hoofdpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jeanne59, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanne59

Jeanne59 Lid

24 jun 2009
    41
    0
    0
    huisvrouw, verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo, ik ben 19 weken zwanger en heb veel last van hoofdpijn. Bij de minste inspanning bonkt het echt flink in mijn hoofd. Maandag heb ik ook een echte migraine-aanval gehad en sindsdien weer gewone hoofdpijn, ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Paracetamol helpt niet en in overleg nam ik eenmalig ibuprofen in, maar die kwam er binnen 15 minuten weer uit, ik was te laat met innemen en de migraine was begonnen. De hele dag na de migraine was ik nergens toe in staat, de hoofdpijn blijft.
    Mijn hartslag in rust is hoog(+_92), na flinke inspanning kan ik hem niet eens meer tellen. Komt dit allemaal doordat er meer bloed aangemaakt is? Een laag ijzer gehalte? Hormonen? De bloeddruk was 120/80. Ik slik visolie, solgar vitamines voor zwangeren, Floradix tabletten en calcium. Moet ik toch even aan de bel trekken?

Groetjes van Jeanne en alvast bedankt voor het antwoord

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi jeanne.

Hoofpijn bij dit termijn word vaak veroorzaakt door een tekort aan vocht. Hoeveel drink je op een dag?
    Het advies is om in de zwangerschap een liter meer dan buiten de zwangerschap te drinken dus dat betekent 2,5 tot 3 liter. Probeer goed te gaan drinken! En geef even toe aan de hoofdpijn tot dat je lichaam het vocht te kort heeft aangevuld.

Imke

3. Jeanne59

Jeanne59 Lid

24 jun 2009
    41
    0
    0
    huisvrouw, verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik ben inderdaad op mijn drinken gaan letten en ik heb geen hoofdpijn meer. Kan je ook echt een migraine-aanval uitlokken door te weinig te drinken? Ik dacht juist dat ik dan te veel vocht in mijn bloedsomloop had zitten, want de medicatie die ik vroeger voor migraine had, zorgde ook voor vochtafvoer, zodra ik tijdens de aanval veel moest plassen, zakte de migraine.
    Bedankt voor je reactie.
    Groeten van Jeanne

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

migraine werkt wat anders dan gewone hoofdpijn, maar over het algemeen geldt dat als je genoeg drinkt dat je hoofdpijn kunt voorkomen!

Mirjam

Deel Deze Pagina