Hallo, Ik heb een vraag met de hoop dat u die kunt beantwoorden voor me. Sinds ein feb dit jaar ben ik gestopt met de pil. De eerste 4 maanden werd ik netjes ongesteld.(cyclus 34dagen) Daarna een hele tijd niet meer wel heb ik op 26juni 7dagen last gehad van bruinverlies.(cyclus 45 dagen misschien?) Daarna helemaal niets meer. Ik heb testjes gedaan maar die waren helaas negatief. Op jullie advies ben ik naar de dokter gegaan en ze vertelde me dat het normaal is en gewoon moet afwachten tot mijn menstruatie doorzet en dat ik rekening moest houden dat het nog een half jaar kon gaan duren. Maar dat ik wel gewoon door kon gaan met proberen zwanger te raken. Inmiddels weet ik helemaal niet meer wat voor cyclus ik heb. Wel ontdekte ik afgelopen donderdag 31 aug dat ik heel iets licht rose afscheiding had (dus geen rood of bruin)het was maar 1malig met afvegen de rest van de dag en dagen niets meer. Nu weet ik even niet meer wat dit te beteken heeft. Ik heb vandaag wel een test gedaan maar weer negatief. Ik heb wel maagzuur en pijnlijke borsten en soort baarmoederpijn en last van mijn rug en wat enkele pukkeltjes.(zwanger?ontpillen?) Nu is mijn vraag zou ik nu misschien zwanger kunnen zijn en dat ik de test gewoon te vroeg heb gedaan? Ik ging dus uit van een cyclus van 45 dagen omdat ik 26juni ook bruinverlies had en als ik door reken is donderdag 31e weer de 45e dag. Of moet ik gewoon de cyclus aanhouden die ik had toen ik net stopte met de pil dat is dan 34 dagen. Ik weet dus niet wat voor cyclus ik heb en wat dat licht rose nou te betekenen had. Hopelijk kunt u me meer uitleggen en advies geven. Alvast erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal en voor uw advies. Alleen hoop ik niet dat u meteen zegt dat ik het beter aan mijn arts kan vragen tenzij u echt geen idee heeft. Vriendelijke groetjes, Patricia
dag Patricia, lees eens het artikel over stoppen met de pil, dat staat bij het forum anticonceptie. Het is volkomen normaal dat je het eerste jaar na stoppen met de pil afwijkende cycli hebt. Ook al is het eerst normaal geweest. Als je een negative test hebt ben je niet zwanger. Dat rose verlies is geen menstruatie maar kan een bloedvaatje zijn dat is geknapt. Je zult gewoon af moeten wachten op je ongesteldheid. Als je het te lang vindt duren kun je via je huisarts medicijnen krijgen om het op te wekken. Mirjam