Hoi, Toch even van me afschrijven. Bij de 20 weken echo lag de placenta voor de uitgang en gisteravond had ik de echo om daar naar te kijken. De placenta is keurig opgeschoven er was echter wel een (slag) ader te zien vlakbij de uitgang. Ze kon het niet goed zien ook niet inwendig waar deze vandaan komt. Kindje groeit goed, heb wel vanaf 20 weken steeds wat spotting maar ook wat spataderen daar. Wordt nog ge gebeld door vk en opgeroepen door gynaecoloog. Iemand ook zoiets gehad? Wou zo graag thuis natuurlijk bevallen en maak me nu toch zorgen.
Loopt die slagader door de vliezen? Als dat zo is, dan mag je absoluut niet natuurlijk bevallen omdat met het breken van de vliezen die slagader ook scheurt. Laat het alsjeblieft goed nakijken. Vasa previa heet dat en dat kan, als er niet adequaat genoeg gehandeld wordt, erg gevaarlijk zijn. Ik wil je hiermee niet bang praten, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om je hier niet van op de hoogte te brengen.
Bedankt voor je reactie lavita. Zoiets Google ik ook al. Heb net de verloskundige gebeld, zij deed er heel rustig onder. Ze gaat verwijzing naar ziekenhuis klaar maken. Ik ga niet meer googlen. Ze kon op de echo niet zien waar het bloedvat zat of vandaan kwam
Oke, goed dat er naar gekeken wordt. En zoeken op google kun je inderdaad beter niet doen. Daar lees je zulke extreme verhalen.