Beste, Ik heb elders op dit forum ook al deze vraag gesteld. Ik heb getwijfeld om met mijn eigen verloskundige deze vraag/twijfels te delen, maar dat gaat me toch iets te ver. 1 juli heb ik een curettage ondergaan. Ik zou tien weken zwanger zijn, maar het hartje is met acht weken gestopt. Een enorme klap. Ik heb nu eigenlijk al weken (sinds de curettage) last van bruin bloedverlies. Niet veel, maar het valt mij wel op. De gynaecoloog heeft mij bij de nacontrole verteld dat ik waarschijnlijk geen eisprong zou krijgen, maar eerst een onttrekkingsbloeding. Daarna zou alles weer op gang komen volgens hem. Desondanks heb ik vorige week wel een eisprong gehad. Gisterochtend kreeg ik ineens een beetje rood bloedverlies. Niet echt rood, het was meer een beetje waterig rood/roze. Dit stopte vrij snel en ik heb gister geen bloedverlies meer gehad. Vanmorgen weer precies hetzelfde. Alleen heb ik er nu nog steeds last van. Heel weinig en het lijkt nu meer een beetje roest-bruin. (Sorry voor de details, maar ik wil het even duidelijk maken). Kortom: ik kan dit geen onttrekkingsbloeding/menstruatie noemen. Wel heb ik een zeurend gevoel in mijn onderwerp. Ik word echt gek van mijzelf. Ik haal me van alles in mijn hoofd. Ik ben bijvoorbeeld nu als de dood dat als de onttrekkingsbloeding toch gaat doorzetten en dat er dan misschien ook een bevruchting heeft plaatsgevonden. Vergezocht, ik weet het.. maar pff.. Bedankt voor het lezen.
Hallo, Het is nu 6 weken na de curettage. Je zou nu verwachten dat het bloedverlies/bruinverlies toch wel helemaal gestopt zou moeten zijn. Het bloedverlies wat je nu hebt zou een begin van een menstruatie/onttrekkingsbloeding kunnen zijn. Wanneer er een bevruchting plaats zou hebben gevonden treedt er geen menstruatie/onttrekkingsbloeding op. Ik zou het nog even een weekje aankijken. Indien het bloedverlies/bruinverlies dan aan blijft houden en er geen sprake is geweest van een onttrekkingsbloeding zou ik even contact opnemen met de gynaecoloog om te overleggen. Succes, Groetjes Gea
Bedankt voor uw reactie. Als het volgende week niet beter is met het bruin verlies dan zal ik inderdaad contact opnemen met de gynaecoloog. Dit is ook de afspraak die ik met hem gemaakt heb. Zou dit misschien ook een innestelingsbloeding kunnen zijn? Of is dat echt onmogelijk? Ik herken de krampjes/pijntjes namelijk die ik momenteel met vlagen heb van mijn vorige zwangerschappen. En het bloedverlies (zo kan ik het eigenlijk niet eens noemen, helderrood heb ik niet eens gezien..) is zo weinig. Nogmaals bedankt voor het lezen.
Goedenavond, Het kan een innestelingsbloeding geweest zijn, omdat je vorige week een eisprong hebt gehad. Maar je weet pas dat het dit geweest is, indien de menstruatie/ontrekkingsbloeding niet doorzet. Het zou heel mooi zijn als je weer zwanger bent, maar het is nog even afwachten. Succes! Groetjes Monique