placenta ligt voor, ervaringen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem86, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hallo!

    Bij onze laatste echo vertelde de verloskundige me dat mijn placenta voor ligt..
    zijn er meer vrouwen die hier ervaringen mee hebben?
    voor of nadelen?
    en voel je de baby dan juist eerder of later in de zwangerschap?

    Alvast bedankt!

    groetjes!
     
  2. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook placenta voor liggen. Is niks ergs aan. Heel veel vrouwen hebben dat.
    Ik voelde mijn kindje met 20 weken. Is normaal in een 1ste zwangerschap. Ik geloof wel dat als je placenta achter ligt je het kindje wat duidelijker voelt en wellicht ook sneller.
    Maar dat is het dan ook wel

    Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan
     
  3. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier ook de placenta voor (1e kindje) en ik voelde de kleine met 17w2d. En vanaf die dag eigenlijk elke dag wel. Met 20 weken kon mijn vriend zelfs al kleine tikjes voelen aan de buitenkant en met 23 weken schudde mijn buik al heen en weer. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik nogal een druk kind in mn buik heb :D Maar de verloskundige zei wel dat het bijzonder is dat ik het al zo vroeg zo duidelijk voelde.
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier beide zwangerschappen. aan de voorkant de eerste voelde ik met 17 weken de tweede met 14 weken.
     
  5. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb 'm ook aan de voorkant, maar kan geen nadeel voor je bedenken.
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier bij de eerste een aan de voorzijde liggende placenta. Ging er van uit dat ik ons kindje later zou voelen. In dergelijke situaties schijn je het kindje dus vanaf gemiddeld de 22e week ofzo pas te gaan voelen.... vanaf de 18e week heb ik haar regelmatig gevoeld.

    Nu bij de tweede ligt de placenta anders en merk veel meer beweging etc.
     
  7. Chai

    Chai Niet meer actief

    Bij mij lag hij eerst vrij laag dus over me bmm. Daarna is hij naar mijn buikwand verschoven, wanneer precies weet ik niet.
    Maar ik kan je eigenlijk geen nadelen vertellen ofzo verder, ja ze zeggen dat jeje baby vaak wat later voelt.
    Maar dat ging bij mij helemaal niet op, vanaf week 16 voelde ik echt al haar trapjes en duwtjes.. Bovendien is ze nog mijn eerste kindje ook.
     
  8. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!!!

    Fijn dat niemand nadelen weet :)
     
  9. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik had bij de vorige zwangerschap de placenta aan de voorkant en nu helaas weer :( Vind het echt jammer want had het zo graag ook eens echt goed gevoeld. Ik voelde beide keren de baby voor het eerst zo rond de 18 weken, nu wordt het steeds een beetje duidelijker. Heb het nog niet aan de buitenkant kunnen zien of voelen.
    Bij de vorige zwangerschap is het de hele zwangerschap niet echt duidelijk te zien/voelen geweest, vond het altijd erg jammer. Op het laatst zag je wel mn buik heen en weer bewegen maar echt pijnlijke ribben of dat er een armpje/beentje enz uit mn bak stak nooit gezien helaas!
    Maar dat is ook verschillend per persoon natuurlijk!!!!
     
  10. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ligt ie voor (voorliggend) of aan de voorkant? Dat is een verschil.
     
  11. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mijn eerste lang mn placenta ook voor, maar voeld hem aan de zijkanten prima.
    Geen nadelen verder. ja, je voelt hem misschien iets meer aan de achterkant in je rug, das vervelend maar niets schokkends.
     
  12. bloempje28

    bloempje28 Actief lid

    17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste lag de placenta achter, en nu ligt die voor. Grootste verschil is dat je wat meer voelt als hij naar achteren trapt. Verder niet echt verschil gemerkt, baby voel ik net zo goed.
     
  13. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Eerste kindje nu, placenta voor, en ik voel mijn uk nu al bijna 3 weken bewegen...
     

Deel Deze Pagina