Ik ben momenteel 28 weken zwanger en sinds enige tijd heb ik last van bloedneuzen, vooral snachts. Meestal zijn het hoge bloedneuzen en komt het voornamelijk in mijn keel, daar heb ik dus niet zo veel last van. Verder heb ik veel van die gesprongen vaatje in mijn nek, hals en op mijn armen. Sinds 3 weken heb ik een aardige blauwe plek op mijn been die niet wegtrekt en wanneer ik een wondje heb stopt het bloeden bijna niet. Komt dit doordat ik meer bloed heb en het nu warm is of moet ik bijoorbeeld mijn bloedplaatjes na laten kijken? Alvast bedankt.
hoi, door de zwangerschap zijn al je slijmvliezen beter doorbloed en er kan makkelijk een vaatje knappen. Neusbloedingen, bloedend tandvleed, een beetej bloedverlies na vrijen, aambeien, het hoort er allemaal bij en kan geen kwaad. Door de zwangerschap heb je ook een liter extra bloed en is het bloed "dunner" dan normaal. Dat betekent dat je ook eerder een blauwe plek kunt hebben. Allemaal geen probleem. Maak je je echter zorgen, bespreek het dan met je verloskundige of eventueel huisarts. Mirjam