hoihoi, Ik heb sinds een week erg last van mijn rug. Heel zeurderig en kan niet lang stilzitten. Wat kun je hier tegen doen? En eergister werd ik wakker van hele erge kramp in mn kuit, later in de andere, en daar heb ik nu nogsteeds veel last van, net of mijn been vanachter bont en blauw is, zo voelt het. iemand tips? liefs
Hier nog iemand met een zere rug naar hè! Wel blijven bewegen, lopen/staan/zitten steeds afwisselen en eventueel fysio/mensendieck therapie? Succes!
Hier hetzelfde probleem. Heb al een tijdje last van m'n rug, Ik doe nu altijd staandaard een klein kussentje achter m'n rug, tja wat die kuiten betreft, daar heb ik af en toe last van, dan probeer ik m'n tenen naar me toe te trekken of m'n kuit ff te masseren.
voor de kuitkrampen en onrustige benen zou je ook magnesium kunnen slikken, kun je bij de drogist en apotheek kopen, gewoon vragen welke er geschikt zijn voor tijdens de zwangerschap, magnesium schijnt echt te helpen. voor de rugpijn is een warme kruik en een massage echt een aanrader, eerst een massage en daarna een warme kruik erop. wordt het te erg, dan zou ik zeker even een fysio bellen voor advies
Ik heb last van mijn rig als ik te lang stilsta in bijvoorbeeld een rij bij de kassa. Dan krijg ik zo'n pijn. Ook te lang lopen kost me al wel moeite. Ik hoop snel te beginnen bij de zwangerscapscursus en dat ze me daar meer kunnen leren over een goede houding. Is dat anders ook een tip voor jou? of ga je al naar een cursus en heb je er niks aan?
Hier nog één met beginnende rug klachten nja beginnend... ik werd zaterdagnacht wakker met helse pijnen... na de mk die ik in mei heb gehad was het eerste wat ik d8 ohnee het is mis... toen ik eenmaal weer een beetje rustiger werd kreeg ik door dat het om een spier ging die aan de rechterkant langs mijn ruggegraat loopt en had erge uitstraling naar mijn rechter zij en heup... kon niet meer liggen want de pijn werd steeds erger, werd misselijk en duizelig van de pijn! Na een uur wakker te hebben gezeten en af en toe rond te hebben gelopen heb ik mijn vriend maar wakker gemaakt... het zakte weer wat af na hij over mijn rug had gewreven maar ik lag nog geen 5 min. of het begon weer niet leuk... Heb toen maar 2 paracetamols genomen en heb nog ff rond gelopen en toen werd het eindelijk minder waardoor ik kon slapen.... had een paar dagen ervoor al een stijve rug en nu nog steeds... na de aanval heb ik zelfs spierpijn in mijn billen en rechter kuit :x haha welkom in de wondere wereld van het zwanger zijn haha word nog wat aangezien ik nu pas 17 weken zwanger ben... rustig aan doen dan maar... komt het vaker voor ga ik naar de dokter en fysio...! Liefs Nelleke