Werk en misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tonneke, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb een vraagje..
    Ik ben al 3 weken misselijk maar sinds de afgelopen dagen moet ik ook overgeven..
    Vooral in de ochtend in de auto naar mijn werk (in de file). Ook in de middag moet ik nu overgeven..

Hoe doen jullie dit met je werk? Het gaat best opvallen als ik elke keer moet overgeven, en de hele dag thuis blijven vindt ik ook niks aan.
    Zou ik het al aan mijn baas moeten vertellen?

Liefs

2. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    ik heb het me werk wel verteld ja! pfff afgelopen 1,5 week zo last van.. nu ook ff thuis van me werk,ff geslapen en dan zo weer terug..dat kan natuurlijk niet altijd maar he was ff rustig,dus dat was een voordeel dat ze het weten op me werk!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Als je t vertelt, is het misschien wel prettig ook voor jezelf dat je wat steun krijgt van je collega's.

En misschien kun je het dan wel zo regelen dat je wat later mag beginnen, zodat je 's ochtends wat rustiger op kunt starten.

Ik heb t verteld met ongeveer 8 weken, omdat ik al 2 weken doodziek in bed lag met een 'griepje'. En het zag er niet naar uit dat het snel beter zou worden..
    Maar als ik gewoon had kunnen blijven werken, had ik het denk ik pas na de eerste echo verteld.

4. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik ben zo vreselijk misselijk geweest dat ik niet veel anders kon dan op de bank liggen. Gelukkig had ik mijn collega's al heel snel verteld dat ik zwanger was...tja...als het mis zou gan dan kwamen ze het toch ook wel te weten.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi ja ik zou het wel vertellen op je werk,
    misschien kun je regelen dat je op een later tijdstip mag beginnen.

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn eerste echo heb ik al gehad bij 7 wkn en 3dagen. Hartje gezien en volgens de Gyn. was de kans op miskraam nu erg klein omdat het hartje klopt.

Dus ik denk dat ik het inderdaad op me werk wel kan vertellen. Collega's gaan toch raar kijken als ik elke keer boven de wc hang..

THNX voor de reacties

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pff, ik wet wat je bedoeld. Ik was 14 weken lang misselijk, moe, last van darmen, maag, vieze luchtjes. Noem maar op! Ik heb tot de termijnecho (13de week) niets tegen mijn baas verteld (weet ook niet waarom) en elke dag op mijn werk verschenen en achteraf gezien snap ik niet hoe ik dat heb volgehouden. Ik hou niet van ziek zijn, ik ben nooit ziek. Ik blijf pas thuis als ik niet meer op mijn benen kan staan en zover was het net niet. Ze heeft er in ieder geval niets van gemerkt.

Ik weet niet wat voor band je hebt met je baas, maar als je je zo beroerd voelt zou ik gewoon vertellen vooral als je een goede band mee hebt.

8. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Hallo Tonneke,
    In mijn eerste zwangerschap ben ik ook van week 6 tot 14 ontzettend misselijk geweest. Ik wilde het niet op mijn werk vertellen terwijl ik zelfs geen koffie luste en daarom ineens aan de thee ging. Ik was dus erg bezig om alles geheim te houden wat ook weer spanning oplevert. Omdat je je opgelaten voelt, voel je je alleen maar slechter. Als ik nu weer zo misselijk wordt, dan vertel ik het mijn leidinggevende zeker. Jij hebt al een echo gehad dus ik zou het gewoon vertellen dat je leuk nieuws hebt en helaas daarbij wat klachten...

9. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    had t indd meteen verteld en ongelooflijk veel steun gekregen, mocht op mn gemakkie komen en als t niet ging dan ging t gewoon niet klaar!

10. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Probeer eens Vitamine B6. Werkt heel goed tegen misselijkheid in de zwangerschap. 100 mg per dag!

Deel Deze Pagina