Bevallen na gebruik epi-no?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nana33, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi dames,

Bij de rubriek 'zwanger' had iemand hier al een vraag over gepost, maar tot nu toe heeft er nog niemand gereageerd die de epi-no heeft gebruikt voor de bevalling. Dus ik dacht, laat ik het hier eens proberen...
    Zijn er hier dames die de epi-no hebben uitgeprobeerd en hadden jullie het idee dat dit de bevalling makkelijker, draaglijker, etc. maakte? En ben je uitgescheurd of kreeg je een knip? Ik ben erg nieuwsgierig, omdat mn vk er helemaal lyrisch over is en ik zelf net met de oefeningen begonnen ben :) (valt me best zwaar overigens).

groetjes, Nana

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook wel benieuwd, m'n yoga lerares had het er ook over. Het is dit, of zelf perineum massage doen. Maar ik vraag me af of ik er tegen die tijd nog bij kan....

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier mag lief t perineum masseren ;)

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hier kan ik in ieder geval niet meer bij mn perineum en Nanaman zou het vast wel eens kunnen doen, maar met zijn werkdagen zou het dan vast niet vaak gebeuren ;). Ook heb ik geen zin meer in sex en het lijkt me toch wat zsex-gerelateerd op de één of andere manier.
    Jammer dat er zo weinig zijn hier met ervaring met de epi-no. Ken in RL wel twee meiden met ervaring, maar dat zijn twee tegenstrijdige ervaringen -dus vandaar dat ik hier op wat ervaringen hoopte. Ik zal zelf in ieder geval na afloop wel even laten weten hoe of wat ;). Vind het oefenen tot nu toe in ieder geval niet vervelend, hoewel soms wel een beetje pijnlijk.

5. Lies90

Lies90 Nieuw lid

3 nov 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik raad iedereen het gebruik van Epi-No aan.
    Het oefenen kost wat pijn en moeite, maar na de bevalling voel je je des te beter.
    Ik heb tijdens mijn bevalling geen scheurtje opgelopen, ondanks het feit dat onze dochter met haar handen omhoog werd geboren.
    Ook hoefde ik maar 12 minuten te persen.
    De vk wist niet wat ze zag en raad het nu ook aan iedereen aan..

6. smile17

smile17 Niet meer actief

Kan iemand uitleggen wat het is heb er namelijk nog niet over gehoord?

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. smile17

smile17 Niet meer actief

thanks voor link
    maarre dat is niks voor mij ;)

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ziet er wel veelbelovend uit..... Maar de vorige keer al geen hechtingen gehad... Dus waarschijnlijk niet nodig. En denk dat ik daar nu toch al te laat voor ben....

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Brrr.. lijkt me helemaal niks om dit te doen. Zelfs wat gevaarlijk... maar goed... ik had ook een erg makkelijke 1e bevalling zonder scheuren/knippen en hechtingen... Mijn ervaring... rustig blijven en goed luisteren naar je lichaam en vk... dan ben je al een heel eind.

Deel Deze Pagina