@Light, we zijn nu 29.3 maar de diagnose was er al vanaf 25.4. Zie m'n verhaal hierboven, ze geven d'r in de buik gewoon niet langer dan 36. Ik zit in het amc en dat is 25 mins rijden dus goed te doen. Zit ook een Ronald mcdonaldhuis bij trouwens.
Ik zou het even overleggen. Ze zullen hierin echt wel de juiste info geven bij jou situatie. Spannende tijden. Succes Hier nog geen idee wat de vooruitzichten zijn... zal uit verder onderzoek moeten blijken. Ik wacht rustig af en hoop dat het uiteindelijk meevalt
We moeten proberen de moed erin te houden. Zo fijn om andere verhalen te lezen, dat houdt me wel op de been.
Ja, ik had het gelezen. Maar als je de 36 weken zou halen zou dat fantastisch zijn! Bij mij was vanaf 23+5 bekend dat het een kleintje was en verminderd vruchtwater. Maar pas na de 30 weken ging het over natuurlijk bevallen (was hier niet de verwachting dat ik zover zou komen, had met 21+3 dreigende vroeggeboorte). Ik zou het daarom tzt inderdaad even bespreken hoor en voor jezelf de voor- en nadelen op een rij zetten. Ik ken ook een verhaal van iemand die mocht kiezen (was niet in een academisch ziekenhuis overigens), die heeft uiteindelijk voor een keizersnede gekozen omdat ze daar zelf een beter gevoel bij had maar ook omdat er bij haar twijfels waren of er mogelijk iets mis was met het kindje.
Geen ervaring met een slecht werkende placenta, maar ik ben bevallen met precies 36 weken. Hij was 51cm en 3414 gram. Alles deed hij goed en na twee dagen waren we thuis.
Wauw wat een mooi gewicht voor die termijn! Ze weten bij mij nog steeds niet hoe en wat. Maar mijn dochter is geboren met 36.3 en woog 2200gr.
Ja super gewicht en het is gewoon een lang en slank ventje nu. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goedkomt en jullie kleintje nog een klein beetje vetjes kan krijgen.
Mensen ik word nu opgenomen. De flow is niet goed. Misschien moeten we uitwijken naar een ander ziekenhuis, want hier is het vol. Ben heel bang.
Uhmm hallo doe niet zo gek!! Dat was niet de afspraak he. Hoe moeilijk ook probeer een beetje rustig te blijven. Snap dat je angstig bent... heel veel sterkte en als je tijd hebt hou ons op de hoogte. Dikke knuffel
Ah nee, wat een stom nieuws. Welke flow is niet goed, die van de navelstreng of het hoofdje? En hoe zijn de CTG's? Ze kunnen jullie nu goed in de gaten houden. Hou vol! Ik denk aan je.
Gelukkig konden ze hier toch een kamer voor mij regelen. Daar lig ik nu. De eerste corticosteroïdenprik zit erin, om de longen te rijpen. @Light, de navelstrengflow was niet goed. Absent dacht ik. Het ctg wel, de tweede ctg ook. Ze is beweeglijk. De artsen geven het nog maximaal twee weken, maar het kan ook nog veel eerder al gehaald worden. Ze gaan nu gesprekken inplannen met een anesthesist en een kinderarts. Pfff. Mijn man was net bij me met m'n vluchttas en is nu weer naar huis. Nu de uren zien door te komen
Hou vol meid! Dat de ctg's goed zijn en de kleine beweeglijk is zijn goede tekenen! Iedere dag erbij is weer meegenomen en ook goed dat je longrijping krijgt. Ik denk aan je!
Jeetje Hopelijk kan ze toch nog een tijdje blijven zitten. In ieder geval fijn dat de ctg’s goed zijn en dat ze alles in de gaten houden. Heel veel sterkte!
De baby doet het nog goed dus er gebeurt nog niks. Morgen weer bloed prikken om te kunnen of ik geen hellp ontwikkel. Bloeddruk is weer gezakt. Vanavond longrijpers deel2.
sterkte meid! Gelukkig dat de baby het nog goed doet. Hopelijk kan ze nog even blijven zitten. Moest gister avond laat ook nog naar het ziekenhuis bloeddruk van 168/114, allemaal onderzoeken gedaan en uiteindelijk was hij gezakt tot 135/90 dus mocht weer weg gelukkig.
Dat is een pittige bloeddruk. Dan zouden hier ook alle bellen afgaan zeiden ze. De mijne was gister 130/100, maar gelukkig vandaag tweemaal 130/90. Kreeg je nu meer of andere pillen?
Nee toen ik daar lag zakte het vanzelf weer tot 135/90. Moet wel zeggen dat ik ‘druk’ was geweest voor mijn doen. Was heel even naar de prenatal geweest voor kleertjes. Normaal doe ik niks dus denk dat dat het was. Gelukkig is hij bij jou ook weer wat lager. 130/90 is acceptabel bij mij... maar dat verschilt per persoon. Denk dat binnenkort de medicijnen wel worden opgehoogd