25 weken extra groei echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Galaxy, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

Feb 17, 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben bijna 26 weken zwanger. Afgelopen woensdag had ik wat bloedverlies, kon gelijk langs komen bij de verloskundige om een echo te laten maken. Gelukkig zag alles er goed uit. Maar wat ze wel zag was dat ons meisje achter ligt met de groei. Zowel hoofdje, beentjes en buikje lagen onder het gemiddelde. Het buikje ligt dusdanig achter dat ik nu over 2 weken weer een echo moet laten maken om te kijken of het bijtrekt. De verloskundige vertelde dat ze het gemiddelde pakken van 100 kindjes en ons kindje behoorde tot de kleinste 3! Wat nou als de groei niet bij trekt, wordt je dan door gestuurd naar het ziekenhuis? Heeft iemand eindig idee wat de oorzaak kan zijn van zo'n groei achterstand? Mijn zoontje was ook geen grote jongen dus ik denk zelf dat het een beetje in de genen zit. Iemand ervaring?

2. Elijfay

Elijfay Actief lid

Jun 13, 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Onze Kai lag ook dik onder het gemiddelde kwa groei. Ik moest elke week om de dag een echo laten maken en doppler. Uiteindelijk vond de gyno dat het genoeg was en hebben ze hem gehaald met 37 weken. 44 cm en 2 kg. Ik mocht ook niets meer doen, alles rustig aan. maar nu? Je ziet er niks meer van. Kind groeit als kool.

3. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb toevallig gister een onderwerp geopend hier bij onderzoeken en echo's.
    Onze jongen was met 30 weken groeiecho 3 weekjes achter met de beentjes en 2 weekjes met zijn buikje.
    Morgen weer terug naar het ziekenhuis.
    Ik zelf was bij geboorte 45 cm en 2400 gram en mijn man zat toen hij geboren was op de p3 lijn (tot zijn puberteit en is nu 1.89!)
    Maar ik heb er ook wel eens buikpijn van hoor..... pffff.

Share This Page