hoi, ik hoorde deze week dat de placenta aan de voorkant ligt... maar wat kan dit voor gevolgen hebben? ik neem bv aan dat je het kindje bijna niet zal voelen bewegen?
Hoi Shirley, Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar ik kan de kleine goed voelen hoor. Wel later dan zwangere vrouwen die de placenta aan de achterkant hadden; ik wist pas zeker dat ik "iets" voelde met 22-23 weken. Maar ik zou me niet al te druk maken, dat gevoel komt echt vanzelf wel! Ik ga nu juist een nieuw topic openen omdat ik mijn jongen de ene dag heel veel voel en de andere dag amper..... Succes in elk geval!
dat verschil zal ik dan toch wel gaan merken aangezien ik met de eerste de placenta aan de achterkant had... toen voelde ik het met de 15-16 weken... ook hoorde ik dat je het hartje pas later goed kan horen?
Ik heb de placenta deze keer overdwars over mijn hele buik liggen, van links naar rechts. Ik voel met name beweging helemaal bovenin en helemaal onderin. Toch voelde ik met 11 weken al iets... De afgelopen weken heb ik inderdaad vaak zat gehad dat ik dagen achter elkaar niks voelde, dan zal ze dus wel even anders hebben gelegen ofzo.... Het heeft verder geen gevolgen. Het enige dat kwaad kan, is als de placenta voor de uitgang ligt.
Volgens mij maakt het voor het horen van het hartje niet zoveel verschil hoor. Bij mij was dat tenminste bij de VK meteen goed hoorbaar. Wel minder snel te horen als je het thuis probeert met een lege wc-rol ofzo..
Je zal de baby inderdaad waarschijnlijk wat later voelen. Maar dan voel je de baby gewoon goed hoor! Ik heb nu voor de 3e keer de placenta aan de voorkant, en voel de baby erg goed. Bij de verloskundige ook altijd meteen het hartje gehoord. Maar mijn man heeft het echter nog nooit gehoord (met oor op buik of met een wcrol er tussen..). Maar ik weet niet of dat komt doordat de placenta aan de voorkant ligt.
bij mn zoontje placenta aan de voorkant gehad en nu weer.. toch voelde ik mijn zoontje al met 15 weken.. en dit keer zelfs eerder! ook hoorde ik het hartje thuis al vrij snel.. zo rond de 11 weken.. verder heb ik mijn zoontje heel erg goed gevoeld en zag je mn buik ook echt bewegen..
Bij mijn zoontje zat hij ook voor, maar ik voelde hem al met 18-19 weken. Nu ligt de placenta boven en ik voel het nu wel beter.
bij sem lag de placenta achter en hem voelde ik met 19 weken. Bij dit kindje ligt ie voor en voelde ik haar vanaf 17 weken en het hartje kon ik zelf al met 9 weken thuis horen. Deze baby is wel veeeeelllll drukker haha draait de hele dag rondjes lijkt het wel sem was veel rustiger.
Meid ik zal je gerust stellen ik hoorde t hartje al met 10 weken met mijn eigen babysound en met 18 weken kreeg ik al rake schoppen. Ziet de baby ook aan de buitenkant van mijn buik bewegen
Hier ligt de placenta ook voor en ik voelde de kleine met een week of 18 á 19 al heel duidelijk. Het hartje kan ik sinds week 12 thuis al horen en bij de VK is het ook nooit een probleem. Maak je dus geen zorgen, je gaat je kindje gewoon prima voelen straks.
bij mij lag de placenta ook aan de voorkant, er is niks aan de hand zolang hij maar hoog genoeg ligt en niet de uitgang blokkeerd. maar dit controleren ze bij de 20 weken echo.
Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant en ik werd gewaarschuwd dat ik ons kleintje pas later in de zwangerschap zou gaan voelen. Ik voelde kleine kriebels in mijn buik met 16 weken en vanaf 20 weken voel ik ons kleintje salto's maken en schoppen. Leuk dat het pas echt duidelijk werd toen ik op de 20 weken echo onze kleine karateschoppen zag uitdelen en ik ze ook meteen kon voelen. Dat was het dus al die tijd!!! Vanaf de buitenkant zal het ws langer duren voor mijn man het kan voelen, maar hij neemt er nu genoegen mee dat hij de kleine kan horen door met zijn oor op mijn buik te gaan liggen. Veel plezier met het gewiebel in je buik. lmtf:00:tprj
Toevallig heb ik vandaag ook gehoord dat mijn placenta waarschijnlijk aan de voorkant ligt (of bovenkant zei ze) en vroeg me ook af wat dit eigenlijk betekent. Maar jullie reacties stellen me gerust