Korte bovenbeentjes...

Discussion in 'De bevalling' started by Laprecious, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laprecious

Laprecious Actief lid

Jul 6, 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben 35+5 weken zwanger en had vandaag liggingsecho,
    Vandaag zag me verloskundige dat ons baby korte bovenbeentjes had van 33 weken. Toen we op de computer keken zaten het allemaal binnen het lijntje. Heeft iemand ervaring? Ik maak me zorgen omdat het kan zijn dat sommige baby syndroom van down dan kunnen hebben. Ze zei ook dat de buikomvang wel iets groter was maar ook gewoon binnen het lijntje.

Ik hoop dat iemand me meer hierover kan vertellen.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Maakte je Vk zich er zorgen om? Zo niet, dan hoef jij je waarschijnlijk ook niet veel zorgen te maken, maar als je dat wel doet dan zou ik haar er zeker nog even over opbellen. Wellicht kun je een extra echo nog krijgen om te kijken of het dan nog zo is.

Hier ervaring met juist lange benen en een groot hoofd op de echo, wij hebben hier toen ook extra echo's voor gehad en dit bleef ook steeds terugkomen. Uiteindelijk werd mijn binkie als een 9 ponder ingeschat.

Bij de geboorte was zijn hoofdje echter kleiner als gemiddeld, is op het cb ook nog altijd zo gebleven en hij woog 3410 bij zijn geboorte. Oftewel de echo's gaven dus geen goede meting en er was niks aan t handje gelukkig.

Al met al, echo's zijn fijn, maar kunnen je ook erg ongerust maken. Wij zagen ook al een kindje met een waterhoofd voor ons en dat bleek dus echt onterecht te zijn.

3. Laprecious

Laprecious Actief lid

Jul 6, 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee verloskundige maakte zich niet echt zorgen maar ze herhaalde de metingen wel vaker om zeker hiervan te zijn. Ze was wel ff stil maar toen de het in de computers toetste bleek het allemaal net binnen het lijntje te zitten. Ze zei er is niks ernstigs de baby zou misschien gewoon wat korte beentjes hebben.. Maar bel morgen zoizo even om het zeker uit te sluiten anders ga ik me alleen maar meer zorgen maken..

4. Poema19

Poema19 Actief lid

Nov 16, 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de 20-weken echo van onze zoon zag de echoscopist ook korte bovenbeentjes. Om die rede doorgestuurd voor een uitgebreidere echo met 24 weken. De gynaecoloog keek naar de verhouding voet-heupbeen en die was in orde. Verder keek hij ook naar het hartje en het neusbotje (indicatoren voor evt. down syndroom). Alles was in orde, meneertje had gewoon wat kortere beentjes. Zijn buikje was op de echo trouwens ook wat groter dan gemiddeld.

Met 36 weken een groei- en liggingsecho gehad en nog steeds kortere beentjes, wel werd hij geschat op ruim 3500 gram.

Toen hij geboren was, had hij juist normale benen, op het oog leken ze zelfs lang! En hij woog 3200 gram (bij 40.6 bevallen).

Echo's zijn fijn, maar met die metingen zitten ze er zo een paar mm naast wat zorgt voor een behoorlijke andere uitslag. Maak je niet teveel zorgen.
    Je kan ook je verloskundige bellen voor meer uitleg, misschien neemt dat de onrust weg

5. Laprecious

Laprecious Actief lid

Jul 6, 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ik zag haar ook naar het gezichtje kijken etc maar zei zelf er niks over..
    Ja ik bel toch morgen voor de zekerheid.. Hopelijk is het allemaal goed.

6. jes12

jes12 Bekend lid

Jan 2, 2014
    888
    91
    28
    Wij hebben al 2x te horen gekregen dat onze baby een kleiner/smaller hoofdje heeft.
    1x met de 20 weken echo toen vervolg onderzoek gehad en bleek inderdaad zo te zijn maar wel binnen de lijntjes.
    Met 30 weken een groei echo toen zat die precies op het gemiddelde.
    Vandaag weer een echo en was weer tegen de onderlijn aan..
    Maar er word ons steeds gezegd ons niet druk te maken ik doe dit dan ook niet.
    Mijn vriend heeft ook een smal hoofd als ik dat vergelijk met die van mij dus waarschijnlijk is dat gewoon de bouw☺

Ik had het er net over met mn vriend, we krijgen eigenlijk ook zoveel onderzoeken dat we gewoon te veel te horen krijgen en te veel weten over onze babys.. waar je dus zorgen van krijgt.
    Ik zou me geen zorgen maken als je vk dat ook niet doet..
    en mischien heb jij of je vriend ook wel kortere benen als gemiddeld en is het de bouw☺

7. Laprecious

Laprecious Actief lid

Jul 6, 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad soms maken we ons te veel zorgen voor niets..
    Ik ben zelf 1.65 en me man is ongeveer 1.80..
    Dus ik zou het zo niet weten.. Hahaha

8. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bij beide kids vertelden ze tijdens verschillende echo's dat ze korte bovenbeentjes hadden. Nou na de geboorte was het allemaal prima en niks ad hand. :D

Share This Page