Hallo! Twee weken geleden kwam ik in het ziekenhuis terecht na wat lichte bloedverlies. Ik was toen 29+1 weken zwanger! Ik heb daar twee nachten gelegen, omdat ze er achter kwamen dat mijn baarmoederhals nog maar 27 mm was! Iemand meer die een verkorte baarmoederhals heeft??? Toen ik weer naar huis mocht en later die week terug moest voor controle kwamen ze er achter dat 't buikje van de baby nauwelijks gegroeid was in twee weken tijd! Ze zei toen, week 40 zul je waarschijnlijk niet halen! Nu heb ik weer een controle gehad en is 't kindje weer gegroeid, gelukkig! Mijn baarmoederhals hebben ze nu niet gecontroleerd, omdat ik geen klachten had... Dus vonden ze 't ook niet nodig! Ik lig nu constant plat, ben inmiddels 31+1 weken zwanger: Mag ook niet meer werken! Eigenlijk doe ik dus gewoon echt heel de dag niks meer.... Herkent iemand bovenstaande dingen, over de groei of baarmoederhals? Moet ik echt aan vroeggeboorte gaan denken!? Ik heb wel meteen last van harde buiken, of buikpijn als ik iets doe... na het douchen bijv! (Voor weeen??)
Ik vind het raar dat ze niet nog een cervixmeeting hebben gedaan bij je, aangezien hij eerst verkort was. Vaak blijft hij dan verkort. Als ze zien dat hij en verkort is en het kindje er tegen aan duwt dan plaatsen ze er een bandje om heen, helemaal als de baarmoedermond verweekt is al. Bij mn vorige zwangerschap waren ze daar te laat mee maar was ook nog erg vroeg in mn zwangerschap, met 16 weken namelijk. Ik zeg niet dat dit bij jou ook het geval is hoor, vind het alleen raar dat ze niet hebben gecontroleerd, nu blijf je met onzekerheid zitten, kan je niet bellen voor toch nog een controle? Dan zit je zelf ook wat lekkerder. Neem voor de rest goed je rust, helemaal gezien je verkorte baarmoederhals. Ik hoop dat je kindje nog even lekker bij mama blijft zitten en nog even goed groeit. Succes!
ik ben met 32.2 weken opgenomen in t ziekenhuis met echte ontsluitings weeen. ik heb tot 34 weken wee-remmers gehad en had zelfs al 2 cm ontsluiting. heb in totaal 10 dagen in t ZH gelegen met totale rust tot ze zagen dat t niet veel uitmaakte. nu ben ik thuis en zondag heb ik de grens van 35 weken bereikt als er echt nood aan de man is grijpen ze in en zorgen ze ervoor dat de kleine zo lang mogelijk bij jou binnen blijft. hier heb ik ook met t minste of geringste een harde buik waar je u tegen zegt die mega pijn doet en door trekt naar mijn stuitje en rug maar ze maar ze maken zich niet zo druk meer om de situatie. al is t natuurlijk wel vervelend. ik moet dinsdag middag weer terug op controle bij de gyn en dan zullen we t wel merken. succes ermee en als je je zorgen maakt gewoon bellen voor weer een controle