ik kwam even kijken hoe het met je gaat! houdt vol hoor kleine meid, nog even lekker van je warme plekje genieten bij mama! @Leo78 hou je goed hoor, het is net wat je zegt, hoe langer ze zit hoe beter het is.. mijn meisje was ook nog geen kilo toen ze geboren werd en dat is nu een gezond tenger meisje van 4,5 jaar. mocht je vragen of iets hebben mag je me altijd een pb sturen..
ja zeker! bij haar geboorte was ze 880 gram en 33 cm, echt een mini! ze is klein en tenger (± 95cm en ± 12.5 kilo) maar ze gaat super goed. blijft nog wel onder controle ivm haar lengte en gewicht maar verder heeft ze niets aan haar vroeggeboorte over gehouden gelukkig.
O dat is echt een kleintje ja! Dat is bij mij niet het geval zo erg. Uhm ik denk goed. Krijg vandaag een doppler echo. Maar hoop stiekem dat ze ook een meting doen? Heb jij enig idee of ze dat samen doen? Kleine is iig flink bewerkelijk maar was het ook niet zo erg als bij jullie. Hoe gaat het met jou @Leo78 ?
Doppler gebeurt meestal vaker dan een groei echo. Eigenlijk zijn qua volgorde van de onderzoeken de ctg het belangrijkst, dan de dopplers en dan de groei. Een goed of slecht ctg is een direct gevolg van hoe de placenta en de bloedtoevoer eraan toe zijn. Hoe vaak moet je naaf het ziekenhuis? Of moet je nog niet met enige regelmaat?
Ik ben vanaf 20 weken al wekelijks ivm bloeddruk! En vanaf 28 weken om de 2 weken een groeiecho. Uit de echo van vandaag blijkt dus dat mijn placenta gewoon goed werkt!! Waarom de groei dan afboog konden ze me niet vertellen. Volgende week weer een groei echo.
Dat is natuurlijk vervelend dat je niet weg mag, maar zolang de baby het nog goed doet is waar het om gaat. Hopelijk blijft de kleine het goed doen. Sterkte
Update, ik lig nog steeds in het ziekenhuis, inmiddels al ruim 2 weken. De ctg's zijn nog steeds goed, de meid beweegt flink en dat is het belangrijkst. De flow in de navelstreng is nu wel bij elke meting afwisselend wel en niet aanwezig (in plaats van altijd aanwezig) dus dat is uiteraard niet goed, en dat kan ook enkel maar slechter worden en niet beter. Ze is nog steeds echtsuperklein en maandag weer een groeiecho. Daarnet weer een longrijpingsprik gehad. Wat een ramp die prik, maar de meis is nu weer voor de komende 2 weken optimaal voorbereid op een eventuele komst
2 weken langer in jouw buik is mooi maar t lijkt me voor jouzelf een lange periode! Maar je bent nu al op weg naar 32 weken!!! Supergoed van jouw lijf!!! Jammer dat de flow nu instabiel wordt maar goede ctgs en beweeglijkheid baby zijn wel gunstige tekens toch. Blijkbaar voelt ze zich nog fijn in jouw buik!! Hoop dat je ondanks alles kan genieten van t getrappel daarbinnen. Succes met komende dagen, ik gun je een snelle thuiskomst maar nog meer een thuiskomst met een lief klein meisje en dan is het ZH nu toch nog ff de beste plek voor jullie! Sterkte!!!
Dankje! Vrijdag is ons meiske Olivia Ella geboren (op 32w4d), zelf ademend en huilend, met 1125 gram een mini! Ze is opgevangen op de nicu van het AMC. Ze doet het heel goed! Tot nu toe is het enige probleem dat ze moet aankomen, helaas is een infuus aanleggen lastig, dus daar zijn de dokters vooral nu mee bezig. Ze is gehaald met een kort vooraf geplande keizersnede waarvan ik nog echt moet herstellen. De pijn valt me erg tegen! We zijn nog erg bezorgd om Olivia maar we proberen te vertrouwen op een goede uitkomst. Mijn belangrijkste doel is snel wat mobieler worden zodat ik Olivia vaker zelf kan opzoeken. Morgen moet ik met ontslag ...Kolven is al op gang gekomen gelukkig, net weer 20 ml gekolfd! Morgen maar eens wat instanties bellen, zoals UWV. En natuurlijk aangifte doen. Pfff, ik lag al drie weken in het ziekenhuis met elke dat CTG's en echo's, maar nu is de rollercoaster pas echt begonnen ..
Goed om van je te horen, van harte gefeliciteerd! Heel veel succes met dit traject, blijven jullie in het rmd-huis (aanrader!) of wonen jullie dichtbij het zkh? Zet 'm op in ieder geval!!
Gefeliciteerd @Leo78!! Zeker een mini meisje. Mooie naam! Heel fijn om te lezen dat ze het goed doet.
Gefeliciteerd @Leo78 wat een mooie namen. En wat een mini!!! Een keizersnede is ook niet niks dus geeft jezelf de tijd om te herstellen. Pittige start voor jullie allemaal! Heel veel sterkte de aankomende tijd. Hopelijk komt Olivia lekker aan in gewicht en blijft ze het goed doen.
Wat fijn dat Olivia een goede start heeft gemaakt. Die kleintjes zijn vechtertjes! Mijn gyn zei altijd dat ze, omdat ze in de buik ook veel stress hebben gehad doordat ze het moeilijker hebben dan kindjes van normale grootte, gewend zijn om te bikkelen en daarom heel sterk zijn. Maar blijft een pittige tijd; bijkomen van de zwangerschap, herstellen van de ingreep en de zorgen om je kleintje en niet constant bij elkaar kunnen zijn. Neem je tijd en denk aan jullie zelf. Ken je toevallig de Facebookgroep Kleine Kanjers? Daar zitten heel veel lotgenoten waar je je verhaal bij kwijt kunt mocht je daar behoefte aan hebben. Veel sterkte en geluk!
Gefeliciteerd @Leo78 . Wat een prachtige naam. Geloof meteen dat deze periode minstens zo heftig is als de voorgaande. Neem alles met de dag, omring je met zorg en steun van dierbaren en wees lief voor jezelf. Jij hebt ruim 32 weken alles gegeven voor de kleine meid dus pak alle ruimte die je kunt maken om te genieten. Hopelijk herstel je vlot en komt de kleine meid gauw aan