Vagina vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Enjoyllive, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    Hallo vk's van zp

Ik ben 6 maande geleden bevallen. Nu heb ik is met een spiegel naar mijn vagina gekeken want wilde me knip weer is bekijken.
    Nu zag ik tot mijn grote schrik allemaal vleeskleurige soort bulten voor de ingang zitten. En als ik perste kwamen ze er beetje uit. Leken wel aanbeien alleen dan aan m'n vagina Wat kan dit zijn of is dit normaal na zwangerschap? Heb er tijdens vrijen geen last van wel dacht ik het tijdje terug al te hebben gezien ma dacht komt vast door bevallen maar heb het nu nog steeds.

Mvg onzekere enjoyllive

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Als ik het zo lees dan denk ik aan een verzakking van de vaginawand, maar omdat zeker te weten zou je het even bij de huisarts moeten laten zien.

Groetjes Ineke

3. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Zeeland
    En wat zou dit kunnen betekenen? Is dit erg?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, het is niet heel erg, alleen vervelend. Je kunt een verwijzing krijgen voor de bekkenfysiotherapeut, met oefeningen kun je vaak al verbetering krijgen.

Mirjam

5. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Zeeland
    Dus het kan niet zo zijn dat het kindje als het allemaal goed gaat ook naar buiten gezakt komt dat op den duur heel je baarmoeder erbuiten hangt?
    Pfff het maakt me zo nerveus.

mvg

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee hoor, zo erg is het niet! Als het een flinke verzakking is wordt je soms verwezen naar de gynaecoloog, die kan een ring plaatsen.

Mirjam

7. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Zeeland
    Dus u kunt mij verzekeren dat je kindje niet ineens wanneer het te zwaar word met je baarmoeder naar buiten kan komen en bv in het toilet ligt.

Bevallen er veel vrouwen met dit probleem, en zijn de kindjes dan gewoon gezond?
    En wat zouden eventueel complicaties kunnen zijn tijdens de zwangerschap. En heeft u misschien tips wat ik eraan kan doen wat bv oefeningen betreft?
    Hopelijk kunt u mij op alle vragen antwoord geven en dan ben ik gerust.

mvg

Deel Deze Pagina