf gezien (na een achterliggende plancenta gehad te hebben ) vind ik echt dat je beter voelt als hij achter ligt.
Op zich maakt het niet uit, de placenta aan de voorkant. Ligt er ook aan hoe druk je kindje is of je het goed voelt. Bij de oudste lag de placenta over de hele voorkant, maar ik heb haar (vanaf 19-20 weken) altijd goed gevoeld, ze was echt heel druk. Bij de jongste lag de placenta achter, maar zij was heel rustig. Ik voelde haar dan wel vanaf 15 weken, maar ik heb haar heel de zwangerschap maar heel weinig gevoeld.
Beide keren placenta aan de voorkant, bij de eerste begon ik met 21 weken duidelijk iets te voelen en bij de tweede bij ruim 16 weken.
Mijn placenta lag ook aan de buitenkant en ik begon mn kind rond 18 weken voorzichtig te voelen. Twijfelde toen nog wel. Met 20 weken wist ik zeker dat ik 'm voelde
Ben benieuwd wanneer ik het voel. Baby was heel erg bewegelijk vanmorgen op de echo. Deed gewoon salto's. Als dat zo blijft voel ik het mss ook voor de 20wk. Nog even geduld.
Hier ook de placenta aan de voorkant. Met 18 weken voelde ik de kleine. Met 21 weken voelde mijn man het ook. Vanaf 22 weken voel ik hem echt dagelijks. En nu met 28 weken voel ik hem ook behoorlijk hard.
Hier toch wel een heel verschil, eerste zws placenta voor. Voelde haar laat pas goed en heel vaak ook dagen niet, vaak een extra ecg gehad. Deze zws voelde ik hem voor het eerst rond 15 weken maar nu met 18 weken al dagelijks! Deze keer ligt de placenta onder en achter, het is dan wel weer hard hopen dat hij mee omhoog groeit omdat hij op dot moment voor de uitgang ligt.