Menstruatie op komst of niet?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Novastar, Apr 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Morgen wordt onze nieuwe aanwinst alweer tien weken (time flies). Ik geef volledige borstvoeding en verwachtte dus min of meer dat mijn menstruatie nog wel even weg zou blijven. Bij de oudste duurde het acht maanden voordat ik weer ongesteld werd. Nu heb ik al een paar dagen een soort van menstruatiepijn. Er komt alleen geen bloed. Wel ben ik wat chagrijnig en heb ik een paar dagen hoofdpijn gehad (kan ook door de warmte en vochttekort komen). Ook heb ik meer afscheiding dan normaal en ook heel dun (sorry, detail) en een wat opgezette buik. Kan het zijn dat mijn menstruatie toch komt of heb ik iets van een hormonale schommeling ofzo? Ik weet dat het niet lang hoeft te duren voordat mijn menstruatie weer komt ondanks de borstvoeding maar ik had er wel heel erg op gehoopt. Ik heb er namelijk zo’n hekel aan. :(

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik heb het ook gehad laatst, mijn vierde is nu 3,5 maand. Het bleek loos alarm, geen menstruatie doorgekomen gelukkig.

Bij mijn andere kindjes bleef het ook 6-9 maanden weg door volledige bv, heerlijk!

3. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik rook ook wat minder fris toen onder mijn armen en qua afscheiding. Zo niet fijn, dus het zal wel hormonaal zijn denk ik.

4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Je kunt ook zwanger zijn :|

(ja, dat kan ook tijdens borstvoeding gebeuren: https://www.mamaplaats.nl/blog/kan-ik-zwanger-raken-wanneer-ik-borstvoeding-geef)

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, dat kan echt niet. Ik heb de energie nog niet op kunnen brengen om seks te hebben. Daarnaast zouden we het nooit onveilig doen omdat we dan de erfelijke ziekte van mijn man kunnen doorgeven (zie onderschrift). Dat borstvoeding geen anticonceptie is wist ik maar vorige keer bleef mijn menstruatie door de bv zo lekker lang weg.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit heb ik dus ook. Ik dacht dat het misschien door het warme weer kwam maar het zou zomaar hormonaal kunnen zijn. Hoe zit dat eigenlijk? Heb je na de bevalling meer van dat soort schommelingen? Ik herken het niet van de eerste. Het lijkt trouwens vooralsnog ook vals alarm te zijn. Gelukkig!

7. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik hoop voor je dat het nog even weg blijft. Hier is de kleine bijna 6 weken en ik ben sinds deze week wel weer aan de beurt helaas.
    Ik geef ook volledig bv.

Al verbaasd het mij niks want met de eerste was ik het ook weer na 6 weken

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hè bah, wat vervelend voor je. Mag nog best even wegblijven, toch? Mijn “klachten” begonnen toen de baby negen weken was. Ik zei tegen mijn man: “het zal toch niet? Ik ben net twee weken terug gestopt met vloeien.” Gelukkig ben ik nog steeds niet ongesteld. De buikpijn komt en gaat, de rest van de klachten is wel weg. Ik denk dat het toch iets van een hormoonschommeling was zoals @Champetter zei.

9. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ja het had van mij zeker nog wel een tijd mogen weg blijven maar helaas. Een gezond lijf denk ik dan maar..
    Buikpijn heb ik er nog niet echt bij, maar dat zal ongetwijfeld ook wel weer terug komen.

Gelukkig voor jou is het nog weg gebleven, en hopelijk blijft dat ook nog een aantal maand zo;)

Novastar likes this.

Share This Page