Hallo, Ik maak me een beetje ongerust, ik ben nu 38 weken zwanger en sinds vrijdag voel ik de kleine minder. Eerst was ze heel druk, zelfs maandag nog aan de ctg maar nu is het een stuk minder. Iemand die dit herkend? Zal ik de verloskundige bellen? ik vind het altijd zo moeilijk om dat te beslissen
als je je ongerust maakt sowieso bellen.... ik zei trouwens bij vk dat ik deze minder voel.. (maar maak me niet druk..) en vroeg ze of ik hem nog 10x voelde op een dag.... (10 bewegingen) ja dat wel.... nu zijn de bewegingen ook geen "trappen" meer (behalve een enkele keer...)... maar vooral "woelen".... De ruimte is er ook niet meer naar natuurlijk.... nu ben ik overdag ook druk... en dat scheelt ook...
Nou de verloskundige heeft eerst naar het hartje geluisterd en dat klonk in ieder geval goed dus ik was al heel opgelucht. Ik ben daarna nog naar het ziekenhuis geweest voor een ctg en een echo. De ctg was helemaal goed, ze bewoog genoeg en ook het hartje was goed te horen. Daarna hebben ze een echo gemaakt en ook deze was goed gelukkig, ze zagen ook hart actie en ze was met de navelstreng aan het spelen. Uiteindelijk vroeg een van de verloskundige ( ik had er twee, eentje werd net ingewerkt ) hoe het hoofdje nou lag. Dus naar een hoop geduw met dat echo apparaat, zagen ze dat het hoofdje niet helemaal recht voor de uitgang ligt. Dus ze kan op dit moment ook niet indalen, dus zodra mijn vliezen breken dan gaan liggen en de verloskundige bellen. Maar ik was zo opgelucht dat ik gebeld had en ik het hartje heb gehoord en ons meisje weer even heb gezien. Dank jullie wel voor al jullie reacties!
Fijn dat alles goed was! Ik zeg altijd: bik twijfel bellen! Ik was 38,5 week toen ik zwanger was van onze dochter en voelde haar minder.. Ctg was goed, echo gemaakt en daarop bleek ze te weinig vruchtwater te hebben dus dag erna ingeleid..
idd ook voor anderen die twijfelen: als je het niet zeker weet bellen! Ik twijfelde heeeel erg bij 35 weken, toch maar gebeld. CTG was goed maar echo bleek heel slecht, gelijk een spoedkeizersnede gehad. Als ik niet had gebeld had mijn zoontje het niet overleefd. Oké, dit is misschien een extreem voorbeeld maar beter te vaak gebeld dan te weinig!
Fijn dat alles goed was. Bij twijfel idd gewoon altijd bellen, beter 10 keer teveel van 1 keer te weinig... Ik moet wel zeggen dat ik het herken van bij onze dochter, en ik hoor het vaker, dat ze rustiger worden ineens, en dat zijn toch vaak de eerste tekenen van de aankomende bevalling... Hopelijk dus snel jullie kleine meid in je armen!