Hallo, Ik vroeg mij af of er meer dames zijn met dit soort placenta. Er zijn bij mij vermoedens dat dit zo is, maar ik heb eigenlijk geen idee wat het nu precies is en wat de eventuele risico's zijn. Ik maak mij toch een beetje zorgen. Iemand die mij er wat meer over kan vertellen? Alvast bedankt!
Ik had er ook nog nooit van gehoord, en wee er ook maar weinig vanaf. Wat ik begreep is hèt een soort van uit 2 delen te bestane placenta. Een stuk placenta, bloedvaten, en nog een stuk placenta die aan elkaar verbonden zijn. Meer weet ik er eigenlijk niet van, Ik zou zelf graag meer willen weten. Zoals: kan dit kwaad, hoe komt het? , heef het te maken met evt. Tweeling die er ooit geweest kan zijn? Wat zijn de extra risico's, kan ik nog wel thuis bevallen... Etc.. Niemand de er meer van weet?
Hoi ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad. Dit zagen we pas na de bevalling. Ik had idd een groot stuk placenta aan de ene kant dan bloedvaten en aan de andere kant een kleiner stuk placenta. Ze zeiden wel in het ziekenhuis dat het gelukkig goed was gegaan met het doorprikken van m'n vliezen. Als ze namelijk een bloedvat raken kan het helemaal fout gaan. En ze wisten dus niet dat dit het geval was bij mij. Ik vond het achteraf wel vreemd dat ze dit nooit op echo's ofzo gezien hebben. Bij jou wel neem ik aan? Ze vonden het in het ziekenhuis trouwens erg bijzonder en mijn placenta Is het halve ziekenhuis doorgegaan om te laten zien Ik heb er zelf ook foto's van. Voor de rest kan het volgens mij weinig kwaad.