Ik ben nog niet begonnen, maar wil me wel graag snel ergens inschrijven. Mensendieck en/of yoga, ik heb wel wat moeite met mijn houding nu het gewicht ietsje veranderd is. En ik SNAK naar beweging, maar ik ben nog steeds zo misselijk, en nu weer geveld door verkoudheid. Dat klinkt pittig van je bi zeg. Is er aan die ontstekingen niets te doen? Heb je dat overgehouden van een eerdere zwangerschap?
Ik lees even mee. Vrijdag gehoord dat mijn placenta nu (nog) te laag ligt. Hij ligt max 1/2 cm van de uitgang vandaan. Ik heb er geen problemen mee hoor als die blijft liggen want zou graag weer een geplande ks willen. Maar dat met bloedingen etc vind ik minder, en vroeggeboorte zit ik ook niet op te wachten. Ik begreep trouwens van echoscopiste dat de placenta minimaal 2,5 cm van uitgang moet liggen. Hebben jullie dat ook gehoord?
OH wat ik vergeet....hier ook eentje die meeste tijd in stuit ligt, enkel keertje draait hij om maar meestal stuit. Dochter is tot einde in stuit blijven liggen. Zij ism et een ks gehaald.
hoi senseemillia, Gezellig dat je ook mee kunt placenta-en , ik weet niet hoever je placenta van de uitgang moet liggen, 1,5 a 2 cm lijkt me erg weinig omdat de baby hem als het ware dan toch ook eruit kan duwen, of meetrekken? In ieder geval, zelfs als mijn zoontje in spe nog draait en als de placenta akkoord bevonden wordt ga ik nog in het ziekenhuis bevallen, ben er niet meer gerust op. Hoe is de geplande keizersnee bevallen? Viel de ruggenprik mee en hoelang moest je blijven? Kon je thuis wel gelijk de zorg van je eerste kindje op je nemen? 0Groetjes, Rosanna
Hey Babel, die SI gwrichten zijn altijd wel een zwakke plek geweest, maar omdat mijn dochter erg fors was heeft ze mijn bekken flink laten wijken en nu met de tweede zwangerschap reageert mijn lijf wat sneller en eerder. Dus met de verweking is het begonnen, als het goed is trekt het na de bevalling langzaam weer bij. Hier trouwens ook nog goed misselijk bij vlagen, vervelend is het he? Meestal word het opgevolgd door een paar echte vreetdagen . GRoetjes Rosanna
Hoe is het met jullie? Leest iemand hier nog? Ik hoor wel van dames die al veel bloedingen krijgen en al vanaf vroeg echt rust moeten houden. Hier nog nergens last van, ben heel benieuwd of die placenta nou al een beetje opschuift ondertussen Bij mij zeiden ze juist bij de echo dat een klein randje over de uitgang niet erg hoeft te zijn omdat de baby dat randje dan wel tegen de wand drukt bij het erlangs gaan, en je dus minder hoeft te bloeden daarvan. Maar goed, het is geen lekker gevoel dat dat ding ineens los kan komen en je dan leegbloedt ofzo...
Ik heb ook nog geen bloedingen gehad, gelukkig. Ik ben nu gelukkig wel wat rustiger geworden, ik was er best door van streek, maar goed als je van slag bent helpt het natuurlijk ook niet.