placenta gevoed

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dverheul, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    Ik heb waarschijnlijk een stomme vraag.
    Baby word gevoed via de navelstreng dus bloed vanuit de placenta.
    Hoe komen mijn voedingstoffen dan in die placenta terecht want min baarmoeder is dicht.hoe kan er Nu iets in een dichte "zak"komen.dus mijn vraag is hoe kan de placenta iets opnemen als dat aan de binnenkant zit

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

De placenta zit aan jouw baarmoeder vast. En krijgt dus jouw bloed binnen. In de placenta worden de voedingsstoffen uit jouw bloed opgenomen en vervoerd naar het kind. Zoals zuurstof. Jouw bloed is wel apart van het bloed van het kind...de placenta zit er tussen en werkt dus als een soort doorgeef luik

Groeten Evelien

3. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    maar de placenta zit toch aan de binnenkant hoe komt het daar in dan?dit stukje wat je zeg snap ik wel maar niet hoe t erin komt.leg ik het goed uit?

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Op het moment dat jouw eicel bevrucht is en zich gaat vastmaken in de wand van de baarmoeder, dan wordt dat proces gestart. Het groeit dus van binnenuit de baarmoeder. Snap je het?

5. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ja dat weet ik allemaal wel.hoe komt het bloed dan in de placenta lopen daar aders tussen dan die dat doorgeven aan de placenta

6. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    De placenta bestaat uit allemaal eilandjes die aan elkaar zitten. Met bloedvaten zitten die aan jou en die bloedvaten lopen door de placenta naar het midden van de placenta waar de navelstreng zit. En die aders lopen helemaal naar het kind toe. Als je bij google afbeeldingen zoekt op placenta, krijg je allemaal plaatjes.

7. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ja dat had ik al gedaan.was meer van hoe komt het dan via mij de placenta in.dus wat ik begrijp van je zitten bloedvaatjes aan de buitenkant van de placenta verbonden met de buitenkant?

sorry hoor maar kon t niet loslaten en nergens op i net vinden

8. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Van je baarmoederwand naar de placenta lopen bloedvaten inderdaad.

Deel Deze Pagina