Mijn placenta kwam er redelijk snel uit geloof na 3 min al. Alleen mijn baarmoeder was lui die trok niet samen dus bleef vloeien. Hup infuus met weeën opwekkers weer aan ( merkte hier totaal niks van) en na veel stimuleer werk werd het vloeiender minder.
Ik heb dit na de vroeggeboorte van ons zoontje meegemaakt. Alleen totaal anders dan hoe jij het schrijft. Dit zonder verdoving doen lijkt mij wat bijzonder, meestal gebeurd het op de operatiekamer. Tenzij er zoveel bloed verloren wordt dat daar geen tijd meer voor is. Dan is het jammer maar gaat je leven voor comfort idd. Ik ben met ruim 18 weken bevallen, en was erg beurs na de ingreep. Maar als je op een normale termijn bevalt ben je denk ik al beurs van de bevalling zelf dus merk je er nadien weinig van lijkt me. Zeker is dat ze dit niet voor niks doen!! Vaak verlies je veel bloed op zo'n moment, en dan is er echt wel haast geboden, helemaal als de placenta deels los is.
Ik kreeg meteen na de bevalling wee opwekkers voor de placenta. Echter heb ik geen wee meer gehad. Verloskundige en gyn hebben op mn buik staan drukken, en ik moest op eigen kracht en gevoel mee persen, hielp niets. Na 30 minuten naar de O.K. gereden en daar ben ik onder narcose gebracht. Daar is de Placenta manueel verwijderd . Placenta bleek inderdaad goed vast te zitten. Ook heeft de gyn meteen mn knip gehecht op de O.K. toen ik nog onder narcose was. Ik ben meer dan een liter bloed verloren, en moest dus ook een nachtje blijven. Daarnaast heb ik mij de hele week nog erg slap en duizelig gevoeld, en mn lippen waren spierwit. Maar van de ingreep heb ik helemaal niets gemerkt, en ik vond het ook niet erg dat ik naar de O.K. moest. Ik wist van dit forum hoe hoog de nood was en had vertrouwen in mn gyn. En dat mn hechtingen gezet werden onder narcose vond ik eigenlijk wel een héél fijne bijkomstigheid. Toen ik terug kwam was mn man lekker aan het knuffelen met onze opgefriste en aangekleedde dochter. Helemaal prima
Na de bevalling van de oudste heb ik ook een manuele placenta verwijdering gehad. Ik ben met 8cm ontsluiting en een weeenstorm nog naar het ziekenhuis gegaan (onervaren verloskundige, want dat mag eigenlijk niet meer, ik had wel langs de kant van de weg kunnen bevallen..) In het ziekenhuis nog persweeen tegen proberen te houden want de verloskundige was er nog niet. Toen ik eindelijk mocht persen zwakten de persweeen af (oververmoeide baarmoeder). Uiteindelijk wel op eigen kracht dochter er binnen 20 min uit gekregen. Verloskundige wou de placenta naar buiten trekken via de navelstreng. Brak de navelstreng af.. 2 prikken in mijn been gehad. Maar de placenta kwam niet omdat mijn baarmoeder oververmoeid was door de snelle bevalling en het ophouden van de persweeen. Met 3 man (gyn/verpleegkundige en verloskundige) om mijn buik lopen duwen. Geen resultaat. Ik heb nog ruim een uur op de verloskamer gelegen, toen een infuus voor de narcose gekregen (want ik ben bevallen zonder pijnbestrijding) naar de Ok gereden en daar heeft de gyn de placenta manueel verwijderd. Al met al 2,5 liter bloed verloren hierdoor. Je begrijpt dat ik ben gewisseld van vk praktijk