Placenta op eten/drinken ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

6 mei 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wij hopen straks de placenta in de tuin te begraven en daar, heel symbolisch, een jong fruitboompje bovenop te planten.
    Dat lijkt ons een mooi iets.

2. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Ieuwwww idd:D

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb liever een lekkere sappige biefstuk.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Ik denk dat het sowieso al anders is als je thuis bevalt. Dan heb je dat ding al in je huis en moet je er iets mee. Ik vind het persoonlijk een veel vreemder idee om hem dan in de kliko te gooien... tussen je melkpakken en kaaskorstjes. Of tussen je aardappelschillen en broccolistronken? Want ik zou niet eens weten of het groen- of restafval is :p

Nee, dan vind ik begraven veel respectvoller. Het is toch een stuk van je kind. De verbinding tussen jou en je baby.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ach ja. Ik lees hier zo vaak dingen die ik bizar vind. ;)

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hahaha :D

OT: Ik heb ze wel gezien beide keren, bij mijn oudste dochter vond ik hem er wel mooi uitzien maar bij de jongste.. :) Iew. Komt misschien doordat de oudste prematuur geboren was en de placenta nog wat 'nieuwer' was ofzo?? ;) Anyway, ik vind het mooier om hem dan te doneren aan het ziekenhuis zodat ze er stamcellen uit kunnen halen (dat was toch wat ze ermee doen geloof ik? :))

7. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    Op de boerderij waar mijn paard gestald stond slingerden ze het placenta van de merrie altijd de boom in nadat ze een veulen gebaard had, dit zou geluk brengen voor het jonge dier. Maar opeten? My god, ik kan me daar werkelijk niets bij voorstellen,

8. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hmm nee bedankt. Je eet toch ook niet uit je neus ? Waarom zou je dan een placenta uit je buik wel eten ? Brrr t idee alleen al !

9. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik was al misselijk! Omg dit is toch niet serieus?

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahahahaha!!! Ik kom niet meer bij!!! :D:D:D

Ik heb mijn placenta niet eens gezien na de keizersnede. Heb wel in een helder moment op de OK gevraagd aan de gyn of de placenta er gezond uitzag en dat was zo. Ik wist genoeg ;)

Volgend jaar mag ie weer gelijk in de afvalzak onder de operatietafel :p
    Ik laat mij man wel een bak filet americain halen voor op brood :p

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ze hebben de placenta bij de geboorte van mijn dochter wel aan me laten zien, ook om aan te geven waar ze twijfelden of hij helemaal compleet was. Ik geloof dat mijn man nog wel een foto ervan heeft gemaakt. Ik had er verder niks mee. Best interessant hoor, dat ding, maar geen enkele behoefte hem van dichtbij te bekijken. Laat staan opeten! Iew iew iew! Waarom zou je dat doen? Je eet toch ook niet je eigen poep of plas of je likt toch ook niet aan een schaafwond, of wat dan ook. Is gewoon ranzig!

12. Islah

Islah Niet meer actief

Iewl. Volgens mij was er eens een bekend persoon die dit had gedaan...?

13. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Whats next?
    Cocktails en smoothies van het vruchtwater & de pekpoep op toastje?

De wereld wordt steeds gekker!

Het idee om er een boom op te planten of aan de hond te voeren, ook niet mijn ding, maar kan ik nog inkomen, maar opeten......nee sorry dat gaat echt te ver!

14. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Goeie genade....waarom? WAAROM...zou je het op willen eten? Yuck...

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    blijkbaar zitten er ook een aantal risico's aan verbonden zoals infectie gevaar e.d. Zo las ik een website waarop stond dat het natuurlijk ook best heeft rond kunnen rollen in je eigen poep wanneer je hebt gepoept tijdens de bevalling en dat lijkt me wel heel erg vies.
    Daarnaast vind ik het persoonlijk ook een raar idee om een deel van jezelf op te eten, voor mij staat het gelijk als een ander deel vlees van mezelf opeten en dat zou ik ook niet willen. En ik las ook iets dat andere (zoals de vader) ook mee ervan eet en dat vind ik eigenlijk nog gekker, dat hij een deel van me zou opeten.

persoonlijk zou ik het dan ook niet willen eten voor de bovenste redenen. ik dacht trouwens dat juist heel veel mensen het niet meer meekregen, maar dat valt dan wel mee :)

16. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik krijg al de rillingen van het idee. brrr. Maar ik weet dat het in sommige culturen normaal is. Was het niet Tom Cruise dit dat ook wilde/gedaan heeft???
    Trouwens ik krijg ook de rillingen van biefstuk of filet americain, dus wat dat betreft...

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee. Ik heb hem gezien en dat vond ik genoeg..
    Snel in de container net als de rest wat daar onderuit komt. Behalve de baby natuurlijk hahaha die mag blijven

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    dit is echt heel maf...!!

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Getver nee. Ik heb in mijn geboorteplan aangegeven dat ik het ding niet eens hoef te zien. Als ik het wel zie, geen probleem maar ik hoef hem niet te bekijken. Het heeft zijn nut gehad maar ik zie het niet zitten er verder nog iets mee te doen. Waarom zou je het opeten? Ik kijk echter wel uit naar de dag dat ik weer rode biefstuk eten mag.:p

20. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Of je aambeien laten verwijderen en in de tuin begraven Jah das ook een stukje van mij en me achterwerk! :p haha wat een bizar mensen op deze aardbol

Deel Deze Pagina