Nou om 2u zijn mijn vliezen gebroken met 36.5 Maar met 39.4 heb ik een geplande keizersnede staan. Heeft iemand enig idee wat het beleid is als je vliezen voor de 37 weken breken? Ben nu in het ziekenhuis en lig aan de ctg. Maar heb nog geen arts gezien dus dacht, ik vraag het hier even. Vind het maar raar mijn dochter bleef juist zitten waar ze zat en ik beviel pas met 41.6 dus weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet haha.
Ik ben wakker (Canada) maar kan eigenlijk niets zinnigs zeggen. Ik ga het toch proberen, omdat ik vermoed dat je het prettig vindt als er in ieder geval iemand reageert zo in het holst van de Nederlandse nacht. Aangezien je met 37 weken zelfs thuis mag bevallen en je daar slechts 2 dagen vanaf zit met 36+5, denk ik niet dat ze in jouw geval gaan proberen te rekken, zelfs al is er geen sprake van volledig gebroken vliezen. Mag je vaginaal bevallen en zo ja, zie je dat zitten? Zo niet, dan vermoed ik dat ze op een vervroegde keizersnede aan gaan sturen. Maar uit ervaring spreek ik niet. Ik hoop dat er snel iemand aan je bed staat die je vragen met gedegen kennis kan beantwoorden!
Ik had bij de oudste hetzelfde en heb toen een spoedkeizersnee gehad. Maar inmiddels zul je hopelijk wel een dokter gezien hebben! Succes!
Voor 37 weken doen ze helemaal niets als er geen weeën op gang komen. Hopelijk heb je al iemand gesproken en gaan ze bij jou wel wat doen heel veel succes en sterkte.
Daar ben ik weer! Geen weeën of iets. Moet 24 uur blijven en als ik in die periode weeën krijg en de bevalling begint gaan ze de keizersnede eerder doen. Gebeurt er niets dan kan ik naar huis en krijg ik tussen de 37 en 38 weken een keizersnede. Ze heeft niet gevoeld of ik ontsluiting heb ivm infectie gevaar. Ze heeft wel een kweek afgenomen en daaruit kwam de gbs bacterie naar voren dus heb van een verpleegkundige begrepen dat ik antibiotica ga krijgen, maar hoe wat waar, geen idee want heb dus nog geen arts gezien.
Voor de GBS bacterie heb je inderdaad antibiotica nodig. Als het voor jou mogelijk is zou ik niet met gebroken vliezen naar huis gaan zeker omdat je al antibiotica gaat krijgen. Je wilt echt geen infectie oplopen. Ik vind het raar dat je met gebroken vliezen naar huis mag meestal moet het kind dan binnen 24 uur komen gebeurt dat niet moet je vaak naar het ziekenhuis toch zeker na 48 uur en na 72 uur staat in alle protocollen die ik gelezen heb dat ze gaan inleiden. In jouw geval dan een keizersnede. Je bent toch al 36+5 ik zou echt vragen of ze je kindje niet met 37 kunnen halen.
Nou dit.. ze kunnen je toch niet weken met gebroken vliezen laten rondlopen? Ik weet niet wat de bedoeling is maar ze kunnen beter met 37 weken de ks doen.
Jaa ik weet het ook niet zo goed. Ik liet het vannacht maar een beetje over me heen komen. Ik weet ook niet of die 2 samen gaan? Gebroken vliezen en GBS? Ik heb dus nog geen arts gezien vanochtend dus alle vragen moet ik nog stellen. Ik dacht ook dat 48 uur de max was om met gebroken vliezen rond te lopen.
Ik zou echt niet naar huis durven met gebroken vliezen en GBS. Dat zou ik ook aangeven in het ziekenhuis.
Normaal gesproken wel maar vaak doen ze niets tot 37 weken. Ik had bij mijn dochter een hoge vliesscheur met 36+2 ze wilden me pas met 37 weken inleiden. Ze is uiteindelijk met 37 weken zelf al gekomen in de nacht. Maar mocht er eindelijk eens een arts komen zou ik wel je zorgen aankaarten. Als je vind dat het te lang duurt zou ik op de bel drukken en vragen om een arts te spreken.
Gebroken vliezen zijn echt niet zo spannend, de richtlijnen verschillen van 24 uur tot 72 uur doorlopen bij een a terme baby. Spannend dat ze bij jou al gebroken zijn! Meestal geldt, hoe langer binnen hoe beter die kindjes het nog doen, er is echt een verschil met kindjes van 37 weken en 38 weken gezien op temp houden, aan de borst drinken enzovoort. Je zou inderdaad prima naar huis kunnen indien je geen weeën krijgt, grote kans dat je dan 3x daags moet temperaturen. Zolang jij niks inbrengt : vrijen/tampon enzovoort is er vrijwel geen infectiegevaar, een vagina is gelukkig geen spons Hopelijk krijg je snel duidelijkheid !
Gebroken vliezen niet zo spannend? Waarom wordt dan altijd verteld dat je maar weet ik veel hoeveel uur met gebroken vliezen mag lopen? En dit in combinatie met die gbs bacterie.. Hopelijk heb je inmiddels meer duidelijkheid popidepi.
Precies dit. Ik had bij mijn zoontje ook langdurig gebroken vliezen en mocht echt niet meer naar huis!
ze willen misschien wachten tot je voorbij die 37 weken bent... als je naar huis mag zal je waarschijnlijk elke dag op controlle moeten en zal je thuis je temp in de gaten moeten houden, na wc bezoek spoelen geen sex geen bad enz enz veel gestress voor jou ik vind echt dat ze je beter kunnen houden daar zodat ze jullie beiden goed in de gaten kunnen houden. en als het nodig is direct de keizersneede doen... maar ja ik ben geen arts
Een kennis van mij had gebroken vliezen met 33 weken, geen weeën niks dus mocht ook weer naar huis. Mocht niet in bad, zwemmen, seks etc. Vanaf toen wel regelmatig ctg gehad, weeën begonnen toen pas 3 weken later en toen is het kindje dus 1 weekje te vroeg geboren. Die 24/48u gelden als je al over je uitgerekende datum zit zover ik weet