Ik ben er nog niet uit of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Ik zit met een aantal vragen, maar heb ze nog niet kunnen stellen. - hoe gaat dat met de hartslag van de baby als je thuis bevalt? In het ziekenhuis wordt dit begreep ik met de CTG in de gaten gehouden, maar wordt het thuis ook in de gaten gehouden? - wat voor pijnbestrijding is ook thuis mogelijk, mocht het te zwaar worden? Verder vroeg ik me af of er ook mensen zijn die een keer thuis en een keer in het ziekenhuis zijn bevallen, en zo ja, wat hun ervaringen zijn? Alvast bedankt.
Thuisbevalling.... !!! Hartslag wordt niet in de gaten gehouden.... Pijnbestrijding is thuis niet mogelijk.. Zodra je pijnbestrijding nodig hebt moet je naar het ziekenhuis..!!!
Ik was ontiegelijk bang voor de bevalling.. En tijdens en na de bevalling heb ik nog wel gedacht "" Als dit alles is dan trek ik dat wel" Het stelt natuurlijk NIET niks voor, maar ik vondt het dragelijk hoor...!! en ik kan niet zeggen dat ik echt pijn heb gehad..!!
Als je thuis bevalt word wel degelijk je hartslag in de gaten gehouden, door middel van de dope tone. Zou niet best zijn, als ze helemaal niet luisterden!!
Hoe het met de hartslag gaat weet ik niet. Maar bij de voorlichtingsavond over bevallen zeiden de verloskundigen dat ze geen pijnbestrijding bij zich hebben. Als je dat wil moet je idd naar het ziekenhuis want dan moet je aan de CTG geloof ik.
Je kan zelf evt de geboorteTens huren.. dan kan je zelf "pijnbestrijding" toedienen. (even googlen! ) De hartslag van de kleine word met de doptone in de gaten gehouden!
ben 2x in t ziekenhuis bevallen en 1 x thuis. Thuis werd idd de hartslag van de baby regelmatig gecheckt hoor, ik was veel relaxter. Vooral na de bevalling, lekker in je eigen douche en lekker op je eigen bank met een bakje koffie. Das heel wat fijner dan in het ziekenhuis bevallen (vond ik persoonlijk dan), hoop dat het ook deze keer thuis gaat lukken.
Ik ben bij mijn dochter in het ziekenhuis bevallen ( omdat zij in het vruchtwater had gepoept ) dus eigenlijk was het onverwachts naar het ziekenhuis toe . en bij mijn zoon ben ik lekker thuis bevallen ik vond thuis veel prettiger dan in het ziekenhuis ( maar dat komt denk ik doordat je lekker in je eigen omgeving bent ) en de hartslag van de baby word wel in de gaten gehouden thuis door middel van een dope tone . maar voor iedereen is dat natuurlijk verschillend . yvonne
Jupsss als je pijnbestrijding wilt moet je naar het ziekenhuis want daar leggen ze je dan aan de ctg want doordat je een ruggenprik krijgt en half verdoofd bent krijgt de kleine dit ook binnne en daarom houden ze dat in de gaten Het is voor jezelf je eigen keus wat je doet. Ik zou thuisbevallen en uiteindelijk door weinig vruchtwater en een kleine baby moest ik toch in het ziekenhuis bevallen. En ik kan je zeggen dat heb ik ZO prettig gevonden dat als ik ooit weer een kindje neem we zeker weer in het ziekenhuis gaan bevallen
Ja dat geldt voor mij ook. Als ik nou weer moet gaan bevallen wordt het ook voor mij weer het ziekenhuis. Ik wou ook eerst thuis bevallen maar ben na een nacht van 11 tot 5 s'morgens met weeen en weining ontsluiting. Toch maar tot de conclusie gekomen dat in het ziekenhuis wel zo prettig is. Want als ik pijn bestrijding wou kon ik dat daar zo krijgen. En ik wil de als er een volgende keer komt ook weer in het ziekenhuis bevallen. Maar jij moet doen wat je zelf wil en niet wat een ander wil want het is jou bevalling. En niemand kan voor jou die keus maken.
Ik weet helemaal niet of ik pijnbestrijding nodig heb natuurlijk, weet helemaal niet hoe een bevalling voelt, het is de eerste. Eigenlijk weet ik niet wat ik ervan moet verwachten, misschien gaat het hartstikke makkelijk en misschien helemaal niet. Maar thuis zou ook mijn eerste keuze zijn, zo lang het maar veilig is voor de baby.
thuis is net zo veilig als in het ziekenhuis. Er worden nl ook minder snel ingrepen gedaan. Ik ben bij lisa uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan omdat de onsluiting niet wilde vorderen. Ik heb toen een injectie gekregen met slaapmedicatie en een pijnstiller.. zodat ik wat kon gaan slapen en de ontsluiting daardoor makkelijker zou gaan. Deze keer wil ik toch weer proberen om thuis te bevallen..ik zie wel waar ik eindig..
ik wilde ook thuisbevallen... in m'n eigen omgeving leek me heerlijk!! Maar moest onverwacht opgenomen worden in het ziekenhuis en werd een paar dagen erna ingeleid... ik vond het heel fijn dat ik en mijn kindje zo goed in de gaten werden gehouden. Maar ik vond het vreselijk dat ik het bed niet af mocht.. ik mocht welgeteld 1x naar de wc..... apparaten en alles moest ik meeslepen.... heb wel pijnstilling gehad (die uiteindelijk niet nodig was ) Dus voor de volgende ben ik nog aan het twijfelen.
Bij de 1e een thuisbevalling gehad. Door vastzittende placenta alsnog afgevoerd naar het zk; hierdoor veel bloed verloren. Was ik in het zh geweest was dit alles minder dramatisch geweest. Dus ben erg blij dat ik nu in het zh moet bevallen. Vind ik nu toch wel een stuk veiliger. Silly