Misschien wel een grappig, bakerpraatje voor de meiden die een combinatietest hebben gehad. Er is een theorie dat je het geslacht van het kindje kan bepalen met de gegevens van de combinatie test. Meisjes zouden zo'n 14% meer b-hcg en 6% meer papp-a aan maken dan jongens ook zou de nekplooi bij meisjes dunner zijn dan bij jongens De theorie is dat als het kindje een dunne nekplooi heeft een de b-hcg en papp-a waarden is boven de 1.0 MoM dan verwacht je een meisje En als het kindje een wat dikkere nekplooi heeft en de b-hcg en papp-a waarden is onder de 1.0 MoM dan verwacht je een jongen. Is de b-hcg en papp-a waarde bij de ene onder en de ander boven de 1.0 MoM dan is het weer 50/50 Bij mij klopte de theorie. We verwachten een meisje Mijn gegevens zijn NT 1.44 mm, b-hcg 1.55 MoM en papp-a 2.0 MoM Grappig toch
Is het wel een bakerpraatje? Ik hoop het niet! Haha ik ga er zeker op letten als ik de uitslag van de combitest heb!
Dat meisjes meer B-HCG en PAPP-A aan maken is wel wetenschappelijk bewezen. Alleen is de theorie niet helemaal waterdicht. Ik heb heb op een paar engelse site gezien dat bij veel vrouwen de theorie klopt alleen zit de theorie er ook wel eens helemaal naast. Ik denk dat je het gewoon als leuk moet zien, vandaar dat ik het een bakerpraatje noem Ik ben benieuwd of het bij jou ook klopt.
vrouwtje72, heb jij dan de uitslag mee gekregen op papier? ik heb alleen te horen gekregen dat de nekplooimeting 1.6 is. en dat alles goed is.
Hier ging het niet op bij ons eerste kindje. NT 1,5 B-hcg 2,58 en papp-a 2,39. Het is toch echt een jongetje van bijna 2
Hoi vrouwtje72, Mijn b-hcg is 0,890 mom en papp-a is 0,460 mom nt 1,60 mm wat zou het moeten zijn volgens de bakerpraatje