Hoi dames, Mijn placenta zit op de achterwant dus mijn vk zeid dat ik de baby snel zou gaan voelen. Nu voel ik t heel soms.. de ene dag wel de andere dag niet. Maar hoor ik t nu niet meer te voelen nu ik 17 weken ben? Liefs
Volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken. Zelf voelde ik de baby pas vaak bij week 18...dus je hebt nog even!
Nee hoor je hoeft je nog geen zorgen te maken. Ik heb deze zwangerschap ook de placenta aan de achterwand en voel de baby vanaf 15 weken maar tot de 22 weken lang niet elke dag! Kan best wel een dagje tussen zitten dat je baby niet voelt. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de placenta tegen de buikwand aanliggen, maar voelde die baby veel meer. Ligt ook gewoon aan het kindje denk ik...
Bij mijn vorige controle bij de gyn vroeg ze of ik de kleine voelde. Zei toen dat ik de frequentie wat laag vond. Was toen 19 weken. De gyn zei dat je vanaf 24 een patroon moet hebben in de schopjes en dat je ze dan ook duidelijk voelt. Mijn placenta ligt deels aan de voorkant. Voel trouwens al heel lang leven. In het begin maar heel sporadisch, nu inmiddels dagelijks op vaste tijden. Nog niet volbaar aan de buitenkant helaas, dus manlief kan nog niet meevoelen.
Mijn zoontje was volgens mij ook veel actiever dan deze. Deze voel ik wel af en toe en ook al eerder in de zwangerschap, maar mijn zoontje voelde ik met 18 weken al echt schoppen. Deze voel ik alleen af en toe tegen mijn buikwand aan gaan liggen en zo. En wat rommelen.
Soms ligt je kindje gedraaid en schopt het tegen de achterwand, waardoor je het niet voelt. Het is nu ook nog zo klein dat je bewegingen vaak nog niet voelt. Pas vanaf 28 week "moet" je je kindje minstens 10 keer per dag voelen bewegen. Eerder zit er nog helemaal geen ritme in de bewegingen etc.
Ik heb ook mijn placenta op de achter wand .. en je hoeft je egt zorgen te maken ! 17 weken is nog best vroeg om de baby elke dag te voelen! Ik ben nu 24 weken en voelde met 17 weken wel wat gerommel maar nog echt niet elke dag ! sinds 22 weken voel ik het elke dag wel een keer .. maar...je hoeft het echt pas elke dag te gaan voelen rond 26 a 28 weken.
Nee hoor, geen zorgen maken!!! Ik voelde mijn dochter met 14 weken af en toe, en pas met 20 weken echt elke dag. Maar voor die 20 weken soms ook wel een paar dagen niet.
Ik voelde de kleine vanaf week 16 elke dag goed. Bij mij lag toen nog de placenta voor dus het gaat sowieso ookniet altijd op, dat wel of niet vroeg voelen bij een voor of achter liggende placenta. Ieder mens is gewoon anders, en ze zeggen dat het meestal pas tussen week 20 en 22 is dat vrouwen hun kindje goed voelen, geen zorgen maken dus!